Jonge argusvissen


IMG_0135.JPG


Zo van een afstand zijn ze rustig en leuk om naar te kijken, maar steek ik mijn hoofd voorbij de Trofis, dan zie je ze al kijken.
Dan kijken ze je met argusogen aan :-D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonde hoor, blijven argusvissen zo schuw?
 
Geen idee. Het zijn ook nog maar jonkies.
Ze zijn zo van een afstand ook wel schichtig in de bewegingen.

Wel leuk om ze zo de baardalgen van die drijvende anubias te zien eten.
Die komen niet uit mijn aquarium, hoor, maar komen zo, stijf onder de baardalg, wel goed van pas.
 
als ze groter worden gaat dat over, moet je wat mee bezig zijn. Naar het schijnt komen volwassen wilde exemplaren zelfs uit de hand eten. Exemplaren in gevangenschap zouden zels hun eigenaar herkennen.
 
Enorm schrikachtig. Ze staan achterin de kamer. Ga ik 7 meter verderop staan, dan kruipen ze al weg.
En soms zijn ze zo nieuwsgierig, dat ze naar het raam komen.

Vanmiddag met mijn hand in de bak, beuken ze de ruiten er bijna uit.
Moet ik nog oppassen, want blijkbaar zijn de stekels op ee rug giftig.

Volgens mijn zijn ze ook al behoorlijk gegroeid, in 3 of 4? weken.
Kwestie van veel voeren en er gwn rustig voor gaan zitten.

Mijn maanvissen hebben mij gekoppeld aan voer, ze volgen me dus als ik langs loop xD
 
Ik zie er gelukkig weer vier.

Ik geloof graag dat ze tam te krijgen zijn. Ze hebben een soort van persoonlijkheid. Heel anders dan andere vissen.
Behalve mijn synodontis dan. Die komt je ook bekijken en poseert voor de foto. Zie avatar. Daar zat nog geen zand in de bak. Leuke foto zo, met zijn onderkant erop.

Het lijkt wel of ze denken.
Als het donkerder wordt in de kamer, komen ze wel naar me toe.

@Nekko bedankt voor de tip.
Ik zal me maar niet teveel gaan hechten, want die kans zit er wel in.
 
Is er nu niemand die deze leuke vissen wil hebben?
Ik zal ze op een keer dood moeten maken.
Dat ze mijn aquarium slopen is al erg, er blijft niets van mijn mooi bak over, maar ik zie er tegenop om ze af te moeten maken.

Ik probeer ze met dagelijks bijvoeren met groente van mijn planten weg te houden, maar uiteindelijk moeten ze naar en mangorve biotoop. En zelfs zeewater.



 
Waarom zou je ze afmaken? Marktplaats kan je toch gewoon proberen of lukt dat niet?

Anders kan je het vissenasiel in delft proberen. Aardige man, hij vangt ze wel op. Echter weet ik dan niet of ze uiteindelijk in een zoutwater aquarium komen.
 
Marktplaats heb ik geprobeerd. Ga ik uiteraard nog een keer doen.
Delft is voor mij niet in de buurt.

Als ze in zoetwater blijven, worden ze niet eens volwassen.
Dat ze als zoetwater argus verkocht worden snap ik al niet. Dat ze vervolgens 30 cm worden en in groepen moeten, vertellen ze er uiteraard ook niet bij.

Dat gebeurt vaak, helaas.
Je zal maar een leuke kleine Pleco gekocht hebben voor in je 60 cm bakje.... of een stuk of 5 van die grappige kleine Clowntjes
En zo kom ik dan aan een bak vol overgenomen reuzen. Ik zal voor ze zorgen zolang ik kan, maar het houdt een keer op.
Ik ben wel van een uitdaging, maar een groot aquarium erbij gaat me te ver.

Die argussen zijn ook niet te verzadigen. Ze krijgen nu dagelijks groente EN ze eten mijn planten op :eek:
 

Terug
Bovenaan