Juwel Rio 180 van Altispinosa.


Trident zijn 2 van de 4 plantjes gesneuveld en de overige 2 heb ik met visdraad op steen gebonden dus das afwachten wat ze gaan doen,ik geef dagelijks easy carbo en wekelijks profito en all in one.

Mijn 2 eerste vissen die er in gingen waren 2 betta's (uiteraard niet in 1 aquarium).
De hmpk Marble zit in de Rio 180 bak en de hmpk Dragon zit in de kleinste bak.
Links is de dragon en rechts is de marble.

2 mijn eerste vissen betta's 001.JPG

Marble.
2 mijn eerste vissen betta's 003.JPG

Dragon.
2 mijn eerste vissen betta's 002.JPG

Hier op deze foto kan je de marble heel goed zien van kleur diepblauw maar die veranderd constant van kleur tot na een zekere tijd (kan maanden tot jaar duren)behoud hij deze diepblauwe kleur. De Dragon daarentegen was niet echt mooi vast te leggen op foto dus hoop later toch betere foto's te kunnen maken.
2 mijn eerste vissen betta's 012.JPG

2 mijn eerste vissen betta's 011.JPG

Dragon.
2 mijn eerste vissen betta's 008.JPG

2 mijn eerste vissen betta's 009.JPG

Totaalfoto.
2 mijn eerste vissen betta's 004.JPG

2 mijn eerste vissen betta's 010.JPG

1 stuk spiderwoodhout heb ik er gisteren terug uitgehaald want dat zag bijna wit van een rare substantie,iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ?
2 mijn eerste vissen betta's 005.JPG

2 mijn eerste vissen betta's 006.JPG

En nog een foto van het Superfish bakje waar de Dragon in zit met 2 jonge appelslakjes.
2 mijn eerste vissen betta's 007.JPG
 
Voor alle duidelijkheid zijn de beide betta's het niet geworden uit de aquariumzaak in Erpe-Mere Belgie want ik had er 2 laten reserveren voor als mijn bakken voldoende ingedraaid waren 4-6 weken wat geen enkel probleem was en vorige week ging ik er even langs en stelde met angst vast dat de mooiste betta van de 2 er niet meer zat in het bakje (waar mijn voornaam op geschreven stond) en die was spoorloos verdwenen en toen ik daar achter vroeg gaven ze me de uitleg dat hij "waarschijnlijk dood zal zijn" en waar ik dus geen genoegen mee neem en wat bij mij niet echt geloofwaardig overkomt en de persoon die de zoetwater afdeling voor zijn rekening neemt was net nu op reis naar Ghana.
Het ging om deze prachtige betta waar ik en mijn vrouw direct verliefd op werden toen we deze zagen.
betta-splendens-male-plakat-hmsilver-dragon-xl Patrick van Rompu..jpg


Ze hebben me verteld dat ze hun 3 leveranciers gingen contacteren of ze nog zo ene konden te pakken krijgen en dan zou ik alsnog het geluk mogen hebben wat ik echt wel vurig hoop.
Indien iemand van jullie deze betta (is een Plakt Dragon man XL) ergens anders weet zitten dan mag je het me laten weten.(mag in Belgie zijn maar ook in Nederland of Duitsland of Frankrijk).Natuurlijk hoe dichter hoe beter.

De 2 betta mannen die ik nu heb komen van een vrouwelijke kweker uit Limburg Belgie.
 
Deze 20 corydoras black venezuela's plus 8 gele appelslakjes plus 1 bewezen koppel ancistrus gisteren opgehaald.
3 september nieuwste foto's van bewoners in hun bakken 001.JPG

3 september nieuwste foto's van bewoners in hun bakken 003.JPG

3 september nieuwste foto's van bewoners in hun bakken 005.JPG

3 september nieuwste foto's van bewoners in hun bakken 006.JPG

3 september nieuwste foto's van bewoners in hun bakken 008.JPG

3 september nieuwste foto's van bewoners in hun bakken 009.JPG

3 september nieuwste foto's van bewoners in hun bakken 010.JPG


Nu ga ik een tijdje wachten om er nog vissen aan toe te voegen zodat de bacterie cultuur niet verstoort word.
 
Dank je Ton & Nicole.
Het spiderwood hout ga ik vast binden bovenaan aan de midden steunbalk in de hoop dat het zo blijft hangen want vind het wel iets hebben zo en dan misschien wat mos op laten groeien.
 
Gaat lekker zo, was een hele gave betta geweest idd anders. Maar ook de 2 die je gehaald hebt, mogen er wezen
 
Gisteren even deze prachtige betta opgehaald en is zo'n mooi beest.
Nieuwe rode betta man showbetta 016.JPG

Nieuwe rode betta man showbetta 022.JPG

Prachtige rode betta vis 004.JPG
 
Hier volgen foto's van voor en na het snoeien.
Ook zie je duidelijk de 2 mooie betta mannen die elk hun eigen bak hebben.
De rode betta zit volledig alleen en dat bevalt hem prima en de blauwe tja die heeft het ook naar z'n zin.
Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 1.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 2.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 3.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 4.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 5.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 6.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 8.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 9.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 10.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 11.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 014.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 015.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 016.JPG

Nieuwe foto's voor op mijn eigen forum 017.JPG
 
Hey John bak staat er helemaal anders bij dan de laatste foto's met dit vissenbestand.

12 Bloedvlek tetra.
16 Black Venezuela.
1 koppel ancistrus.
1 koppel kersenbuiken.
1 blauwe marbel betta man.
Aquarium Juwel Rio 180 opnieuw ingericht 003.JPG

Aquarium Juwel Rio 180 opnieuw ingericht 004.JPG

Aquarium Juwel Rio 180 opnieuw ingericht 005.JPG

Aquarium Juwel Rio 180 opnieuw ingericht 006.JPG
 

Terug
Bovenaan