Wat is er nieuw

Juwel meterbak van Zwits

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zwits
  • Startdatum Startdatum
vonden m'n ouders geen mooie naam..
maar je mag me best Ralph noemen hoor, noem ik jou Kees 😛

-even zo brutaal geweest om een foto dubbel te plaatsen, om de pagina weer met een foto te beginnen-

kSVie8MFcMNzteS1NU7J3PXU3FZJxHdl.jpeg

Sorry voor de vergissing maar ik noem je dan maar gewoon Zwits hoor 😉

Is maar net op hoeveel berichten per pagina je instellingen staan,was voor mij nog geen nieuwe! 😉

Absoluut geen ramp, maar idd liever Zwits 😛
Swordfish heet ralph als ik me niet vergis?

oh dat wist ik niet, dan zal ik dat niet weer doen.
heb nog wel wat meer foto's, maar zijn allemaal hetzelfde.. caca caca caca caca 😛

Prachtige foto's.

Ik was al eens aan het rond kijken, welke vis (als mijn Lalia's uitvallen) ik in de toekomst als blikvanger zou willen...denk dat ik er uit ben...hahaha

wauwwwwwwwww vind dit wel een hele stoere punk vis! oooooooittttttt

Ik heb de Caca's nog niet zo heel erg lang, maar ik vind ze helemaal geweldig!

nu ziet niet elk mannetje er hetzelfde uit, maar vind ik over het algemeen het een ontzettend mooi soortje. al moet ik zeggen dat ik de rare kweekvormen zoals de gold variant ronduit lelijk vind.

In het begin zag mijn mannetje er nog heel anders uit.. vorige mannetje was overleden en had ik een nieuwe opgehaald. Eenmaal in mijn bak vond ik het erg jammer dat het vorige mannetje was gaan hemelen, aangezien ik die een stuk mooier vond. echter na een tijdje in de bak met goed voer erin, is hij compleet getransformeerd!

foto's staan nog wel in mijn andere album, kun je het verschil goed zien.

Zo echt een schitterende vis zeg! Ojee, Ojee.....
Er kriebelt wat bij mij.
Ik wil die ook!

Nou, weer een toekomst plan..
De bak op zich vind ik wat minder. Ik vind hem heel kaal ogen. Waarom zoveel open ruimte in het midden?

tja, ik moet toegeven dat op de foto's het wel wat kaal lijkt misschien..
Komt vooral omdat je veel van het grind ziet. de bladeren zijn weer verschoven, die bedekten eerst een groot deel. daardoor lijkt het al heel anders.

ook groeit de (/het?) klimop niet helemaal zoals ik het wil en zit er bruinalg op. als dat een volle bos was geweest (zoals mijn intentie was) en je bijna geen hout aan de rechterkant meer ziet, oogt het ook gelijk een stuk voller.

de vrije zwemruimte in het midden, precies zoals je het zegt. de echinodorus wordt (als het goed is) nog een stuk hoger dus die zal daar weer een deel van bedekken, de rest is zwemruimte voor de toekomstige h. bleheri.
hierachter, iets rechts van het midden staat nog een lotus die nog moet aanslaan en rechtsvoor ook, die heeft nu nog alleen kleine bladeren. ook wil mijn echinodorus tennelus niet aanslaan linksvoor waardoor je ook alsnog veel bodem ziet.
meer planten wil ik niet.

voor de rest heb ik alleen nog 2 stukken hout in mijn andere bak die ik hier in zou kunnen gebruiken en ben ik voor de rest door mn hout heen. heb het geprobeerd erin te zetten maar vond dit niet mooi ogen. te gemaakt.
misschien als ik nog wat meer zou hebben dat het wat beter lijkt maar daar zou ik dan eerst naar opzoek moeten.
persoonlijk vind ik het niet mooi wanneer mensen "biotoop gericht" de hele bak volgooien met hout en het een grote verzameling wordt, dus teveel wil ik er ook niet in.

Kortom, de bak staat er nog niet bij zoals ik dat in gedachten had en wil, maar voorlopig mag het eerst even zo draaien. Des te meer ik er telkens over nadenk, des te ontevredener ik over alles word. Daarom wil ik me er voor nu even bij neerleggen en ga ik eerst even genieten van m'n caca's.

maar tips en suggesties worden uiteraard hartelijk ontvangen 🙂

Ik vind het een hele mooie cacatuoides man. Vooral de rugvin is zeer mooi rood gekleurd. Vaak zie ik mannen die maar een paar puntjes rood hebben.De mijne is helaas niet zo mooi gekleurd.

Dit is inderdaad een erg mooie versie van deze cacatuoides vorm, nice score! 😀
De natuurlijke variant blijkt overigens wel veel mooier 😉

~ Ivo

Hoe heet dat plantje helemaal rechts?? 😀

haha Ivo 😉 de wildvang is inderdaad ook erg mooi.

bedankt allen voor de complimenten, ik ben erg blij met mn caca's..
dat plantje helemaal rechts wat er op het moment wat treurig bijstaat met de bruinalg heet hydrocotyle leucocephala.

Vandaag bij vismeneer langs geweest, 12 hemigrammus bleheri opgehaald!

overdruppelen:
oylpNwS0VZcmNceCHvd0P15oKLaR0tRL.jpeg

zo bleek als de kont van oma:

Vanavond alweer iets bijgetrokken:

Die kleuren al aardig :thumbs:

Beginnen mooi op kleur te komen...leuk

Het blijft een erg leuke bak, leuk die zalmpjes, scholen goed hoor! :thumbs:

de visjes zijn al mooi op kleur inmiddels maar moeilijk op de foto te krijgen.
scholen inderdaad erg mooi, ook mijn voornaamste reden om deze vis aan te schaffen.
zijn er nog meer scholenvisjes die zo mooi scholen?

de bekkies zijn wel heel klein dus ik merk dat ze bijv. artemia niet echt naar binnen krijgen.. zal ik toch rekening mee moeten houden. cyclops ging er wel in als zoete koek 🙂

Ziet er goed uit zwits, die vinnen van die Cava :O te mooi!

Gister het water ververst en bodem afgezogen, verder niks bijzonders..
kijk ik vandaag in de bak bij het voeren, hebben we gezinsuitbreiding!

qODhTPhIh97wVlUbj-caXomKNy0ShdYO.jpeg

Pa doet ook zn best

Bleheri diet niet stil willen zitten (1tje scherp gekregen)

pa nog een keer

totaaltje

gaaf dat kleine grut!
mooi stoere vis

Mooi zeg! Vind het net alsof zn vinnen in de brand staan 😀

leuk leuk dat jonge grut.. erg mooie vis ook!

Echt een schitterende vis...

Benieuwd wat je aan kleintjes gaat overhouden.

Ik vind pa een lekker ding, wat is hij mooi zeg. Leuk hoor dat de eitjes zijn uitgekomen, echt klein grut.
In 1 woord schattig!

Aah wat leuk!! En wat zijn papa en mama vis prachtig zeg!!!

Ja nogmaals,mooie cacatuoides man.Zowel de kleur als de bouw vind ik erg mooi.Deze heeft ook niet zo'n omhoog staande bek.

Ook al zo'n mooie caca man!

Wat een prachtige vissen. En leuk dat er ook kleintjes van komen!

Moet ik nog iets zeggen,over caca,s??
:thumbs: 😀 😀

haha het mag natuurlijk altijd mondeo 😉

kleintjes maken het goed, kan niet zien dat het er minder zijn geworden.. zijn er dus nog genoeg.
vrouwtje blijft ze goed beschermen en als de kleintjes te ver wegzwemmen worden ze onmiddelijk in de bek genomen en bij de rest uitgespuugd. mannetje af en toe ook mee om de bleheri weg te jagen van de linkerkant van de bak.

zag bij het andere vrouwtje in het holletje ook een kleintje zwemmen... nu weet ik niet of het haar eigen nestje is of een achterblijver van het andere vrouwtje.. even in de gaten houden dus

Leuk weer een nestje
Of jongen van het andere vrouwtje zou wel grappig zijn.

Leuk hoor al die jongen. Het mannetje hier helpt af en toe slakken weg te ruimen. Ook afgedwaalde jongen worden terug gebracht naar het nest. Zo zie je maar weer, niet elke vis is hetzelfde.😉

Het andere caca vrouwtje blijkt ook jongen te hebben. deze zijn wel een stuk kleiner dan die van het andere vrouwtje. heb deze waarschijnlijk ook niet gelijk na het uitkomen gespot en dus ook niet speciaal bijgevoerd. kan de oorzaak zijn dat deze nog een stuk kleiner zijn, maar verwacht ook dat deze pas later zijn uitgekomen (week tot anderhalf later).

Caca V1 (vrouwtje met een klein beetje rood in de staart, tevens met de grootste jongen) doet het gelukkig wat rustiger aan met de Bleheri's wegjagen. In het begin was ze ontzettend fel en mochten de bleheri's absoluut niet aan de linkerkant van de bak komen. ik was erg bang dat ze uitgeput zou raken maar ze maakt het prima. oogt nog dik genoeg en kleurt nog steeds erg fraai. nu jaagt ze de visjes nog wel weg, maar maakt zich merkbaar iets minder druk. de jongen zijn inmiddels een stuk groter en lijken steeds meer op "echte" visjes. Denk niet dat ze nu uberhaupt nog in de kleine bekkies van de Bleheri passen, misschien ook 1 van de redenen waarom ze het wat kalmer aan doet. bij mijn laatste telling/schatting telde ik er nog een stuk of 12-15, bijna allemaal even groot op een enkele uitschieter naar boven en naar beneden.

Het mannetje is wel wat feller geworden met de visjes wegjagen. naja, van 1 x per uur naar 1 x per 10 minuten, dus het valt mee. hij houdt zich echter vrijwel alleen aan de linkerkant van de bak op.

Caca V2 (ook net als v1 wel iets rood in de rugvin, niet in de staart) Bevindt zich aan de rechterkant van de bak, tussen de "poten" van het hout en het holletje. hier hoeft ze zich eigenlijk niet druk te maken om de andere vissen, deze zwemmen toch niet tussen de poten door (behalve af en toe het mannetje). de jonkies zijn nog erg klein en het is onmogelijk om te tellen hoeveel het er zijn. het zijn er echter beduidend minder dan het andere nestje aanvankelijk had. ik schat een stuk of 20.

Had vorige week de bak niet echt bijzonder schoongemaakt omdat ik de visjes niet wou verstoren. dit heb ik deze week wel gedaan omdat ik het wel erg bezaaid vond met voedsel en plantenresten (wat erg enthousiast geweest met de jonkies voeren). per ongeluk dus 1 jonkie mee de bak uitgezogen, maar had het wel gezien dus weer terug in de bak gedaan.

na deze preek maar wat foto's om het toe te lichten:

Caca V1
GLWVfPsNk8rrFOhqUpJ06dHXuI2W-zfc.jpeg

Caca V1 jongen

Caca V2

geen betere foto kunnen maken, helaas. caca V2 met jongen

Help Users

You haven't joined any rooms.