John.'s 150-50-50 afrikaanse gezelschapsbak


Na tien jaar met mijn oude camera gewerkt te hebben begonnen de onderdelen er af te vallen. Tijd voor een nieuwe. Ben er zeer tevreden mee, het succes percentage is van 10% naar 90% gegaan!

FB_IMG_1698699039606.jpg
FB_IMG_1698699027403.jpg
FB_IMG_1698698771503.jpg


FB_IMG_1698698762005.jpg



Groetjes John.
 
Ik was het niet van plan maar zaterdag ga ik toch naar het vivarium.
Wie gaan er ook op zaterdag?

M.v.g. John.
 
Van de week even naar Utaka geweest.
Michael had een groepje Phractura besteld voor me. Ik heb gelijk een paar foto'sgenomen voor de fotowedstrijd van de NVC.
received_1011930366774890.jpeg


Ik ben erg blij met de Phractura, een hele moeilijke meerval welke ik uiteindelijk hoop te kweken. Ik heb al een zustersoortje hiervan, Trachyglanis, helaas allemaal dames en geen kans op een nieuwe import.. Ze zitten in een bak met een Nigeriaanse lichtoog, redelijk biotoop correct.

Groetjes en fijn weekend,

John.
 
Ah nu valt het kwartje, logisch dat ik van jou een bijzonder afrikaans visje als tip krijg šŸ˜‰
 
PC030065.JPG


Eitjes a Procatopus Akok, ik heb maar een paartje van deze mooie soort. Het mannetje wilde gedurende enkele maanden amper eten geen idee waarom. Na ze een tijdje in wat koeler en meer saline water gehouden te hebben lijken de problemen voorbij. Elke dag vind ik wel een paar eitjes! Tijd om ze verder binnen de hobby te gaan verspreiden!

PC030088.JPG

Phractura ansorgii uit Nigeria, een hele moeilijke meerval. Ik heb er 8 gekocht, voorlopig geen uitval en ze lijken flink aan te komen en te groeien. Wie weet lukt het om ze een keer te kweken. Dat zal in ieder geval nog wel even duren want deze vissen zijn tussen de 3 en 6 cm, volwassen worden ze 9-10cm, ze moeten nog even groeien dus.

Groetjes en fijn weekend,

John.
 



Congopanchax brichardi fry.

Groetjes John.
 
Niet alleen bijzonder mooie foto's, maar ook heel bijzondere en veelal onbekende vissen voor mij.
 
Soms moet ik mijzelf wel eens in mijn arm knijpen dat ik al die bijzondere vissoorten mag houden en gewoon krijg van vrienden.

Deze soort is ook fantastisch, in juni gevangen in de republiek Congo, Bouma.
Een Plataplochilus, onbeschreven soort, maar o zo prachtig.

Groetjes John.
 
Daar ben ik ook benieuwd naar. En mocht je zin hebben om het te inventarissen, dan ben ik ook benieuwd met hoeveel je hebt gekweekt.
Heb je een aquarium kamer?
 
Momenteel heb ik 14 soorten lichtogen in 20 aquaria.
Ik heb ze allemaal nagekweekt behalve, de 2 meervallen Trachyglanis en Phractura. Trachyglanis heb ik alleen dames van en de Phractura zijn halfwas.

John.
 

Terug
Bovenaan