Wat is er nieuw

juwel 180 van Boris69

klein beetje alg, maar niets noemenswaardig en wat bacteriën op het hout nog.

er zitten 30 japonica's in en 27 tetra's Verder zal er hier alleen nog de cory's inkomen. Hoeveel dat valt nog te bezien.

Verdere plannen staan even op hold totdat ik zeker ben van wel of niet verhuizen. Niet, dan komen er nog een paar bakken bij. Wel, dan komt er niets bij en gaan we verder in het volgende huis.

APISTOGRAMMA CACATUOIDES DOUBLE RED (1m/3v) toegevoegd. Dat is het laatste wat er in komt. Dus geen cory's Die gaan in een andere bak.

de bak gaat echt heel goed. alle waterwaardes zijn perfect. Nagenoeg geen alg. En blije vissen 🙂
180-jan.jpeg

Had voor de Rio 240 met 2 x de Fluval 407 filters die extensies besteld. per set had ik 1 buis over. die 2 aan elkaar gekoppeld met verbindingsrubber wat bij die setjes zat. Einde dicht gemaakt met een terugslagklepje. paste precies. alles opgebruikt dus geen slechte deal achteraf gezien.

Bijlagen

• 180-pijpjes.mp4
    3.2 MB
Wat ik ook wel doe. staat op mijn kantoor dus kan er ook niet aan ontkomen 🙂
Ik hoop niet dat je baas dan toevallig meeleest want dan is dat het einde van je aquarium daar :DD ;))

Ik hoop niet dat je baas dan toevallig meeleest want dan is dat het einde van je aquarium daar :DD ;))
oh ja 🙂 ik bedoelde mijn kamer in huis. Dat noem ik eigenlijk sinds de begindagen kantoor. Van toen ik nog voor mezelf werkte. En de baas hier in huis die zie ik af en toe ook wel eens voor een bak staan. Zeker als er jongen rondzwemmen. Dus dat zit wel goed ;-)

Helaas begin ik tegen de limiet aan te lopen van het interne filter.

nu ben ik niet van plan om die er gelijk uit te halen, maar wil er wel een ander filter bij gaan zetten. En dan een keer bij groot onderhoud het filter er alsnog uit te halen.
Jammer maar hel;aas. Om nu iedere week het filter te moeten reinigen omdat de flow anders veels te weinig is, dat heeft niet echt mijn voorkeur.
Denk dat ik er toch maar een Fluval 407 bij ga zetten. Die werken perfect op de Rio240

Gezien de reviews die allemaal wel goed zijn betreffende Oase filters kan ik je dit vertellen. de fluval kostte mij nieuw 167 euro en de Biomaster 350 Thermo V2 215 euro

Biomaster 350V2 Thermo ------------------------- de Fluval 407
geluid : niet te horen ------------------------- bijna niet te horen
stevigheid: erg goed -------------------------- erg goed
meegeleverde materialen: voldoende ----------------- goed

en het belangrijkste is toch wel de hoeveelheid flow en de instelbaarheid.
Dat is bij de Fluval STUKKEN beter. de Flow is echt stukken beter en heel makkelijk regelbaar. Die van de Oase valt heel erg tegen. Zo erg dat ik die maar op een kleinere bak ga zetten. Die is niet geschikt voor een rio 180 eerder voor max 100 liter bakjes. De Fluval is zelfs zo goed dat die makkelijk op een Juwel 180 gezet kan worden. Met nog ruimte over.
Dus mijn conclusie is dat de Oase net geen miskoop is, maar in mijn geval komt die gewoon heel veel tekort in de sterkte van de flow. En dat is dan ook nog eens zonder vuil na een weekje draaien.

