Wat is er nieuw

Jong sluierstaartje

• Onderwerp starter Onderwerp starter RiseOfinformation
  • Startdatum Startdatum
R

RiseOfinformation

Guest
Een paar weken geleden heb ik een klein sluierstaartje 'gevonden' in een emmer vol met grind. Ik had een behoorlijke tijd geleden grind uit de vijver gehaald en dit in een emmer gestopt. Hierin was een klein beetje vijverwater blijven staan wat aangevuld was met regenwater. In totaal dus zo'n 5-6cm aan water zat er in die emmer. Ik wilde toen de was afhalen en ik zag iets wegschieten in de emmer. Toen zag ik een klein sluierstaartje. Hij zat dus al een paar weken in de emmer met maar een klein beetje water maar heel veel eten want er bevonden zich veel kleine wormpjes in die emmer. Het kleintje was al best wel groot toen ik hem aantrof. Hij heeft een tijdje in een curverbox gezeten buiten, maar ik had bij mijn vriend nog een aquarium leeg staan. Dus het aquarium verhuist en nu zit hij met 5 jonge guppen in dit aquarium, ook zitten er 5 garnalen in deze bak. Het aquarium is circa 25 liter. Er staan ook best wat planten in de bak omdat ik het belangrijk vind dat vissen tussen planten in kunnen gaan zitten als ze daar behoefte aan hebben. Daarnaast houden de visjes ervan om eten te zoeken tussen de plantjes!

Dit was de emmer waar hij in zat:
Schermafbeelding%202015-08-12%20om%2012.07.43.png

Sluierstaartje op 12 augustus 2015
Kleine%20vis.jpg.png

3nUdFCUNIk4touwX4oDbBEHQDmdpWgJH.jpeg

Sluierstaartje op 17 augustus 2015:
IMG_6573.jpg

Sluierstaartje vandaag (24 augustus 2015):
IMG_6683.jpg

Ik ben heel benieuwd hoe dit beestje zich gaat ontwikkelen. Ik heb ook geen idee wie de ouders zijn en welke kleuren hij gaat worden. De mogelijke combinatie van de soorten kan zijn:

Fantail x fantail
Fantail x oranda
Fantail x demekin

Maar we wachten rustig af! Ik zie hem met de dag groeien! Hij eet goed en scharrelt de hele dag rond op zoek naar eten.

Ik heb een heel vaag vermoeden dat Pansy de moeder is en Luna of Jedi de vader is van dit jonkie. Hij begint een wit buikje aan de onderkant te krijgen en het lijkt erop dat hij Demekin oogjes krijgt.

But then again, het kan zijn dat ik er volledig naast zit haha.

Het kleintje groeit enorm hard... voordat ik het weet vliegt (zwemt) hij uit.

tumblr_ntuicty4T41rxrpfto1_540.png

DJ6UhzOit2PANuGkKScMM5r1qU61g4i9.png

Ik heb de kleine gisteren voor het eerst levende artemia gegeven, ik heb mij rotgelachen hoe hij daar achteraan aan het zwemmen was en het at.

Ik weet niet of je het echt op de foto kan zien, maar het lijkt wel echt dat hij demekin oogjes krijgt.

Hij heeft al een naam gekregen: Puck!

Puck vandaag:
Schermafbeelding%202015-09-07%20om%2014.26.20.png

ILoveAnimals zei:
Puck krijgt kleur 😀 :thumbs:

Ik weet niet of het door de weerspiegeling van iets komt waardoor hij die gele vlek heeft of dat hij dat van zichzelf heeft :')
In elk geval, het beestje groeit hard!

Groeien dat het beestje doet....

Schermafbeelding%202015-09-16%20om%2020.34.40.png

Schermafbeelding%202015-09-16%20om%2020.36.42.png

Hij groeit echt hard haha.

Zucht...

tumblr_nuu1kc7N1q1rxrpfto1_500.png

Ik had juist artemia in zo'n bakje gehangen zodat de appelslakken en garnalen niet alles opvraten. Maar op ��n of andere manier is de appelslak erin geslaagd om bij dat bakje te komen...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=w-yeSl6AUGA[/video]

tumblr_nuz481awY91rxrpfto2_1280.jpg

IiUBztPyZ2sI1f8M_m1Qq6weLudKA5E5.jpeg

Hij groeit maar door...

Deze heeft veel potentie
25 cm.

