Wat is er nieuw

Juwel Rekord 800 van Rohol

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rohol
  • Startdatum Startdatum
Klopt, door met name slechte kweek zijn ze erg zwak geworden.

Lastig is heel iets anders als zwak. Ook goede kweek en wildvang is niet zo makkelijk te houden, simpelweg vanwege de eisen die ze stellen. Makkelijk om met de vinger naar het visje te gaan wijzen, als niet aan de eisen wordt voldaan en ze omvallen...

~ Ivo

Wat gemiddeld in veel zaken aangeboden wordt is niet erg goede kweek. Nog lastiger gezond te houden dus. Ook voor degenen die aan alle eisen qua huisvesting voldoen. Alleszins geen beginnersvisje terwijl dat wel vaak is waar ze terechtkomen.

Maar die nuance moet dus wel gemaakt worden bij dit soort uitspraken...

Het is mij inderdaad ook aangeboden als beginnersvis. Vervolgens heb ik nog even gegoogled en kwam de sherrybarbeel qua ph precies op de grens waarde van de ramirezi uit. En omdat de verkoopster vertelde dat het een vredelievende vis is, heb ik ja gezegd. De vissen waren een vergoeding voor de overleden gourami's.
Wat is jullie beste suggestie op dit moment?

De vissen terugbrengen en niet meer naar hun advies luisteren, je goed inlezen, vragen stellen (waar je al mee bezig was, jammer) en een betere keuze maken.

Gister is sterk benadrukt dat de vissen niet meer teruggebracht mochten worden, dit omdat ze eigenlijk al 'geruild' waren voor de gourami's. Ik heb natuurlijk twee aquaria, misschien dat er wat te schuiven valt?
Want de sherrybarbelen en de ramirezi tijdelijk bij elkaar zetten met een PH van 6 is geen optie?

Tja de info en de service zijn beide dus niet wat je mag verwachten.
Jammer dat er zo wordt gereageerd hoor.
Leuk bakje met die achterwand erin hoor. Geeft een mooi effect.

Nee, dat blijkt maar weer. Vorige keer had ik wel het gevoel dat zij niet wisten waar ze over spraken. Nu had ik dat gevoel helemaal niet, waardoor ik er dus op heb vertrouwt. Helaas de verkeerde keus blijkt nu..

Dank je John, ik hoor veel mensen over de achterwand. Vind hem zelf ook erg mooi!

Tijdelijk kan wel hoor, hoewel ik ze dan liever wat neutraler zou houden.

Dan zal ik een nieuw onderkomen voor mijn sherrybarbeeltjes gaan zoeken in de tussentijd. Zouden de ramirezi wel een goede combi zijn met de sterbais, algeneter en betta's? Vind dat op het internet veel verschil is in waarde die de vissen nodig hebben..

Even mijn nieuwe idee pijlen bij jullie;
de betta vrouwtjes uit de 80 cm en in mijn 60 centimeter bak op kamertemperatuur
de sherrybarbelen naar een nieuw huisje
de ramirezi in de 80 cm samen met de sterbais (vraag me af of dit kan qua waterwaardes) en neontetra's

Leuke bak 🙂 Ik heb zelf geen ervaring met beide vissen, maar van wat ik hier op het forum lees is de combinatie niet ideaal. Gezien zowel de sterbais als de ramirezi's dezelfde laag (bodem) bewonen. Ik geloof ook dat sterbais en ramirezi's het liever wat warmer hebben dan neontetra's. Kardinaaltetra's zitten wel ook liever wat warmer.

Dank je. De combinatie neons met ramirezi maak ik op uit dit bericht;http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=898816#Post898816

Ben erg benieuwd naar andere reacties tot de sterbais.

Ik heb even op Seriously fish gekeken. Daar staat het volgende over de ramirezi wat betreft temperatuur:
There are well-defined annual weather patterns with distinct wet and dry seasons and year-round high temperatures.

