Wat is er nieuw

Juwel 60 Betta's en corydoras (Mascha)

Mascha

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Dit wordt hem dan:
192823_0_82_img_4250.jpg

694188_0_82_img_4246.jpg

235217_0_82_img_4247.jpg

De eerste opzet is er. In de bak waar bettavrouw Red nu zwemt zitten nog meer planten, die ook hierin komen. Verder heb ik nog stekken Braziliaans klimop e.d. die er in kunnen. De nieuwe planten moeten natuurlijk nog flink groeien.
Als de bak helemaal ingedraaid is, komen Red, Blue en 5 corydoras julii hier in.

Re: Juwel 60 Betta's en corydoras

Prachtig hoor.

Heeft een betta overigens geen drijfplanten nodig???
De Corys zullen 99% zeker Trilineatus zijn.

Begin nu te twijfelen over de plant rechts achterin (Voor de Vallisneria). Is dat een Anubia of niet?

Klopt, drijfplanten komen er ook nog in, die heb ik nog genoeg in de andere bakken.
Dat is inderdaad een Anubias minima. Zit op het hout gelijmd.
De corydoras hebben wel echt puntjes en geen doorlopende lijnen, maar het kan goed hoor. Ik haal ze bij een particulier.

Mascha zei:
Klopt, drijfplanten komen er ook nog in, die heb ik nog genoeg in de andere bakken.
Dat is inderdaad een Anubias minima. Zit op het hout gelijmd.
De corydoras hebben wel echt puntjes en geen doorlopende lijnen, maar het kan goed hoor. Ik haal ze bij een particulier.

Okidoki.
Als de particulier ze heeft gekweekt is het vrijwel 100% Trilineatus. De Julii is de afgelopen periode slechts door 1 iemand gekweekt en die woont in Edinburgh Schotland.

Leuk bakje mascha 🙂

Hihihi, deze woont in Raamsdonksveer, dan zullen het zeker trilineatus zijn ja.

Nog ��n klein puntje. Trilis zitten liever niet al te warm, terwijl een betta dat wel moet meen ik.
Hoe warm gaat de bak worden?

Mijn betta's zitten op 24 graden. Ik dacht dat trilineatus corys ook tussen de 22 en 26 graden moeten. Dat staat op verschillende infosites.

Dat is prima. Ik dacht dat Bettas warmer gehouden werden!

697134_0_82_img_4273.jpg

Zo zien ze eruit... 5 stuks heb ik. Ze zijn nu al direct aan het paaien in de grote bak, hahaha.

Krijg je 2 of 3 Betta s in een 60cm bakje?? Ik zou dat niet durven om eerlijk te zijn.
Het is afhankelijk hoe het gedrag van de Betta sis dan maar je hebt dan zeker voldoende planten nodig. Vooral wanneer er een nest is gemaakt met een legsel. Hier joeg destijds de man de vrouw bijna de bak uit namelijk.

Mooie corydoras! 🙂

Er staan behoorlijk wat planten in, een stuk meer als op de foto intussen. Ik heb gekeken of ze elkaar inmiddels wel tolereren in de 40 liter bak van Blue. Met als resultaat dat ze gepaard hebben. Blue blijft bij het nest, zo lang Red er niet direct in de buurt komt, laat hij haar met rust. Ik heb ze zien paren, ik zie geen eitjes, maar misschien zie ik het niet goed. Hierop is in elk geval te zien hoe mooi ze geworden is: Haar vinnen zijn nu helemaal aangegroeid.
673946_0_82_img_4261.jpg

Ben benieuwd of er eitjes in het nest zitten hoor. Misschien dat dit koppel minder fel is dan die ik destijds had.
Succes met de kweek voor het geval er eitjes zijn.

Red is mooi geworden inderdaad, gelukkig maar.
Ben benieuwd of je eitjes hebt...

Wat zijn die corydoras leuk zeg. Wat een levendig tafereel om naar te kijken. Ze zijn heel mooi, maar ook heel gezellig en laten zich veel zien. Ze lijken echt te spelen met elkaar.

