Juwel 70 liter van Fozzy


Gisteren even water ververst, en nu getest.

PH is 7, en de KH is 5,5.

Denk dat ik nog maar even wacht met aanschaffen van de eerste vissen. Dit zullen Corydoras Panda gaan worden. Langzaam opbouwen.

Heb er gisteren de bio co2 bijgehangen om te kijken of ik het nog wat lager kan krijgen.
Ook al geprobeerd om in de Aquael Turbo een klein beetje Turf in te doen in een stukje nylonkous.
Dit gaat niet werken icm de keramische pijpjes. Filtertje trekt het water niet door de turf. Te dicht van structuur denk ik.

Plan opgevat om te verversen met regenwater, maar dat wil ik eerst filteren over kool/turf/wattem om de troep eruit te filteren die evt. in de regenton zweeft. Dit wil ik doen in een grote emmer/ton met een eheim filter erop.
 
ik heb het ook al even in je topic gepost, maar is het misschien een idee om rechtstreeks in de ton te gaan filteren? :)
 
Leuk bakje hoor :thumbs:. Ik heb ook de Panda in een 60 cm bakje en die doen het erg leuk. Levendige visjes die Panda s.
 
Even 2 nieuwe foto's van het bakkie.

FF voor Sebait, genomen met de SLR met de stoel als statief (had geen zin de statief uit de kast te halen).

Wat je linksboven in de hoek ziet drijven zijn catapabladeren die nog moeten zinken. Lagen er net in.

4fpRhIkBgtBosp--MYFCUNAHNPzrjfy-.jpeg


4fpRhIkBgtBosp--MYFCUNAHNPzrjfy-.jpeg
 
Fozzy zei:
FF voor Sebait, genomen met de SLR met de stoel als statief (had geen zin de statief uit de kast te halen).

:thumbs: Merci Albert,ziet er goed uit!
 
Bedankt allen.

Als het lukt vrijdag of zaterdag de eerste vissen erin. Om mn garnalen gezelschap te houden.
 
Welke vissen wil je erin gaan doen dan?
 
Koppeltje honinggourami, cory panda, en een stuk of wat rasbora (soort weet ik nog niet)
 
Voor gourami,s toch wat meer zuurstofplanten inzetten,zoals Cabomba.
Groeit snel omhoog, gunstig voor de vissen.
 
Paar foto's v.d. nieuwe bewoners (Corydoras Panda) en een overzichtje + een CR aan het eten op een tablet.

Vandaag nog Cabomba bij gezet en een Echinodorus + een stek v.d. HN uit de grote bak. En uit de andere bak nog wat drijfplantjes bijgezet, nu weer een weekje of wat rust tot de volgende bewoners.

Twijfel nog wel over een extern filter overigens. Het interne filtertje is leuk, maar je kan er verder niks bijstoppen aan kool of Turf of ander grut. Dus misschien toch een eheim 2211. Groter lijkt me niet nodig toch?

DNKFEeq0n2zymRYlT0MQ3p1aPUqJM765.jpeg

DNKFEeq0n2zymRYlT0MQ3p1aPUqJM765.jpeg

DNKFEeq0n2zymRYlT0MQ3p1aPUqJM765.jpeg

DNKFEeq0n2zymRYlT0MQ3p1aPUqJM765.jpeg
 
mooi! hoeveel crystals zitten er in? :)
 
Stuk of 8, en enkele vuurtjes en sakura(donkerrrood)
 
lijkt het je niet wat om dan wat van die staafjes er uit te halen en daar wat voor in te stoppen?
Ziet er leuk uit zeg!
Mooie visjes en garnaaltjes
 
Ziet er goed uit Albert,mooie beestjes!
Heb zelf ook een 2211 op de 54 liter staan,aardig wat rondstroming wat ik juist wil voor de waaiers maar zal nog wel afnemen als het een tijdje met bewoners staat en anders gewoon kraantjes gebruiken om te knijpen als het nodig is.
 
Thnx John en Ineke.

De pijpjes heb ik er al eens uit- en turf erin gehad, maar dat trekt het filtertje amper.
En nadeel hiervan is bij het schoonmaken...moet je heel snel zijn met een bakje onder het filter anders is de bak weer vies van het uitstromende water. De spons van dit filter past zo op de aanzuig vd 2211 volgens mij, handig met garnalen.
 
Kun je doen inderdaad. Die spons er op :D slim plan!

Gelukkig was de aquael niet heel duur...
 
Mooie vissies weer, leuk bakkie hoor!
 
Omdat ik het bakje, en de bewoners nu al leuk vindt. Het blijft de aandacht trekken op de plek waar deze staat. Dus statief uit de kast en geduld. Maar geen tijd meer nu, dus dit wordt waarschijnlijk vervolgd.

V5XxoTJ_ayJm02L0g-x4Og78GPqLOIUI.jpeg


V5XxoTJ_ayJm02L0g-x4Og78GPqLOIUI.jpeg

V5XxoTJ_ayJm02L0g-x4Og78GPqLOIUI.jpeg

V5XxoTJ_ayJm02L0g-x4Og78GPqLOIUI.jpeg

V5XxoTJ_ayJm02L0g-x4Og78GPqLOIUI.jpeg
 
Mooie scheve foto weer Albert!
Maar ik vergeef het je ;) de foto's van de garnaal en de panda's zijn erg goed gelukt :D (nu nog even de opgedroogde druppen van het raampje poetsen en je bent net een prof :p )
 
Filter al verwisseld? of toch maar niet?
(als je de aquael kwijt wilt, wil ik hem wel van je overnemen)
 
jeetje wat word die leuk zeg......gaaf Albert.

foto's worden ook steeds beter......
 
Bedankt dames, filter draait nog, en als ie eruit gaat hang ik hem in de grote. Voor extra stroming.
 
ok� :)

Hoe gaat het met je regenwater?
 
Bedankt dames voor de complimenten.
Ik gebruik nog geen regenwater Ineke. Nog geen tijd voor gehad om met filter etc. bezig te gaan.

Nog wel even weer een paar leuke foto's (hopelijk staan ze redelijk recht):
4UuFF5cQ7gTgovwJ-1lcZchIcy02fvM4.jpeg

4UuFF5cQ7gTgovwJ-1lcZchIcy02fvM4.jpeg

4UuFF5cQ7gTgovwJ-1lcZchIcy02fvM4.jpeg

4UuFF5cQ7gTgovwJ-1lcZchIcy02fvM4.jpeg
 
Is ook een mooi bakkie. De panda,s lekker lui, zeg :D
 
Bedankt Alex, ja ik zag ze mooi naast elkaar op dat stukje hout liggn, dus snel camera en statief erbij en schieten.
 
Mooi hoor Albert,bakje heeft een hele prettige rustieke uitstraling!
 
Deze bak is ook erg leuk!!!
Rustig ingericht, je hebt er weer wat moois van gemaakt!
 
Heel leuk albert
en inderdaad redelijk recht ;)

Hoeveel cr's heb je er in gedaan? Die voelen zich ook al lekker garnaal zie ik wel :)
 
ook gemeen, om gelijk te gaan schieten op die beestjes :D
 
Er zitten een stuk of 7 Cr's in Ineke. En verder, paar Sakura en Vuurgarnalen. Als het lukt vrijdag een paar vissen erbij. Net mailtje gestuurd naar iemand uit de buurt voor een koppel Honinggourami.
 

Terug
Bovenaan