Juwel 60x40x50 opkweekbak (sschot)


Ter vervanging van dit bakje van 100 liter gaat er een Eheim Proxima 250 komen. Deze hoop ik volgende week op te gaan halen. Hier zal ik ook weer wat werkzaamheden aan gaan uitvoeren, waarna dit de op groei bak voor de jonge discussen gaat worden.

De huidige Lido 120 zal dan gaan verdwijnen en ik moet ff kijken of ik de kunststof bak bewaar voor quarantaine of dat ik deze Juwel 60cm een plekje kan geven voor het geval, maar dat zie ik daarna wel weer.

Eerst de Eheim naar mijn wensen op orde brengen als deze er is.
Fase 1 -> kast is mokka -> wordt gebroken wit
Fase 2 -> bak heeft achterwand en terras -> wordt bare bottom
Dan alles op zijn plekje en gaan met de "banaan".
 
Aahhh, die schuin zwemmende visjes. <3
 
en een plaatje van tijdens de dagelijkse waterwissel

IMG_20180709_002043.jpg
 
Omdat ik 1 vis heb (Purus jong) die niet eet, geen interesse heeft en niet helemaal mee wil, heb ik een behandeling met Tremazol gedaan voor het geval dat.......

Daarna een dagje Sanital zout. Nu zag ik vanavond dat de vis witte ontlasting heeft. Of dit een evt. worm of flagellaten besmetting is weet ik niet, dus dat maakt het altijd wat lastig. En om bij deze jonge vissen zo maar met medicatie te gaan schieten vind ik ook zo wat. Dus extra verwarmingselement er in en nu is de temperatuur omhoog naar 33 graden. Morgen wordt dit 34 en overmorgen 35 graden, mits dit goed gaat met deze grote groep op zo weinig water. En dan kijken om het 5 dagen vol te houden zonder nadelige gevolgen, en evt. met niet 1 maar 2 waterwissels per dag en wat minder voeren als normaal. Evt. kan ik ook nog een 2de luchtpomp bijplaatsen, mocht blijken dat ze wat behoefte aan extra zuurstof wensen.......

Altijd weer ff een spannend moment, en uiteindelijk is het doel -> niets verliezen
 
Waarom haal je niet die ene vis er uit?
Er zit trouwens wel veel variatie in de grote vd vissen he.
 
Laatst bewerkt:
Waarom haal je niet die ene vis er uit?

Omdat ik er vanuit ga dat de rest dan ook "besmet" is, alhoewel deze geen directe last hebben. Dus ik vind het zelf praktischer om alles te behandelen, maar als ik aan de medicatie moet, dan overweeg ik het wel!

Er zit trouwens wel veel variatie in de grote vd vissen he.
Absoluut, ben er zelf ook verbaast over.... en aan de hoeveelheid voer kan het bijna niet liggen, dus ik weet niet wat hier de oorzaak van is. Hoop dat ze met meer ruimte wat gelijkmatiger in maar gaan worden

En misschien zijn de kleinere wel vissen die bij anderen uitvallen, maar dat weer ik niet. Ik heb tot nog toe nog steeds eigenlijk geen uitval.
 
Klopt een discus op het raam, mag de deur open, ik krijg het nogal warm......

IMG_20180710_234150.jpg
 
Even wat extra lucht......

IMG_20180711_142648.jpg


Best wel warm nu......

IMG_20180711_142653.jpg
 
Ik zag nog heel weinig positief resultaat van de lekkere temperatuur, ondanks dat het toch al 4 dagen van de eerste 5 is. Na overleg met een discuskweker, is het grootste risico in deze fase dat er nematoden zijn. Omdat warmte daar niet voor helpt, heb ik de temperatuur een stuk omlaag gebracht, nu een goede 32 graden en ben ik vandaag begonnen met Sera med Nematol toe te dienen.

Ik lijk een sterk verhoogde activiteit bij de vissen waar te nemen, dus ik hoop dat ik hiermee de goede weg in sla.

Heb nu ff geen beeld materiaal, dan komt later weer. De vissen hoop ik volgende week te gaan verhuizen naar de Eheim Proxima 250 te gaan verhuizen, zodat ze in ieder geval wat meer ruimte hebben.
 
De Purus is ondertussen weer actief aan het eten, met levend voer. Ik kan een duidelijke buik waarnemen en als deze zo door ontwikkeld gaat deze snel naar de Eheim toe.....

De Alenquer hapt wel maar spuugt nog vaak het eten uit, soms komt er iets binnen, zover ik kan zien. Als de Purus eruit is, gaat de temperatuur nog wat omhoog om te kijken of ik daarmee extra kan stimuleren om op gang te komen.
 
De Purus en de Alenquer waren weer goed aan het eten.

De Purus zit in de Eheim bij al het grut. De Alenquer zit in de Akva bij de groep.

Bakje is leeg en gaat weer weg, heeft zijn dienst bewezen voor mij.......

Einde van dit album

IMG_20180726_230140.jpg
 
En toen kwam er een varkentje met een lange snuit en het verhaaltje is uit.

Nee alle gekheid op een stokje Steven ik heb er van genoten.Toppie.

Maar waarom gaat dit bakje weg ? Wat ga je doen als je weer zoveel jongbroed hebt om groot te brengen ?
 
Maar waarom gaat dit bakje weg ? Wat ga je doen als je weer zoveel jongbroed hebt om groot te brengen ?

Dan gaat dit (nieuwe kweek) in de ondertussen draaiende Eheim Proxima van 250 liter waar nu de grote groep jongen in zit. Dus als ik de vissen verkocht heb dan kijk ik of ik het geintje nog een keer herhaal, en anders hou ik dat als opgroeibak voor een groep jonge discusvissen, dat is ook een optie.
 
Geen foto's meer dus :( was wel benieuwd hoe het opgroeien verder gaat
 
Bakje is leeg en gaat weer weg, heeft zijn dienst bewezen voor mij.......
Brutale vraag misschien, maar wat gaat er met het bakje gebeuren? Is wat groter dan het bakje waar ik zelf weer mee wil gaan beginnen, dus misschien een iets betere optie voor mij. Dus mocht je 'm willen verkopen, houd ik me aanbevolen!
 

Terug
Bovenaan