Juwel BioFlow 3.0 intern filter opbouw, hoe?


Ronsterr

Well-known member
Lid geworden
21 september 2019
Berichten
59
Leeftijd
35
Locatie
Bleiswijk
Website
aquaforum.nl
Ik weet niet of ik het filter goed heb opgebouwd. Ik heb het naar de informatie van Juwel zelf gedaan.
Van onder naar boven als volgt:

BioPlus Fine - fijne filterspons
BioPlus Fine - fijne filterspons
Phoras - afbraak fosfaat

BioPlus Coarse - grove filterspons
Cirax - houd goede bacterien vast
BioCarb - actieve kool
BioPad - Filterwatten

Heb geen idee of dit beter of anders kan. Hebben jullie tips/een uitleg hoe en waarom ik op die manier het filter op zou moeten bouwen?

Aquarium draait nu 2 dagen met dit filter materiaal. Is het erg om nu iets te moeten aanpassen?

Ik heb een 125 liter bak (Juwel Rio 125)

Groeten Ronnie
 
Zoek maar eens op youtube naar juwel bioflow en pimp my filter.
Dan krijg je nog wat tips.
 
Handige informatie in het volgende filmpje. Op dit moment nog wat aan je filter vervangen kan geen kwaad, zolang er nog geen vissen in zitten. Het zal enkel een paar dagen langer duren voordat ie dan goed opgestart is qua bacteriën.

 
Handige informatie in het volgende filmpje. Op dit moment nog wat aan je filter vervangen kan geen kwaad, zolang er nog geen vissen in zitten. Het zal enkel een paar dagen langer duren voordat ie dan goed opgestart is qua bacteriën.


Ik heb dit filmpje gisteren bekeken. Vandaag substrat gekocht en dit als onderste deel van het filter toegevoegd in filterzakjes!
Alles duidelijk. :D
 
Ik heb precies dat filmpje gebruikt. Onderin een zakje met keramische buisjes.
In het bovenste gedeelte heb ik geen zakje gebruikt maar zo'n juwel filterbakje,
inhoudt alleen niet gebruikt en dus vervangen voor keramische buisjes.

Krijg alleen het idee dat de stroming dan best fors wordt.
Klopt het dat water sneller en makkelijk door keramische buisjes stroomt dan door filtersponzen?
 
Krijg alleen het idee dat de stroming dan best fors wordt.
Klopt het dat water sneller en makkelijk door keramische buisjes stroomt dan door filtersponzen?
Ja, is simpelweg minder weerstand
 
Mijn indeling is als volgt van onder naar boven.

Cirax, cirax,cirax. Fijne spons, fijne spons, grove spons filter watten. De sponzen zijn alleen voor de mechanische filtering en de cirax cassettes voor de biologische filtering. voor de filterwatten zou ik van superfish filterwatten kopen, gaat je veel geld schelen.
 
Loont het om Phorax Bioflow naast Cirax Bioflow te gebruiken?

DV_8_8432584_03_4c_DE_20180818210019.jpg
 

Terug
Bovenaan