Jeppo's album

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
Ik was stellig van plan om altispinosa te gaan houden in mijn nieuw ingerichte aquarium maar nu zie ik die foro van jou a. Opal nou ben nik aan de twijfel geraakt de kleur is echt schitterend! Hou je die opals als koppel of als harem? En zou dat matchen met de zwarte fantoom of bloedvlektetra?
Ik vind de borelli's echt top en makkelijk te houden. Je kan ze als harem of koppel houden, maar als koppel is er minder agressie. Een harem is alleen nodig als de man opdringerig is. A. borelli is de meest relaxte Apisto, dus vaak is een koppel voldoende.

Mij lijkt de combi met de donkerzwarte H. megalopterus het mooist. De kleurencombinatie met de rode vinnen van de vrouwe lijkt mij ook wel wat hebben.

Alti's zijn natuurlijk ook heel leuk! Die heb ik ook gehouden. Eveneens ramirezi. De keuze is reuze. ;)

• Like
Waarderingen: Bov

Bov

Lid geworden
24 okt 2014
Ik vind de borelli's echt top en makkelijk te houden. Je kan ze als harem of koppel houden, maar als koppel is er minder agressie. Een harem is alleen nodig als de man opdringerig is. A. borelli is de meest relaxte Apisto, dus vaak is een koppel voldoende.

Mij lijkt de combi met de donkerzwarte H. megalopterus het mooist. De kleurencombinatie met de rode vinnen van de vrouwe lijkt mij ook wel wat hebben.

Alti's zijn natuurlijk ook heel leuk! Die heb ik ook gehouden. Eveneens ramirezi. De keuze is reuze. ;)
Ik heb nog tijd! bak is toch nog aan het indraaien de combi zwarte fantoom en de opal leek mij dus ook erg mooi

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
Misschien leuk om te proberen dagelijks een filmpje te maken van de C. dimidiatus met de jongen voor zolang het duurt.

Dag twee:

Ik heb nog tijd! bak is toch nog aan het indraaien de combi zwarte fantoom en de opal leek mij dus ook erg mooi
Dat komt dan mooi uit. Ik zag je topic. Ik ben benieuwd hoe het er dit weekend uit zal zien!

Ik zal eens kijken of ik een mooie foto van de vrouw in broedkleed kan maken.

Lid geworden
3 dec 2015
Leeftijd
25
Misschien leuk om te proberen dagelijks een filmpje te maken van de C. dimidiatus met de jongen voor zolang het duurt.

Dag twee:

Dat komt dan mooi uit. Ik zag je topic. Ik ben benieuwd hoe het er dit weekend uit zal zien!

Ik zal eens kijken of ik een mooie foto van de vrouw in broedkleed kan maken.
Wauw!

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
Twee filmpjes vandaag. Eentje met de ouders en eentje wat meer close-up.

Let maar niet op de vieze ramen. ;)

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
en hoe reageren de vissen op jou? wordt je aangevallen?
Geen idee. Ik laat ze met rust, want ze hebben het al zwaar genoeg met alle belagers die op de loer liggen.

Ze kunnen hun aandacht niet verslappen. Dan worden er meteen een paar weggesnoept.

Maar ik denk niet dat ze zouden terugdeinsen voor mijn hand als ik in de buurt zou komen oid. Die vliegen er wel op.

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
Ook in de andere bakken zwemmen hier en daar wat jongen. Vandaag heb ik twee jonge Aphyosemion bitaeniatum 'Lagos Red' kunnen spotten. Ik dacht dat ze er niet meer waren, want ik zat bovenin tussen de planten te zoeken, waar ze eerst zaten, maar het blijkt dat ze zich hebben verplaatst naar het bladerdek op de bodem van de bak.

Heb er eentje kort kunnen filmen.

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
Leuk om te zien Jeppo.
Thanks! Jong grut is altijd leuk. Toch een bekroning, omdat de vissen het dus goed hebben.

Ook de jongen van de Congochromis zijn er nog. Beduidend minder dan eerst, dus ik neem aan dat hier over een paar dagen niets meer van over is. De vorige keer hielden ze het een week vol. Aan de ene kant wel zielig voor de ouders en de kleintjes, maar ik zou niet weten waar ik de kleintjes moet laten als ik ze groot zou krijgen.

• Like
Waarderingen: Bov

NicoleE

AquaForum Donateur
Lid geworden
27 jul 2013
Machtig mooi.
Ik vraag me af, als jij voert, komen ze daar überhaupt nog op af op het moment?

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
Machtig mooi.
Ik vraag me af, als jij voert, komen ze daar überhaupt nog op af op het moment?
De ouders? Die komen er in het begin nog wel op af. Vooral het mannetje heeft dan minder oog voor de kleintjes. Zodra ze zien dat de kleintjes alleen zijn en er andere vissen in de buurt komen, kickt het broedzorg instinct weer in.

Het is wel het grootste stressmoment voor de ouders. Andere vissen hebben dan niet door dat ze niet in de buurt mogen komen, dus moeten ze alles op alles zetten om vissen uit de buurt te houden. Ik probeer dan ook daar te voeren waar de ouders met jongen niet zitten.

NicoleE

AquaForum Donateur
Lid geworden
27 jul 2013
De ouders? Die komen er in het begin nog wel op af. Vooral het mannetje heeft dan minder oog voor de kleintjes. Zodra ze zien dat de kleintjes alleen zijn en er andere vissen in de buurt komen, kickt het broedzorg instinct weer in.

Het is wel het grootste stressmoment voor de ouders. Andere vissen hebben dan niet door dat ze niet in de buurt mogen komen, dus moeten ze alles op alles zetten om vissen uit de buurt te houden. Ik probeer dan ook daar te voeren waar de ouders met jongen niet zitten.
Een belevenis om mee te maken in je bak.

Bov

Lid geworden
24 okt 2014
Thanks! Jong grut is altijd leuk. Toch een bekroning, omdat de vissen het dus goed hebben.

Ook de jongen van de Congochromis zijn er nog. Beduidend minder dan eerst, dus ik neem aan dat hier over een paar dagen niets meer van over is. De vorige keer hielden ze het een week vol. Aan de ene kant wel zielig voor de ouders en de kleintjes, maar ik zou niet weten waar ik de kleintjes moet laten als ik ze groot zou krijgen.

Prachtig!

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
Ook de Enteromius hulstaerti hadden er blijkbaar zin in.

Spoiler alert: je kan tussen 14 sec en 38 sec doorspoelen, want er gebeurt verder niets. Zal misschien wel een record zijn.

Ik dacht altijd dat ze afzetten in wortels of fijnbladerige planten. Had geen idee dat ze zo op hun privacy gesteld waren.

Lid geworden
4 okt 2012
Tja, ze kruipen altijd helemaal in de bodem als het mogelijk is.
Wie weet redden er een paar het!
Groetjes John.

NicoleE

AquaForum Donateur
Lid geworden
27 jul 2013
Erg leuk dat paargedrag. Zou mooi zijn als een paar het redden!
Hoe lang tot eitjes uit komen?

TS
Jeppo
Lid geworden
23 mrt 2005
Tja, ze kruipen altijd helemaal in de bodem als het mogelijk is.
Wie weet redden er een paar het!
Groetjes John.
Wie weet! Misschien eens een kweekbakje opzetten.

Erg leuk dat paargedrag. Zou mooi zijn als een paar het redden!
Hoe lang tot eitjes uit komen?
Altijd leuk!

Het zou als het goed is ongeveer een week moeten duren.

Bovenaan