Die hebben dus jaarrond een hoge temperatuur nodig terwijl de neontetra's een range hebben van 21-28 graden volgens deze site. Wat inhoudt dat ze ook een periode koeler gehouden moeten worden.

Dit is wat ik eruit opmaak, correct me if I'm wrong 🙂 Ben benieuwd naar de mening van anderen.

Je tweede bakje was een 60cm?

Sascha, heel erg bedankt voor het opzoeken! Dan kunnen we daar denk ik uit opmaken dat de visbestanden per bakmaat niet echt klopt..

Mijn tweede bakje is inderdaad 60 centimeter.

Ik heb een goed thuisje kunnen vinden voor de barbelen. Die worden zo opgehaald. Dat geeft in elk geval wat ruimte.

De barbeeltjes zijn net opgehaald, wat een ruimte en stilte in de bak. En ondanks de problemen, toch maar wat foto's van onze Rami en Rezi. Ben er eigenlijk toch stiekem heel trots op!

img_5200.jpg

img_5196.jpg

img_5194.jpg

img_51722.jpg

Even een update, een totaal plaatje van de bak. Ook in deze bak beginnen de planten eindelijk aan te slaan! Behalve het naaldgras, dat wordt alsmaar bruiner en bruiner..
img_5319.jpg

Ziet er goed uit en je maakt mooie foto's!

mooie bak! ik hoop dat je rami's het goed doen. die van mij hebben het een hele lange tijd goed gedaan, totdat het vrouwtje dood ging. mannetje volgde een paar dagen later, helaas.
hoop dat jij meer succes hebt 😉

Leuk Ramirezi's! zelf alleen veel problemen mee gehad, iets wat je helaas veel hoort.
Zijn toch wel ietwat gevoelige beestjes die misschien niet het meest geschikt zijn voor beginners, hebben toch wel een paar eisen.

Heerlijk sfeertje hangt er in je bak, zoals ik dat zie op je totaaltje!
mooi hoor.

Dank jullie wel voor de complimenten. Van velen heb ik al gehoord dat de ramirezi's hier niet echt op hun plaats zitten. Ik heb gister een ander topic geopend om een goed bestand en goede waarden te gaan realiseren voor de beestjes. Hopen dat het lukt!

De ramirezi's houden was geen optie. Als het goed is worden ze woensdag opgehaald. Dan op zoek naar iets anders. Suggesties zijn welkom!

Mijn visbestand nadat de ramirezi's worden opgehaald is:

8x corydoras sterbai
2x betta splendens vrouw
2x pangio kuhlii
en mijn algeneter

misschien een leuke scholenvis erbij?

Ja, daar wil ik wel naar gaan kijken. Zit ook te denken over een kempvis man, aangezien ik nu twee vrouwen heb. Zou dit mogelijk zijn?

Dat kan best, mits je bakje goed beplant is zodat in elke waterlaag wat schuilplek te vinden is voor de vrouwtjes 🙂

Idee voor schooltje: Paracheirodon simulans. Blijft wat kleiner (2,5 soms 3 cm), dus aardig schooltje mogelijk en doet het goed op sterbai temperaturen 🙂

Helaas is degene die het ramirezi koppel op zou komen halen, nooit op komen dagen. Jammer dat er zulke mensen zijn.. Nu hopen dat er gauw een andere koper komt.

Het nieuwe bestand in dit aquarium wordt:
2, misschien 3 betta vrouwen
1 betta man
2 pangio kuhlii
6 sterbai
1 algeneter

Totdat het ramirezi koppel wordt opgehaald, zal de betta man tijdelijk vertoeven in het 60 liter aquarium

De betta man wordt vanavond opgehaald, misschien met nog een derde vrouwtje. De man (en vrouw) zal dan tijdelijk in de 60 cm verblijven tot de antennebaarsjes weg zijn.

img_11732.jpg

img_11742.jpg

img_11752.jpg

Tja soms komt men niet opdagen zonder iets te laten horen.
dat is wel jammer ja.

Mooi Bakkie hoor, het ziet er sfeervol uit!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan