Het andere caca vrouwtje blijkt ook jongen te hebben. deze zijn wel een stuk kleiner dan die van het andere vrouwtje. heb deze waarschijnlijk ook niet gelijk na het uitkomen gespot en dus ook niet speciaal bijgevoerd. kan de oorzaak zijn dat deze nog een stuk kleiner zijn, maar verwacht ook dat deze pas later zijn uitgekomen (week tot anderhalf later).
Caca V1 (vrouwtje met een klein beetje rood in de staart, tevens met de grootste jongen) doet het gelukkig wat rustiger aan met de Bleheri's wegjagen. In het begin was ze ontzettend fel en mochten de bleheri's absoluut niet aan de linkerkant van de bak komen. ik was erg bang dat ze uitgeput zou raken maar ze maakt het prima. oogt nog dik genoeg en kleurt nog steeds erg fraai. nu jaagt ze de visjes nog wel weg, maar maakt zich merkbaar iets minder druk. de jongen zijn inmiddels een stuk groter en lijken steeds meer op "echte" visjes. Denk niet dat ze nu uberhaupt nog in de kleine bekkies van de Bleheri passen, misschien ook 1 van de redenen waarom ze het wat kalmer aan doet. bij mijn laatste telling/schatting telde ik er nog een stuk of 12-15, bijna allemaal even groot op een enkele uitschieter naar boven en naar beneden.
Het mannetje is wel wat feller geworden met de visjes wegjagen. naja, van 1 x per uur naar 1 x per 10 minuten, dus het valt mee. hij houdt zich echter vrijwel alleen aan de linkerkant van de bak op.
Caca V2 (ook net als v1 wel iets rood in de rugvin, niet in de staart) Bevindt zich aan de rechterkant van de bak, tussen de "poten" van het hout en het holletje. hier hoeft ze zich eigenlijk niet druk te maken om de andere vissen, deze zwemmen toch niet tussen de poten door (behalve af en toe het mannetje). de jonkies zijn nog erg klein en het is onmogelijk om te tellen hoeveel het er zijn. het zijn er echter beduidend minder dan het andere nestje aanvankelijk had. ik schat een stuk of 20.
Had vorige week de bak niet echt bijzonder schoongemaakt omdat ik de visjes niet wou verstoren. dit heb ik deze week wel gedaan omdat ik het wel erg bezaaid vond met voedsel en plantenresten (wat erg enthousiast geweest met de jonkies voeren). per ongeluk dus 1 jonkie mee de bak uitgezogen, maar had het wel gezien dus weer terug in de bak gedaan.
na deze preek maar wat foto's om het toe te lichten:
Caca V1
Caca V1 jongen
Caca V2
geen betere foto kunnen maken, helaas. caca V2 met jongen