Wat is er nieuw

Jonge discus verzorgen

Hallo Jelle hoe gaat het met de Discusvissen.

gr, bert

Na de kieuwwormen behandeling was de bak even wat schrikachtig. Inmiddels alles weer rustig, vreten nog steeds geweldig, zowel uit da hand als los en zijn al mooi gegroeid. De kleinste blijft de kleinste maar groeit minstens zo hard als de rest dus een achterblijvertje zou ik hem/haar niet noemen. Er zijn er een paar die redelijk veel rode stippen hebben. Allemaal veel rood op de rugvin en borstvinnen rood met een blauwe rand. Ik begin ze allemaal redelijk uit elkaar te kunnen houden, wordt dus tijd voor namen.
Vorige week weigerde de gehele bak voer, maar dat kwam omdat ik de dag ervoor een emmer levende mysis had gevoerd en ze nog niet klaar waren met uitbuiken (en er nog veel mysis rond zwom).

Beste Jelle
Dat schrikken na een kieuw worm behandeling herken ik nog wel.
Ik mag er misschien wel van uitgaan dat een emmer vol mysis een bepaalde portie was.Maar gewoon goed voer die levende mysis. Ik gaf zelf ook regelmatig levende artemia, zijn ze vaak ook gek op omdat het beweegt.

Gebruik je inmiddels al het voer van de parel.

Sorry dat ik een open bericht ben gestart, had zo niet gemoeten, had moeten reageren op jou eerdere geplaatste post maar dat komt wel goed, deze korte conversatie gaat gewoon verdwijnen en we gaan we gewoon weer verder met jou topic.

Gr, bert

Ik wacht nogsteeds op het voer van de parel. Dus voorlopig is de hoofdmoot nog artemia. Daar ben ik al goed opweg met de 2e kiloplaat.
De mysis was niet echt een portie. Ik had 2 emmers uit een meertje in de duinen meegenomen en heb ze daar een keer of 5 mee gevoerd tot de emmers leeg waren. Als ik het vergelijk met blisterverpakkingen zullen ze die dag in elk geval 1 volle blister hebben gekregen. Er zwemt nu nogsteeds een kleine populatie in de filter. Verpakkingen levend voer koop ik maar heel weinig, dat is zo snel op dat er weinig meerwaarde in lijkt te zijn ten opzichte van bevroren artemia. Alleen witte mug zit zoveel in dat ze er even mee bezig zijn.

Beste Jelle
Dat schrikken na een kieuw worm behandeling herken ik nog wel.
Ik mag er misschien wel van uitgaan dat een emmer vol mysis een bepaalde portie was.Maar gewoon goed voer die levende mysis. Ik gaf zelf ook regelmatig levende artemia, zijn ze vaak ook gek op omdat het beweegt.

Gebruik je inmiddels al het voer van de parel.

Sorry dat ik een open bericht ben gestart, had zo niet gemoeten, had moeten reageren op jou eerdere geplaatste post maar dat komt wel goed, deze korte conversatie gaat gewoon verdwijnen en we gaan we gewoon weer verder met jou topic.

Gr, bert

Mijn reactie is gelukkig toch op de goede plek beland, ondanks een open vraag.

Ik had met werk vanuit de duinen 2 emmers mysis meegenomen, uiteraard wel in porties gevoerd maar alle vissen zaten goed vol, flinke buiken allemaal. Nu nog een kleine populatie die in mijn filter leeft. Parel voer wacht ik nog steeds op, maar de artemia gaat er ook prima in. Inmiddels al goed op weg met de 2e kilo.

Jelle heb je inmiddels al het voer van de parel in huis.
Heb je het voer bij de parel besteld want dan zou je als het er nog steeds niet is contakt kunnen opnemen met wietse staps.

Het is vandaag binnengekomen, had het besteld bij Reefcenter en daar hadden ze gisteren pas weer een nieuwe levering binnen.

Voer van de Parel met paprika valt nog niet erg in de smaak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan