Juwel 70 liter van Fozzy


Zaterdag een koppeltje Honinggourami's gehaald. Waren op MP aangeboden voor � 5, -- met z'n 2en.
En op nog geen 10km van hier, dus koop was snel gesloten. Ze hadden al jongen gehad een keer. Zat er nog 1 in de bak, maar die kon hij niet zo snel even vangen. Hopen dat ze het bij mij ook gaan doen.

Even een paar foto's. Als bonus ook nog een paar CR's erop gekregen.

OSfMIcChTNB8mGt2NOC_CbztdEwthb-k.jpeg

OSfMIcChTNB8mGt2NOC_CbztdEwthb-k.jpeg

OSfMIcChTNB8mGt2NOC_CbztdEwthb-k.jpeg

OSfMIcChTNB8mGt2NOC_CbztdEwthb-k.jpeg

OSfMIcChTNB8mGt2NOC_CbztdEwthb-k.jpeg
 
Vanmorgen in Enschede bij Veldhuis Aquaria wezen shoppen. Heb een eheim classic 150 aangeschaft voor dit bakje, incl. kranen, handig bij schoonmaken. Als vulling heb ik Eheim Mech meegenomen, en daar een halve liter van ingedaan ongeveer, + JBL Tormec. Verder alleen de blauwe meegeleverde spons en bovenin de Eheim spons die standaard meegeleverd zijn. Nu draait ie samen met de Aquae, turbo 500 op dit bakje. De turbo gaat er nog wel uit natuurlijk. Die kan ik mooi in de meterbak hangen voor extra stroming,

Wat wel handig is aan de nieuwe 2211 is dat het rubber nu tussen een uitsparing vd kop zit waardoor jphij er niet meer afschuift als je de kop verwijderen wil.

gEsp3H6gc9kt70F5_2uiQ5FjjZN3FuYi.jpeg
 
Mooie vissen Albert en knappe foto's zo!
Kraantjes zijn echt reuze handig en zou ook niet meer zonder willen.
Vroeger had ik die niet en tijdens het onderhoud viel er dan weleens een lelijk woord... ;)
 
Zeker Handig John. ik heb ze al eerder gehad. Jaar of tig terug op een eheim filter.
Hoefde amper aan te zuigen kraantje ff dicht aankoppelen aan filter en kraantje open. Draaien maar. Lucht moet er nog een beetje uit maar is al aardig stil.

Goerami's zijn zeker leuk. Ook aandacht voor elkaar.
Ik mis wel enkele CR's overigens. Weet niet waar ze zijn gebleven. Of erg goed weggekropen, of de Honinggourami die ze eet? De rasbora lijkt me sterk, en de Panda weet ik niet.
 
Om een volwassen garnaal te verorberen zou je het bij de gourami moeten zoeken waarschijnlijk want de rest zou heel zeldzaam zijn maar grote kans dat ze verstopt zitten want daar zijn garnalen kanjers in.
 
Mooie update,Albert. Leuke vissen zeg,en zo,n eheim gaar 1000 jaar mee.
 
ziet er zeker gezellig uit....

die cr. zijn meester verstoppers, dus zullen wel verstopt zijn....

of het loodje geleg, zijn best gevoelig hoor die beestjes..
 
Vanmorgen ff bezig geweest met wat verzetten v.d. planten. De Aquael gaat er binnenkort uit, de 2211 draait volop mee nu.

2 foto's even om te laten zien. Totaaltje en een overzicht van rechtsvoor.
Links waar de Aquael filter hangt wil ik nog iets van een blikvanger. Nog iemand een leuk idee?

Rechtsachterin staat een stek van de Hydrocleis Nymphoides uit de 200 liter bak.
Voor het hout een overblijfsel van een Echinodorus uit de andere bak, kwam tevoorschijn tijdens het verwijderen van de HN. Die stond een beetje in de schaduw, maar had wel jonge scheuten.

VRwrRIEmCd2nU0LZvH8WeeV9vdofioBD.jpeg

VRwrRIEmCd2nU0LZvH8WeeV9vdofioBD.jpeg
 
Ik vind hem erg leuk...
mooie achterwand.

Misschien die garnalenflat met mos bekleden, hij valt nu zo op.
Wat zit erin?
Honinggoerami's, CR en rasbora's?
 
En C. Panda. De rasbora dorsiocellata om precies te zijn.
 
Ziet er leuk uit zo albert. Mooi kleurtje, expres gedaan?
Ik ben benieuwd hoe de HN het doet in zo'n laag bakje :) was zelf ook van plan om overige stekken in de garnalenbakken te doen
 
Mooi Albert,misschien dat stuk hout iets meer naar links en dan met wat anubias of javavarens bv.
 
Inuz zei:
Ziet er leuk uit zo albert. Mooi kleurtje, expres gedaan?
Ik ben benieuwd hoe de HN het doet in zo'n laag bakje :) was zelf ook van plan om overige stekken in de garnalenbakken te doen


Ineke, je bedoelt dat rood bruine? Ik vond dat een mooie kleur achterwand, en ket kleurt mooi bij het filterzand.

In echt is het nog iets donkerder. Ook door de schaduw van de drijfplanten.
 
Geen goed idee van mij als straks je binnenfilter daar weg is? ;)
 
Heul goed idee John! Alleen vindt ik dan de Anubias leuker om te zien.
 
Fozzy zei:
Rechtsachterin staat een stek van de Hydrocleis Nymphoides uit de 200 liter bak.

Ik had hem ook eerst achterin een hoek gezet, maar daar vond ik het maar niks. Nu op een centrale plaats is het een schitterende plant... ;)
 
Ik zou de HN,aan de vooruit plaatsen. Een grote plant van dichtbij geeft een mooie diepte werking.
 
Misschien heb je wel gelijk Alex, staat nu half in de bak. kan hem nog wel naar voren halen.
 
Kleinigheidje om te veranderen,lijkt het niks plaats je hem terug. Echt vast in de bodem,stat hij nog niet.
 
Maar eens even een watertest uitgevoerd zojuist, hieronder de waardes.
De Eheim 2211 draait i. Iddels een week mee, met als vulling, Eheim keramische pijpjes, wat Tormec van JBL en watten.

Ph 6.8
Kh 4
Gh 5
Fe 0,8
No2 0,1
No3 10
Po4 0,2


Ff aanvullende vraag: is het verstandig om er een kleine mooie Lnr bij te zetten, of beter de panda's wat uit te breiden? Daar zitten er 5 van in.
Of misschien toch beter om visbestand zo te laten?

Aanvulling 2, hoelang zou het aquael filter moeten blijven hangen? Die heeft als vulling alleen een paar keramische pijpjes en verder niks,
 
Mooie waardes Albert..

Vraag 1 geen idee...maar baat het niet sxhaad het niet

2e...persoonlijk zou ik de.panda's dan uitbreiden. Die l-nrs zie je over het algemeen maar vrij weinig.
En panda's heb je altijd plezier van. Zou er 10 van maken..
 
Eens met Anja wat nieuwe bewoners betreft ;)
Zou nog een weekje wachten om het binnenfilter uit je bak te halen voor de zekerheid.
 
John en Anja, beide bedankt. En ik twijfelde zelf al aan de vraag over de Lnr. Ga dus ook voor Panda erbij. Zal die kweker in Coevorden nog eens mailen waar ik deze 5 ook weg heb gehaald.

En dat filter hangt me nog niet in de weg, de Rasbora gebruiken hem om tegen de stroom in te zwemmen om de beurt. Steeds een ander vooraan in het schooltje,
 
Nog even een paar leuke foto's.

zm2O-vdYbp4TbaBS3gv5xohIEA_8ZfPT.jpeg

zm2O-vdYbp4TbaBS3gv5xohIEA_8ZfPT.jpeg

zm2O-vdYbp4TbaBS3gv5xohIEA_8ZfPT.jpeg

zm2O-vdYbp4TbaBS3gv5xohIEA_8ZfPT.jpeg

zm2O-vdYbp4TbaBS3gv5xohIEA_8ZfPT.jpeg
 
Echt een leuke bak geworden...

Ben ik vergeten te vertellen, heb ook nieuwe bewoners in de Trigion..ipv bijlzalmen heb ik nu een soort van snavelbekjes zitten...

Beetje snoekjes, zal morgen eens proberen op de foto te zetten...zijn wel.gaaf
 
Leuke foto's weer Albert, vooral die laatste is erg grappig!
 
De panda's uitgebreid naar 10 stuks. Vanmorgen 5 bijgehaald nij de LFS. Ook nog Anetoma's meegenomen. Paar in deze bak en in de grote bak wat extra. Kijken of ik de slakken kan bedwingen.
Bestand zoals het nu is blijft het.

10x C. Panda, koppel Honinggourami, en schooltje, 11 stuks, Rasbora dorsiocellata.
 
Mooi hoor Albert maar kan je geen garnalen meer ontdekken?
 
John, ik heb er nog wel enkele gespot, ook Cr. Misschien dat ze wel onderin de eheim zitten ook.
 
Misschien de groep nog een beetje aanvullen of niet? ;)
 
Geduld John. Alles op zijn tijd.
 
Bedoel ook niet gelijk vandaag natuurlijk maar kon zijn dat je helemaal garnalen af was bv...
 
Komt goed hoor...

Ik vermoedt overigens dat die Rasbora ook wel een garnaaltje lusten. Had het er ook over bij de lfs.
Als er een soort in mn bak zit die het zouden kunnen zijn die het was zijn mening, honinggourami doet dat niet.
 

Terug
Bovenaan