Jeppo's album (1 Viewer)

TS
Jeppo

Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 mrt 2005
Op welke temperatuur staat Borelli bak?
En ph, kh,gh?
Ik schat dat de temperatuur rond de 19 graden zit. De pH is 6,5; KH 1, GH 1. Ik ververs altijd met puur osmosewater.

TS
Jeppo

Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 mrt 2005
Vandaag wordt de woonkamerbak in het licht gezet. De vissen moesten een tijdje wennen aan de nieuwe inrichting en alle heisa die daarbij is komen kijken, maar lijken nu allemaal redelijk gesetteld. Wel grappig om te zien dat elke vissoort z'n eigen voorkeursplek heeft.
De Congochromis hadden het meteen naar hun zin, want al snel kwam er een wolkje jongen tevoorschijn. De andere vissen laten ze redelijk met rust, alleen tijdens voedertijd breekt er een tijdelijke chaos uit. De ouders houden de Microctenopoma ook goed in de gaten. De nieuwe inrichting is meer open, daardoor zien ze die eerder aan komen. Ik ben benieuwd hoe lang ze nog broedzorg zullen blijven vertonen en wat er van over blijft.

Zo ziet het er momenteel uit

DSC_0113-01.jpeg

Paps en mams met enkele jongen

DSC_0052-01_compress75_resize_18.jpg

DSC_0048-02_compress61_resize_30.jpg

Distichodus decemmaculatus

DSC_0058-02_compress77_resize_2.jpg

DSC_0059-01_compress3_resize_88.jpg

Nannaethiops unitaeniatus

DSC_0084-01_compress26_resize_32.jpg

En zomaar een sfeerplaatje

DSC_0093-01_resize_46.jpg

Alle opmerkingen en vragen zijn welkom!

TS
Jeppo

Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 mrt 2005
Dank allen!

Heel gaaf zo'n West-Afrika speciaalbak!
Heel speciaal is het niet, maar West-Afrika is inderdaad erg gaaf. Zijn vaak toch de wat minder gangbare soorten die dan voorbij komen.

TS
Jeppo

Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 mrt 2005
Mooie foto's Jeffrey, je hebt goed de sfeer van het donkere water gemixt met de inrichting en vissen.
De dieptewerking is ook heel fraai.

groetjes John.
Thanks John! Sfeertje zit er nu inderdaad wel in. Soms vind ik het aquarium iets te klein, zoals je weet, maar we moeten weleens tevreden zijn.

Ik hoor het wel wanneer je weer een keer in de buurt bent. Of een keertje halverwege. ;)

TS
Jeppo

Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 mrt 2005
Vorige week een trio Apistogramma trifasciata en een viertal Distichodus sp. Lefini gehaald.

Laatstgenoemde laten 's avonds, als het licht minder fel wordt, echt spectaculaire kleuren zien. Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk te fotograferen, maar was wel genoodzaakt de flits te gebruiken. Beide foto's zijn van hetzelfde exemplaar.

DSC_1530-01.jpeg

DSC_1523 (1)-01.jpeg

TS
Jeppo

Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 mrt 2005
Wat een gave kleuren!
Thanks! Is een duidelijke kleurverandering ten opzichte van hun normale kleuren.

Prachtig Jeffrey. Ze lijken qua kleur en lichaamsbouw best wel op een Neolebias ansorgii man. Wie weet komt er nog een nestje van!

Groetjes John.
Hey John! Ja, klopt! Neolebias zijn ook Distichodontidae, dus die lijken er inderdaad op.

Tot dusver zijn deze nog niet gekweekt in gevangenschap, maar wie weet... ;)

John.

Well-known member
Lid geworden
4 okt 2012
Thanks! Is een duidelijke kleurverandering ten opzichte van hun normale kleuren.

Hey John! Ja, klopt! Neolebias zijn ook Distichodontidae, dus die lijken er inderdaad op.

Tot dusver zijn deze nog niet gekweekt in gevangenschap, maar wie weet... ;)
Heb je een paartje voor me, kijken of het wonderwater echt zo goed is?

Groetjes John.

Hoogheid

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
1 mrt 2018
Leeftijd
30
Vandaag wordt de woonkamerbak in het licht gezet. De vissen moesten een tijdje wennen aan de nieuwe inrichting en alle heisa die daarbij is komen kijken, maar lijken nu allemaal redelijk gesetteld. Wel grappig om te zien dat elke vissoort z'n eigen voorkeursplek heeft.
De Congochromis hadden het meteen naar hun zin, want al snel kwam er een wolkje jongen tevoorschijn. De andere vissen laten ze redelijk met rust, alleen tijdens voedertijd breekt er een tijdelijke chaos uit. De ouders houden de Microctenopoma ook goed in de gaten. De nieuwe inrichting is meer open, daardoor zien ze die eerder aan komen. Ik ben benieuwd hoe lang ze nog broedzorg zullen blijven vertonen en wat er van over blijft.

Zo ziet het er momenteel uit

Bekijk bijlage 288945

Paps en mams met enkele jongen

Bekijk bijlage 288958

Bekijk bijlage 288956

Distichodus decemmaculatus

Bekijk bijlage 288955

Bekijk bijlage 288959

Nannaethiops unitaeniatus

Bekijk bijlage 288961

En zomaar een sfeerplaatje

Bekijk bijlage 288957

Alle opmerkingen en vragen zijn welkom!
Woaw, wat een geweldig mooie bak heb je er van gemaakt zeg! :petjeaf:

Prachtig om te zien hoe die Crinum groeit bij jou. Ik heb dezelfde plant ooit eens gekregen bij een bestelling. Maar zo mooi heb ik hem bij mij nog niet gezien!

TS
Jeppo

Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 mrt 2005
Woaw, wat een geweldig mooie bak heb je er van gemaakt zeg! :petjeaf:

Prachtig om te zien hoe die Crinum groeit bij jou. Ik heb dezelfde plant ooit eens gekregen bij een bestelling. Maar zo mooi heb ik hem bij mij nog niet gezien!
Dank je! Ik zie je reactie nu pas, sorry.

Ik heb weleens vollere Crinum gezien hoor, maar ze doen het inderdaad best aardig. Veel rust is hier de sleutel.

Boven heeft een Nymphoides ezannoi een bloem (met meer op komst). Leuke bijkomstigheid, omdat die bak eigenlijk niet zo lekker gaat. Veel alg, ondanks dat ik het licht teruggeschroefd heb.

IMG_20200522_191058.jpg

IMG_20200522_191110.jpg

Users Who Are Viewing This Onderwerp (Users: 0, Guests: 1)

Bovenaan