Juwel Rio 180 van Altispinosa.


Hoe bedoel je dat eigenlijk de aquarium verdelen in 9 stukken Marcel ?
Kruispunten ? Wat is dat ? Sorry maar heb nog nooit hiervan gehoord.

Een blikvanger ja graag maar heb je dan wat tips voor mij ?
Gebruik maken van de gulden snede, waar de lijnen elkaar kruisen (kruispunten) wordt je oog naar getrokken en zal eerder opvallen. Ik vermoed dat @biljoenblik dat bedoeld

edit; zoiets waarbij de rode bollen de kruispunten aanduiden. Even random foto van internet
 
Hoe bedoel je dat eigenlijk de aquarium verdelen in 9 stukken Marcel ?
Kruispunten ? Wat is dat ? Sorry maar heb nog nooit hiervan gehoord.

Een blikvanger ja graag maar heb je dan wat tips voor mij ?

Ik heb het even snel met het voor aanzicht gedaan. Maar de bodem kun je ook zo verdelen.
De rode cirkels zijn sterke punten.
Probeer in een hoog punt een stuk hout uit te laten komen, met een varen oid erop.
Zet op een laag punt een rode lotus bijv.

Pin me niet vast op de exacte maten, want heb dit ff snel op de ipad gedaan.

AEDBC3AD-0728-4D6A-910C-22A44664C3D1.jpeg
 
Gebruik maken van de gulden snede, waar de lijnen elkaar kruisen (kruispunten) wordt je oog naar getrokken en zal eerder opvallen. Ik vermoed dat @biljoenblik dat bedoeld

edit; zoiets waarbij de rode bollen de kruispunten aanduiden. Even random foto van internet
Ik ga ze op de best mogelijke manier planten en anders kan ik later nog altijd een correctie uitvoeren.
Die Nesaea pedicallata gold waren 3 potjes en nu ik die allemaal apart moet planten zijn het er maar liefst 19 stuks.
En de Pogostemon Yatabeanus waren 2 potjes en zijn er ook 11 stuks.
En de Microsorum pterogus trident waren 2 plantjes waar er nu 4 van gemaakt zijn.
Straks heb ik nog planten teveel.
 
Hier mijn aquarium. Je mag de 1/3 2/3 verhouding ook iets van afwijken.

Maar heb de sterke punten gemarkeerd.

5184036F-C128-4A08-A777-261DD2E8EA03.jpeg
 
Ik heb het even snel met het voor aanzicht gedaan. Maar de bodem kun je ook zo verdelen.
De rode cirkels zijn sterke punten.
Probeer in een hoog punt een stuk hout uit te laten komen, met een varen oid erop.
Zet op een laag punt een rode lotus bijv.

Pin me niet vast op de exacte maten, want heb dit ff snel op de ipad gedaan.

Bekijk bijlage 255335
Mooi ik ga dat waarschijnlijk kunnen uitvoeren van zodra ik een deftig stuk kienhout heb.:thumbs:
 
Nu even iets over vissen.

Zoals jullie al weten wil ik er 1 a 2 koppels Apistogramma's in hebben.
Nu heb ik van iemand een gratis koppel tegoed maar die heeft geen Borelli's meer zitten en nu zegt hij dat ik de keuze heb uit volgende apistogramma soorten waaruit ik 1 koppel mag uit kiezen.
Baenchi & Abacaxis & Eremnopyge & Atahualpa en Barlowi.

Welke van deze 5 soorten vinden jullie de mooiste en waarom.
 
Ik vind er 4 wel interessant, inhoudelijk zal ik later verder reageren.......

Vraag mij alleen af of je geen geduld moet hebben en op de Borelli kan wachten, omdat dat jouw keus is......
 
Ik vind er 4 wel interessant, inhoudelijk zal ik later verder reageren.......

Vraag mij alleen af of je geen geduld moet hebben en op de Borelli kan wachten, omdat dat jouw keus is......
Wat zou jij doen Steven als je een koppel apistogramma gratis kan krijgen naar keuze ? Toch ook wel aannemen denk ik zo.
En welke van de 5 vind je dan niet interessant ?
De enige van de 5 die ik mooi vind is de Abacaxis.
 
Nu even iets over vissen.

Zoals jullie al weten wil ik er 1 a 2 koppels Apistogramma's in hebben.
Nu heb ik van iemand een gratis koppel tegoed maar die heeft geen Borelli's meer zitten en nu zegt hij dat ik de keuze heb uit volgende apistogramma soorten waaruit ik 1 koppel mag uit kiezen.
Baenchi & Abacaxis & Eremnopyge & Atahualpa en Barlowi.

Welke van deze 5 soorten vinden jullie de mooiste en waarom.
Abaxis:

However, there is no breeding in this type of tank. I have found that they will do well in breeding set ups of either pairs or trios. Males can be tough on non receptive females so be sure you have plenty of cover.

http://www.dwarfcichlid.com/Apistogramma_sp_Abacaxis.php
 
Dank je Nicole dus deze zou jij al zeker niet nemen?