Ik heb het schuimnest nu wat beter kunnen bekijken en er zitten wel degelijk eitjes in. Er ligt er ook 1 op de bodem van het aquarium. Blue waakt de hele dag bij het nest en maakt constant nieuwe bellen. Red komt geregeld even kijken hoe het gaat. Soms laat Blue haar zelfs mee bellen blazen. Soms jaagt hij haar weg. Maar ze heeft niet 1 hap uit haar vinnen en zwemt heel relaxt rond. in de rest van het bakje.

Toppie dus en mooi dat ze zo goed nog met elkaar omgaan hoor.

Hoe schattig is dat: er zijn eitjes uitgekomen. Wat ik trouwens heel bijzonder vind is dat Red haar eigen kleine schuimnestje gemaakt heeft en daar een paar eitjes die gevallen waren in heeft gestopt :smitten:
Er hangen ook 2 baby betta's aan een plant. Geen idee of die het redden zonder de zorgen van papa of mama.

Er is nog steeds betta fry te zien in de bak. Morgenochtend ga ik liquifry halen. Ik ben toch wel heel erg benieuwd of er in leven blijven!

Mascha zei:
697134_0_82_img_4273.jpg

Zo zien ze eruit... 5 stuks heb ik. Ze zijn nu al direct aan het paaien in de grote bak, hahaha.

Zie de foto nu pas. Prachtige Trilineatus

Dank je. Ze zijn inmiddels nog mooier, nu ze op kleur zijn!

Dan willen we bewijs zien hahaha

Viel me juist op dat die op de foto al niet zo bleekscheterig is !!

U vraagt, wij draaien:
126466_0_82_img_4288.jpg

Mascha zei:
U vraagt, wij draaien:
126466_0_82_img_4288.jpg

Potverdorie wat een geweldige vis !!!!
Wees er zuinig op.

Die is inderdaad heel erg mooi!!

Dank jullie wel. Ik vind ze ook echt prachtig. Maar als een kenner ze ook mooi vind, is dat toch een compliment!

Ik ben geen Trilikenner !!!!

Dennis is degene die daar verandering in moet brengen.
Schiet toch eens op man ;-)

Ik zie overigens wel dat het een prachtig / gezond ogend exemplaar is.

Ik wil mezelf geen kenner noemen maar een liefhebber. Maar hij ziet er echt gezond uit. Met een mooie tekening. Je komt ze veel tegen met beschadigde baarddraden, dat heeft deze dus ook niet!

Ik sta aan te moedigen naast het bakje zodat ze sneller groeien, effectiviteit is nog niet gebleken 😀

Mijn betta's doen het anders als in de beschrijvingen staat, hahaha. Red vertoont nog altijd broedzorg en is heel lief voor de kleintjes. Ze brengt ze steeds terug naar het wateroppervlak als ze er eentje vindt. Red lijkt daarnaast niets te hebben geleden, haar vinnen zijn nergens beschadigd en ze oogt heel vitaal. Blue daarentegen heeft een gescheurde buikvin en hier en rond zijn bekje zit een beetje schimmel. Dat ben ik sinds gisteren aan het behandelen en ik zie nu al verbetering gelukkig. Ik heb een deel van de baby's in een apart bakje gezet. Daar kan ik ze goed zien en de ontwikkeling volgen. De dooierzakjes zijn nog heel goed zichtbaar, maar ze bewegen wel en sommige zwemmen al een beetje.

Leuk dat je jongen hebt 🙂
Jammer dat blue ziek is

Blue is inmiddels weer aardig opgeknapt. De jongen zijn allemaal dood. Ik denk aan dezelfde schimmel? Blue heeft een enorm nieuw schuimnest gebouwd. Red heeft het al meermalen goed bekeken, er wordt dan wel 'gedanst', maar uiteindelijk zwemt Red dan toch weg. Ze zijn heel lief voor elkaar. Er is totaal geen agressie gelukkig. Wie weet lukt de volgende poging wel. 😀

Blue en Red zijn al een hele tijd bezig met elkaar omstrengelen. Blue had weer een nieuw schuimnest gebouwd en blijkbaar was Red nu wel tevreden 😀 Ik hoop dat er weer eitjes in het nest komen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan