Drup
Well-known member
- Lid geworden
- 16 mei 2021
Ik ben inmiddels op het draadje over de filtertest geabonneerd 😉. Ben erg benieuwd, top dat je dat gaat doen @DanielHoogland !
@Drup, ik heb nog een vraagje over de speciekuipen die je gebruikt hebt voor het uitvangen en tijdelijk huisvesten van de vissen.
Je had het over de rechthoekige variant. Wat is het voordeel daarvan ten opzichte van een ronde kuip?
En heb je nog tips wat betreft het aantal liter?
Wij zijn ooit zelf begonnen met deze witte stuc-kuipen, verkrijgbaar bij elke bouwmarkt voor ergens tussen de 10 en 15 euro dacht ik.
De witte stonk niet 🙂 Daarnaast hebben we gemerkt dat wit erg makkelijk is met het uitvangen van garnaaltjes en visjes.
Wij gebruiken er een van ik dacht rond de 45ltr.
Er zijn ook grotere kuipen en bakken, ook specifiek voor water, te koop bij voertonnen.nl.
Wij kozen rechthoekig omdat we daar ook makkelijk een filter kunnen hangen. Bovendien hebben we er inmiddels 3 omdat ze zo handig zijn, en dN is rechthoekig makkelijker naast elkaar te zetten.
Wij gebruiken deze bakken altijd bij onderhoud. We laten ze halfvol lopen met aquariumwater, en spoelen daar dan het filtermateriaal in uit etc. Maar ook als opvangbak wanneer we bijvoorbeeld de bodem schoonmaken. Of om planten in te doen om uit te zoeken. Om zand te spoelen. Kortom, we gebruiken ze veel.
Ik plak het filmpje er bij waar we garnalen aan het uitvangen zijn.