Ik weet het niet, maar op deze tekst viel gelijk mijn oog. Ik ken deze soort helemaal niet en zou me ook moeten inlezen. Ik zag wel dat er meer dan genoeg informatie over te vinden is (in het Engels).
 
Op aanraden van sommige leden waarvoor dank heb ik de planten uit elkaar gehaald en geplant 2 cm van elkaar en nu staat de bak vol tegenover in de eerste (foute)poging.
Hoop dat jullie het mooi vinden en zoniet dan graag tips voor verbetering.

Betere planten verdeling in de Rio 180 001.JPG

Betere planten verdeling in de Rio 180 002.JPG

Betere planten verdeling in de Rio 180 003.JPG

Betere planten verdeling in de Rio 180 004.JPG

Betere planten verdeling in de Rio 180 005.JPG
 
Qua afstand is dat een hele verbetering en ja je hebt de Gulden snede maar dat zie je ook in de natuur niet en ik plant de planten zo dat ik het mooi vindt en laat het dan lekker groeien. Dat is volgens de John snede:D:D
 
Lekker laten groeien, uit ervaring weet ik dat de planten nog mistens een keer of 2 a 3 worden verplaatst, gewoon het stuk hout erin en dan heb je ook een beter overzicht.
 
Ik ben het met Ton eens, lekker laten groeien.

Kijk eens hoe lang ik geworsteld heb met planten en hout voordat ik een beetje tevreden was. Dat was misschien wel erg lang maar uiteindelijk ziet de bak er heel anders uit in vergelijking met een jaar geleden.
 
Ben benieuwd hoe het gaat evolueren en ik hoop naar mijn tevredenheid.
Het stuk spiderwood ga ik niet gebruiken,ga ik verkopen want het is niet echt wat ik er van verwacht had.
Volgende week ga ik normaal gezien 4 hele mooie stukken kienhout aan krijgen uit Nederland.
 
Ben benieuwd hoe het gaat evolueren en ik hoop naar mijn tevredenheid.
Het stuk spiderwood ga ik niet gebruiken,ga ik verkopen want het is niet echt wat ik er van verwacht had.
Volgende week ga ik normaal gezien 4 hele mooie stukken kienhout aan krijgen uit Nederland.
Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat evolueren, waarschijnlijk ga je nog vele veranderingen doorvoeren.
We gaan het zien!
 
Hollandse degelijkheid natuurlijk;)
Het is trouwens niet de eerste keer dat ik kienhout laat afkomen vanuit Nederland via Marktplaats.
Heb al zoveel dingen gekocht vanop MP en altijd dik tevreden over de aankoop.
Ik moet wel zeggen dat de hobby voor aquaria en vissen veel meer leeft bij jullie dan bij ons.
 
En nu foto's want anders zou het geen foto album zijn he.
Ik wil er wel bij vertellen dat ik geen super fotograaf ben maar dat wisten jullie wel al denk ik he.
Bekijk bijlage 255288
Bekijk bijlage 255289
Bekijk bijlage 255290
Bekijk bijlage 255291
Bekijk bijlage 255292
Bekijk bijlage 255293
Bekijk bijlage 255294 Links voor staat de groene tijgerlotus en daarnaast de rode tijgerlotus en daarnaast 2 voorgrondplanten die klein blijven.
Bekijk bijlage 255295
Het stukje spiderwood hout wat ik ook mee heb besteld van bij aquariumplanten.com maar dat schiet als een pijl recht naar de oppervlakte pffff benieuwd hoelang dat moet inwateren.
Intussen op zoek naar ander hout, kienhout.
Bekijk bijlage 255296
Misschien ben je geen fotograaf maar ik maak uit de plaatjes wel op dat het hier om een aquarium in ontwikkeling gaat! Het gaat vast iets moois worden. Succes, Johnny!
 
Hier is het ook niet meet te vergelijken met 40 jaar terug hoor Johnny en in delen zoals hier in de buurt kun je vaak ook erg weinig op MP vinden. Ik heb vaak garnalen gezocht maar die vindt je hier niet of amper en dan moet je weer ver reizen.
 
Misschien ben je geen fotograaf maar ik maak uit de plaatjes wel op dat het hier om een aquarium in ontwikkeling gaat! Het gaat vast iets moois worden. Succes, Johnny!
Dank je wel Ben en ik ga het beste van mezelf geven om van deze bak (planten en vissen) iets fantastisch neer te zetten.
 
Hier is het ook niet meet te vergelijken met 40 jaar terug hoor Johnny en in delen zoals hier in de buurt kun je vaak ook erg weinig op MP vinden. Ik heb vaak garnalen gezocht maar die vindt je hier niet of amper en dan moet je weer ver reizen.
Snap ik John maar toch is het bij jullie 10 keer zoveel als bij ons.
Als ik bij ons zoek op 2dehands.be (de enige site die we nog hebben want Kapaza das verleden tijd)dan ben ik snel uit gekeken geloof me maar op Marktplaats ben ik wel elke keer eventjes zoet bij het zoeken naar benodigdheden.
 

Terug
Bovenaan