Jeppo's album


Machtige mooi visbestand. Topbakken! Benieuwd hoe deze zich gaat ontwikkelen met de tijd!

Thanks! We gaan het zien. Meestal laat ik m'n bakken langere tijd met rust. Even kijken hoe het zich ontwikkeld.

Toen ik net aan het waterverversen was, zag ik dat een Pistia een bloemetje heeft. Is me nooit eerder opgevallen en zal vast niets nieuws zijn, maar toch leuk om te zien.

IMG_20201221_193204.jpg
 
Vandaag voor het eerst geprobeerd om een filmpje enigzins presentabel in elkaar te zetten. Programma gevonden waarbij ik tevens de kleuren een beetje kon oppoetsen, zodat ze wat meer lijken op wat ik dagelijks zie. Niet geheel ontevreden met het resultaat. Nog een paar jaartjes oefenen en het BADC komt in beeld...

 
Dankjewel Crash!

Mooi filmpje, had zelfs de rust hem helemaal uit te kijken door de rust die het filmpje uitstraalt
Ik dacht er nog over om een muziekje eronder te zetten, maar ik vond het al snel de rust verstoren inderdaad. Fijn dat het naar jouw smaak was. :)

Inderdaad erg mooi en rustgevend. Erg mooi in beeld gebracht ook!
Dank je! Het zijn allemaal filmpjes die op dezelfde avond gemaakt zijn, dus het valt mee hoe lastig dat het is. Foto's maken is een stuk lastiger, zeker van de P. aurantiacus. Monteren duurt ook niet zo lang. Scheelt dat ik het drie keer over moest doen, dus toen had ik het aardig door...

Mooi gedaan Jeffrey, als je een keer bij mij langskomt.......

Groetjes John.
Dat is niet eens zo'n slecht idee, mocht ik ooit een keer de afslag missen. Moeten we maar eens een keertje plannen!
 
Wauw dat ik dit album nu pas zie. Echt heerlijke bakken en vissen. :love:

Ga dit topic eens even helemaal uitpluizen. Afrika bakjes trekken steeds meer m'n aandacht. Binnenkort maar eens kijken of ik nog wat ruimte op m'n kamer heb :DD
 
Wauw dat ik dit album nu pas zie. Echt heerlijke bakken en vissen. :love:

Ga dit topic eens even helemaal uitpluizen. Afrika bakjes trekken steeds meer m'n aandacht. Binnenkort maar eens kijken of ik nog wat ruimte op m'n kamer heb :DD
Thanks, Sem!

Begrijpelijk dat het steeds meer aandacht trekt. Er komen ook zoveel prachtige vissen uit West-Afrika. Het mooie van deze vissen is dat het merendeel ook nog eens oersterk is.

Er is ook niet zoveel info over de meeste vissen te vinden. Dat maakt het ook wel een uitdaging, omdat je vaak af moet gaan op je gevoel en de weinige research die je kan doen.

Maar mocht je wat vragen hebben, stel ze gerust. Wie weet kan ik je verder helpen.
 
Nieuw bakkie, nieuwe foto's:

DSC_0755.jpg


test (1 van 1).jpg


test2 (1 van 1).jpg


test4 (1 van 1).jpg


test5 (1 van 1).jpg


test3 (1 van 1).jpg


test6 (1 van 1).jpg


test7 (1 van 1).jpg


Het water is nog een beetje wazig. Had het zand toch uit moeten spoelen...

De vissen zijn ook nog niet helemaal op kleur en aan de inrichting wordt de komende weken vast nog wel een beetje gesleuteld. Voor de vissen wel een fijne upgrade, van 125 liter naar 250 liter.
 
Dat is een mooie upgrade!

Bak is lekker mysterieus zo :thumbs:
 
Mooie mysterieuze foto's van de neolebias!
Inrichting is prachtig zoals gewoonlijk!
Groetjes John.
 
Dat is een mooie upgrade!

Bak is lekker mysterieus zo :thumbs:

Thanks! Doordat het water nog een beetje troebel is, ogen de foto's inderdaad een stuk mysterieuzer.

Heel gaaf, mooie mysterieuze indeling inderdad. Welke bewoners mogen hierin genieten?

In deze bakken zitten Neolebias ansorgii, Neolebias trilineatus, Neolebias trewavasae, Poropanchax normani (een paar oudjes) en een eenzame Enteromius hulstaerti (ook een oudje).

Ik wil het schooltje Neolebias trilineatus nog iets uitbreiden. Het zijn er nu 7. Misschien dat ik er nog vijf bij doe. Als de normani's weg zijn, kan ik daar ook iets anders voor zoeken. Wat precies, weet ik nog niet.

Mooie mysterieuze foto's van de neolebias!
Inrichting is prachtig zoals gewoonlijk!
Groetjes John.

Thanks John! Ik was ook niet helemaal ontevreden over de foto's dit keer. ;)
 
Ziet er goed uit.:)

Ik ben me wat aan het oriënteren op iets anders dan visjes uit Azië, dus natuurlijk hier even een kijkje genomen.
De Microctenopoma soorten hebben altijd wel mijn aandacht getrokken.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een totaaltje :)

Ik zal vanavond eens kijken wat ik kan doen. Het is niet veel bijzonders hoor. Er is weinig licht, omdat deze vissen in zwart-water voorkomen, dus op wat drijfplanten na zit er niets groens in. ;)
 
Ik zal vanavond eens kijken wat ik kan doen. Het is niet veel bijzonders hoor. Er is weinig licht, omdat deze vissen in zwart-water voorkomen, dus op wat drijfplanten na zit er niets groens in. ;)

Ik hou erg van blackwater aquariums, dus ben vooral geïnteresseerd naar de inrichting voor inspiratie 😊
 
Ik hou erg van blackwater aquariums, dus ben vooral geïnteresseerd naar de inrichting voor inspiratie 😊

Vooruit dan maar! ;)

Met zo weinig licht is fotograferen lastig. Veel ruis, vlekken en onscherpe vissen, maar het is iets... Misschien toch maar eens investeren in een goede lens.


Komt 'ie dan!

Aquarium totaal 130.jpg
 
Hoi Jeppe wat een mooie bakken :)!
Ik zie dat je Distichodus teugelsi hebt/hebt gehad. Hoe actief zijn deze vissen? Ik overweeg ze voor een 80x35 icm. Microctenopoma fasciolatum/ congicum en pantodons.
 

Terug
Bovenaan