John.'s 150-50-50 afrikaanse gezelschapsbak


Bekijk bijlage 361515
Procatopus "Akok", niet de mooiste video maar deze bak is zeer donker en de ramen begroeid. PH 6.8, 200 ppm, 24C geen fosfaat en nitraat.
Deze in Kameroen gevangen vissen zijn nog jong maar er is duidelijk interactie. Het is het enige paar in de hobby, hopelijk binnenkort eitjes.
Een forumlid gaat met helpen met het grootbrengen van de jongen, hij heeft net een nieuwe stelling gebouwd!
Goede timing!!

Groetjes en fijn weekend John.
Kan zien dat je moeite voor de video hebt genomen ziet er goed uit hoor 😄 moet het wat lichter?
Edit: Heb een extra lampje voor je aangezet, subtiel detail 😂
 

Bijlagen

  • VID_20230616_135958.mp4
    19 MB
Laatst bewerkt:
Wat aardig van dat forumlid ! 😉
Procatopus "Akok", niet de mooiste video maar deze bak is zeer donker en de ramen begroeid. PH 6.8, 200 ppm, 24C geen fosfaat en nitraat.
Deze in Kameroen gevangen vissen zijn nog jong maar er is duidelijk interactie. Het is het enige paar in de hobby, hopelijk binnenkort eitjes.
Een forumlid gaat met helpen met het grootbrengen van de jongen, hij heeft net een nieuwe stelling gebouwd!
Goede timing!!

Groetjes en fijn weekend John.
 
FB_IMG_1687086113195.jpg


20230617_130126.jpg


Procatopus Akok 22-6 zo waar de eerste eitjes gevonden!

Groetjes John.
 
Ga je een lezing geven? Zo ja, waarover en voor wie? Lijkt me erg leuk om te doen.

Dit is een lezing over lichtogen voor de Portugese killivis vereniging. Een van de bestuursleden en zijn vrouw zijn goede vrienden van ons (tweelingouders zijn schept snel een band) hij heeft ons uitgenodigd voor de conventie van de APK, tja dan moet je wel een lezing geven....
Die lezing is een samenvatting van alle vissen die ik heb of gehad heb.
De verzoging, bijzonderheden, vangplaats etc. en dat alles met mooie foto´s en filmbeelden. Verwachtingen voor de toekomst en ervaringen uit het verleden kortom hoe staan we er voor in in lampeyeland 2023.

received_514160410871945.jpeg


Tevens ben ik een beheerder van de facebooksite ´Lampeyes' en dat schept ook verwachtingen.

Ik neem ook zeer zeldzame lichtogen mee om de hobby met deze mooie vissen verder te verspreiden onder liefhebbers.

M.v.g. John.
 
received_563269532633934.jpeg


Plataplochilus mayombe Yellow!
Een beauty gevangen nabij Dolise, Congo Brazzaville.
Ik heb van de 5 vissen er nog drie over maar ook een stuk of 15 nakomelingen. De 2 oudste mannen zijn overleden, je weet nooit hoe oud ze zijn als je ze krijgt.
Deze vissen komen uit snelstromende riviertjes uit de jungle en hebben veel zuurstof nodig. Het water filter ik door een hang-on filter, het waterniveau is flink lager dan de uitloop van de pomp zodat er veel areatie van het water is. Na veel voer staan ze middenin de stroming met zwaar pompende kieuwen om de benodigde zuurstof uit het water te krijgen. Knokken kunnen ze als de beste!

Groetjes John.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe bak is besteld.Diamond optic white glas voor en linksvoor
150-50-50.
Bioloog 120-40-45
4000 liter per uur regelbare opvoerpomp.
Geïntegreerde co2 reactor parallel met hoofdleiding. Dubbele overloop en opvoer.
Droogkamer voor de leidingen
Zwarte achterwand juwel.
20 liter siporax.
Zwart zand van Hbach.
3 deur meubel, met 3.5 cm ruimte voor het zand vooraan.
Hvp goldline verlichting
Nog 8 weken levertijd.
Eerst de woonkamer maar afmaken.....

Bekijk bijlage 250136

Anders past de bak niet.

Groetjes John.
Hier staat de info over de bak;)
 

Terug
Bovenaan