Als het kan: 6 keer per dag voeren.
Watertemperatuur zou ik op 24 graden houden als dat kan.

Zeer goed bezig in ieder geval!

Bij nader inzien zijn mijn baby's toch ook wel groot.
Maar compacter gebouwd door kouder water.

Olympus zei:
Deze heeft veel potentie
25 cm.

Als het kan: 6 keer per dag voeren.
Watertemperatuur zou ik op 24 graden houden als dat kan.

Zeer goed bezig in ieder geval!

Bij nader inzien zijn mijn baby's toch ook wel groot.
Maar compacter gebouwd door kouder water.

Ik voer circa 3-4 keer per dag. Maar ik zorg er altijd voor dat er wel iets van voer in mijn bak ligt wat gegeten kan worden. Vaak doe ik artemia of rode bloedwormen in zo'n dingetje dat bij het water oppervlakte hangt waar hij dan veel uit kan eten. Eens in de zoveel tijd schut ik er eens aan zodat er allemaal wormpjes los vliegen zodat hij ze makkelijker kan pakken. Hij krijgt in elk geval elke dag wel een keer artemia of rode bloedwormen. En dan zie je hem toch smullen ^^

De temperatuur in het aquarium ligt rond de 21-22 graden. Dit houdt ik ook zo omdat ik geen bak van 300 liter wil gaan verwarmen. Daarbij groeit hij als kool op deze temperatuur.

Het verbaast mij toch elke keer hoe snel ze groeien. Hij is nog geen drie maanden oud en van een inimini beestje naar toch al een flink visje.

Volgende week wil ik twee vissen vanuit de vijver naar binnen doen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Dat gekookt eigeel ga ik eens een keer proberen!

Een foto van anderhalve maand geleden en een foto van vandaag:
ZSHy6NdLVM2cxd1DiZ4HCc9RgPW5wi4M.png

ZSHy6NdLVM2cxd1DiZ4HCc9RgPW5wi4M.png

Hij groeit hard! 😀

We zijn ondertussen alweer een tijdje verder:
tumblr_nw5mjjCSo01rxrpfto1_1280.png

cZjiFDu4JJwWTlm-dyudAqWqC6d5ZjrM.png

Hij wordt goed gevoed 😀

We zijn weer een tijdje verder, dus een update!

Puck begint zijn schutkleur te verliezen, het lijkt erop dat hij gelig wordt.

Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.12.16.png

IMG_7805.jpg

IMG_7807.jpg

IMG_7823.jpg

IMG_7811.jpg

Kijk dat kleurtje opkomen 😀
IMG_7838.jpg

IMG_7829.jpg

ONOMNOMNOMNOMNOMNOM
IMG_7814.jpg

Dit wordt een leuk visje 😉 Als ik zo naar de uitstulping onder haar staart kijk, denk ik dat de kans groot is dat het een vrouw is. Maar nu weet je het met sluiers nooit 100% zeker, dus het is nog wel even afwachten 😀

Nu de verkleuring bezig is, gaat het ook hard... Maar Puck groeit ook enorm hard!

tumblr_nww9h5lSDs1rxrpfto2_540.png

3rxpKYU48uEayz1AHbFlAcZ4hgRLifMQ.png

Puck is nog steeds hard aan het groeien. Hij verandert ook hard!

utJxA-AuV1jGcl1VFrYK7NJXqXCytgJu.png

tumblr_nxm966HHcu1rxrpfto2_1280.png

utJxA-AuV1jGcl1VFrYK7NJXqXCytgJu.jpeg

Hij is nu vier maanden oud. Ik heb hem bijna drie maanden geleden gevonden in de emmer. Gaat snel allemaal zeg! Hij is nu ongeveer 6,5cm groot.

Prachtig zeg! Zo leuk om ze helemaal op te zien groeien. Ben benieuwd hoe hij/zij uiteindelijk kleurt.

Mascha zei:
Prachtig zeg! Zo leuk om ze helemaal op te zien groeien. Ben benieuwd hoe hij/zij uiteindelijk kleurt.

Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Wat mij heel erg opvalt als ik Puck vergelijk met standaard dierenwinkelvisjes, dan heeft Puck een veel stevigere bouw. Over het algemeen zien die dierenwinkelvisjes er heel mager en 'instabiel' uit. Maar dat vind ik bij Puck niet het geval. Het is soms wel maf om te zien dat er kleinere sluierstaarten in de dierenwinkels zitten dan dat Puck is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan