R
RiseOfinformation
Guest
Een paar weken geleden heb ik een klein sluierstaartje 'gevonden' in een emmer vol met grind. Ik had een behoorlijke tijd geleden grind uit de vijver gehaald en dit in een emmer gestopt. Hierin was een klein beetje vijverwater blijven staan wat aangevuld was met regenwater. In totaal dus zo'n 5-6cm aan water zat er in die emmer. Ik wilde toen de was afhalen en ik zag iets wegschieten in de emmer. Toen zag ik een klein sluierstaartje. Hij zat dus al een paar weken in de emmer met maar een klein beetje water maar heel veel eten want er bevonden zich veel kleine wormpjes in die emmer. Het kleintje was al best wel groot toen ik hem aantrof. Hij heeft een tijdje in een curverbox gezeten buiten, maar ik had bij mijn vriend nog een aquarium leeg staan. Dus het aquarium verhuist en nu zit hij met 5 jonge guppen in dit aquarium, ook zitten er 5 garnalen in deze bak. Het aquarium is circa 25 liter. Er staan ook best wat planten in de bak omdat ik het belangrijk vind dat vissen tussen planten in kunnen gaan zitten als ze daar behoefte aan hebben. Daarnaast houden de visjes ervan om eten te zoeken tussen de plantjes!
Dit was de emmer waar hij in zat:
Sluierstaartje op 12 augustus 2015
Sluierstaartje op 17 augustus 2015:
Sluierstaartje vandaag (24 augustus 2015):
Ik ben heel benieuwd hoe dit beestje zich gaat ontwikkelen. Ik heb ook geen idee wie de ouders zijn en welke kleuren hij gaat worden. De mogelijke combinatie van de soorten kan zijn:
Fantail x fantail
Fantail x oranda
Fantail x demekin
Maar we wachten rustig af! Ik zie hem met de dag groeien! Hij eet goed en scharrelt de hele dag rond op zoek naar eten.
Dit was de emmer waar hij in zat:
Sluierstaartje op 12 augustus 2015
Sluierstaartje op 17 augustus 2015:
Sluierstaartje vandaag (24 augustus 2015):
Ik ben heel benieuwd hoe dit beestje zich gaat ontwikkelen. Ik heb ook geen idee wie de ouders zijn en welke kleuren hij gaat worden. De mogelijke combinatie van de soorten kan zijn:
Fantail x fantail
Fantail x oranda
Fantail x demekin
Maar we wachten rustig af! Ik zie hem met de dag groeien! Hij eet goed en scharrelt de hele dag rond op zoek naar eten.