Oase350 niet voor 100+ liters als je enige flow wilt hebben. Voor minder geld heb je een betere aan de Fluval 407

• Leuk
Waarderingen: Ro
Oase350 niet voor 100+ liters als je enige flow wilt hebbe

Hoeveel netto* liters verwacht jij dan van een filter op een 180L bak

*bijvoorbeeld gemeten/omgerekend op uitstroom filter met een 1L maatbeker)

ik verwacht enige stroming. En toch zeker meer dan dat nu het geval is. De stroming gaat iig niet de bak door. staat stil aan de andere kant van de bak. En dat is niet goed ( voor mij )

ik verwacht enige stroming. En toch zeker meer dan dat nu het geval is.
In jouw filmpje van 8 januari zie ik al een behoorlijke oppervlakte stroming maar je wilt dit dus nog hoger hebben maar dan met een externe filter.

Ik veronderstel dat je dus geen CO2 toegevoegd.

In jouw filmpje van 8 januari zie ik al een behoorlijke oppervlakte stroming maar je wilt dit dus nog hoger hebben maar dan met een externe filter.

Ik veronderstel dat je dus geen CO2 toegevoegd.
Ik voeg geen co2 toe op deze. Die stroming die je daar ziet is van het interne filter. Maar die zwakt zo snel af en raakt zo snel vuil dat ik dat wilde verbeteren met een extern filter. Alleen dat valt qua stroming dus erg tegen. Maar zoals ik al zei. Ik zet op deze dan een Fluval 407 en de Oase gaat op een 80 cm opgroei bak

Ik heb een vraag over de planten rechts. Is dat Echinodorus Grisebachii Bleherea? Ik lees ovral dat die wel 60+ cm kan worden en min 10 cm substraat moet hebben. Maar lijkt bij jou mee te vallen of niet?
Prachtige plant.

Ik heb een vraag over de planten rechts. Is dat Echinodorus Grisebachii Bleherea? Ik lees ovral dat die wel 60+ cm kan worden en min 10 cm substraat moet hebben. Maar lijkt bij jou mee te vallen of niet?
Prachtige plant.
klopt is die plant idd. Heb een 'moederplant" gekocht bij Hornbach. en verdeelt over meerdere plukken. Staat hier gewoon in het zand rond de 4 cm, maar wel met voedingstabletten erbij. Die van ADA. ze zijn nu richting de 50 cm. En moet zeggen er zit geen spatje alg op.

klopt is die plant idd. Heb een 'moederplant" gekocht bij Hornbach. en verdeelt over meerdere plukken. Staat hier gewoon in het zand rond de 4 cm, maar wel met voedingstabletten erbij. Die van ADA. ze zijn nu richting de 50 cm. En moet zeggen er zit geen spatje alg op.
Zijn hier ook op voorraad bij Hornbach zie ik online. Ik ga morgen gelijk kijken. Bedankt👍

Bak is helemaal leeg gehaald. Hout was al flink aan het rotten. Ongelooflijke stank kwam er vanaf. Zonde van het hout en zonde van de inrichting.
De tetra's zijn naar de Rio240

Dit gaat een malawi bakje worden. Stenen en zand zijn er al.

Welke Echino heb/had je rechts achterin staan Boris?

de bak gaat echt heel goed. alle waterwaardes zijn perfect. Nagenoeg geen alg. En blije vissen 🙂Bekijk bijlage 383338
Hier lijken de bladeren me veel korter en met andere nerf dan de gebruikelijke Zwaardplant maar dat kan ook aan mij liggen hoor. Ik heb diverse zwaardplanten maar die hebben niet van die lange stelen.

ach de naam is ook niet heel belangrijk ;-) als ze maar mooi staan.

@jessicapilon Dit is een Bleheri. In mijn Lido staat ie dr zo bij. En dat is dus een andere als hier genoemd als Bleherea
IMG_3140.jpeg

@jessicapilon Dit is een Bleheri. In mijn Lido staat ie dr zo bij. En dat is dus een andere als hier genoemd als Bleherea
Bekijk bijlage 385584
Ja die van jou heb ik ook maar volgens mij heeft die van Boris rechtsachter een andere vorm blad en veel langere stelen en in verhouding een veel minder groot blad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan