Juwel Rio 180 van Altispinosa.


Voila mail is verzonden , ben benieuwd naar hun antwoord.:thumbs:
 
Ok dan bestel ik het nu direct, ben alleen bang dat de verzendkosten aan de hoge kant zullen zijn.

Misschien kun je meer op die site kopen. Een nieuw aquarium vraagt om veel spullen.

En ik weet dat nu ook weer.
 
Misschien kun je meer op die site kopen. Een nieuw aquarium vraagt om veel spullen.

En ik weet dat nu ook weer.
Ik heb gevraagd in een mail of ze het in een bubbelenvelop willen verzenden zoals Nicole aangaf dus ben benieuwd wat hun antwoord zal zijn met verzending inbegrepen.
Eigenlijk moet ik niets meer hebben want heb alles nog bij gehouden van mijn vorige bak.
 
Ik ben heel erg benieuw wat je plannen zijn.

Zelf vind ik het best wel moeilijk. En tevens veranderd je smaak na een paar jaar.

Zo wilde ik mijn bak omgooien naar Azie. Maar ik denk niet dat het dat wordt.

Er zijn gewoon vissen die ik erg mooi vind, maar eigenlijk niet bij elkaar horen.
Maar ja, het moeten wel mooie vissen zijn.

Als de behoefte van de vissen, maar overeenkomen zit je al erg goed.
 
Ik ben heel erg benieuw wat je plannen zijn.

Zelf vind ik het best wel moeilijk. En tevens veranderd je smaak na een paar jaar.

Zo wilde ik mijn bak omgooien naar Azie. Maar ik denk niet dat het dat wordt.

Er zijn gewoon vissen die ik erg mooi vind, maar eigenlijk niet bij elkaar horen.
Maar ja, het moeten wel mooie vissen zijn.

Als de behoefte van de vissen, maar overeenkomen zit je al erg goed.
Ja dat klopt dat ik nogal eens verander van bak en bestand.
Welke vissen er in gaan komen moet ik nog uitzoeken dus voorstellen hieromtrent zijn welkom.
 
Heeft er iemand een goeie link of linken voor mij voor goede nachtverlichting.
Daar waar de kapotte TL lamp zit wil ik graag een nachtverlichting in steken maar ik weet niet of dat bestaat in Led of enkel in TL T5 lamp.
 
Wat dacht je van je Aquatlantis Easy LED op 5% laten branden, is nog eens een veel natuurlijker kleur als een "echte" nachtlamp die zo blauw is als het maar zijn kan.
 
Wat dacht je van je Aquatlantis Easy LED op 5% laten branden, is nog eens een veel natuurlijker kleur als een "echte" nachtlamp die zo blauw is als het maar zijn kan.
Dan kan ik dat zeker zo instellen met die controller van Sera ?
 
De Sera controller ken ik niet, maar in basis kan je dit met je controller instellen inderdaad. Dus hoe dit bij de Sera werkt -> Google
 
De Sera controller ken ik niet, maar in basis kan je dit met je controller instellen inderdaad. Dus hoe dit bij de Sera werkt -> Google
Ja zal ik wellicht moeten googlen want daar had de verkoper geen handleiding van.:stom:
 
Dan kan ik dat zeker zo instellen met die controller van Sera ?

Ja dat kan.

Ik heb hem kort in huis gehad maar teruggebracht.
Je kunt alleen geen percentage instellen dus je moet het doen op het oog. Hij gaat weer aan op het 'percentage' waarmee hij is uitgegaan.

Edit: niet met deze controller, je zult er een tweede bij moeten kopen.
Misschien een TC420 overwegen. Goedkoper dan de Sera en je kunt beide balken 'er op' zetten .
 
Het is niet de witte Juwel Rio 180 uit Limburg geworden maar het is de licht beuken kleur Rio 180 geworden uit Nazareth met een zonsopgang en zonsondergang van het merk Sera.
Voor de rest is alles hetzelfde met als enige dat ik de binnenfilter eruit gepleurd heb en alle dotten silicone eruit gehaald heb en het glas volledig gepoetst want deze bak had een achterwand en die had de verkoper er al uit gehaald maar de achterwand zat nog vol met ronde plekken daar waar de dotten silicone hadden gezeten en dat was een serieuze klus om dat proper te krijgen maar het is me toch gelukt om de bak in nieuwstaat te krijgen waar ik heel blij mee ben.
Jammer dat op de lichtkap het schuifje ontbreekt om te voeren,de verkoper zei dat hij daar 1 van de 2 voederautomaten op zette en dat was voor hem in orde maar ik zou het graag dicht willen dus weet iemand van jullie waar ik dat plaatje(schuifje) kan bestellen zodat het terug compleet is zoals het hoort.
Op deze foto's zie je wat ik bedoel.
Bekijk bijlage 254874
Bekijk bijlage 254875
Voor de rest ben ik tevreden met de bak en de voorste TL lamp is kapot maar ik weet niet of ik er een andere in zou steken want de verkoper zei me dat de led verlichting meer dan genoeg licht geeft en die Ledbalk die kost wel heel veel geld,is er ene van het merk Aquatlantis.
Deze is het en die zou 180 euro kosten,ik dacht er nog zo dezelfde bij te steken maar de verkoper zei me dat ik dan veel te veel licht in de bak zou hebben.
Bekijk bijlage 254877
Bekijk bijlage 254878
Voila en dit is de zonsopgang en zonsondergang bediening van Sera.
Bekijk bijlage 254879
En zo staat de bak er bij na de poetsbeurt.
Bekijk bijlage 254880
Bekijk bijlage 254881
Bekijk bijlage 254882
2 voeder automaten met 1 van Eheim en 1 van Juwel.
Bekijk bijlage 254883
De luchtpomp ook van Eheim regelbaar.
Bekijk bijlage 254884
En dit zou volgens de verkoper dienen om lucht belletjes in de bak te verkrijgen maar heb ik nog nooit gezien en ga ik niet gebruiken.
Bekijk bijlage 254885
En dit is de testkoffer van Sera die ik ook mee genomen heb.
Bekijk bijlage 254886
Voila dat was het voor nu.Meer foto's volgen van zodra het zand en de planten en hout erin zijn.
Dat luchtding lijkt mij een magneetventiel. Wordt bij een co2 set vaak gebruikt om de toevoer in de avond te stoppen, o p een luchtpomp zou ik het niet durven gebruiken
 
Ik heb enkel dit gast07:
Nieuwe Juwel Rio 180 012.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat kan.

Ik heb hem kort in huis gehad maar teruggebracht.
Je kunt alleen geen percentage instellen dus je moet het doen op het oog. Hij gaat weer aan op het 'percentage' waarmee hij is uitgegaan.

Edit: niet met deze controller, je zult er een tweede bij moeten kopen.
Misschien een TC420 overwegen. Goedkoper dan de Sera en je kunt beide balken 'er op' zetten .
Ja had ik al in gedachten zo'n TC 420 want dit kleine dingetje vind ik eerlijk gezegd niet veel bijzonders.
 
Dat luchtding lijkt mij een magneetventiel. Wordt bij een co2 set vaak gebruikt om de toevoer in de avond te stoppen, o p een luchtpomp zou ik het niet durven gebruiken
Bedoel je dit Mike ?
Nieuwe Juwel Rio 180 010.JPG
 
Ja had ik al in gedachten zo'n TC 420 want dit kleine dingetje vind ik eerlijk gezegd niet veel bijzonders.
Ja, de zonsopgang en ondergang is ook maar een half uur. Wel leuk dat je wolken kunt laten overtrekken maar in de praktijk zie je daar bijna niks van omdat je niet continue naar de bak zit te staren. Tja en onweer?

Als ik de TC420 kan aansluiten kun jij dat ook ;)
 
Ja, de zonsopgang en ondergang is ook maar een half uur. Wel leuk dat je wolken kunt laten overtrekken maar in de praktijk zie je daar bijna niks van omdat je niet continue naar de bak zit te staren. Tja en onweer?

Als ik de TC420 kan aansluiten kun jij dat ook ;)
Aansluiten is niet zo moeilijk maar dat programmeren daar moet ik hulp voor vragen.
 
nieuwe-juwel-rio-180-010-jpg.jpg

Is inderdaad een magneet ventiel en een co2 verdeler kortom co2 fles scoren en schakel klok en gaan met de co2
 
Bekijk bijlage 254923
Is inderdaad een magneet ventiel en een co2 verdeler kortom co2 fles scoren en schakel klok en gaan met de co2
Dus zal ik het maar best bijhouden zeker want ik ben van plan om met Co2 te gaan werken voor de eerste keer in mijn leven en ik wou dit ding al weg smijten.
 
Dat gaat ook lukken. Wel even mee zitten stoeien maar als je het eenmaal door hebt is het heel goed te doen!
En er is hulp op het forum dus? ;)
Een goeie vriend van mij heeft het op zijn bak ook gedaan en wil dat zeker bij mij komen doen.
 
Dus zal ik het maar best bijhouden zeker want ik ben van plan om met Co2 te gaan werken voor de eerste keer in mijn leven en ik wou dit ding al weg smijten.
Zou zonde zijn Johnny zeker als je co2 wilt gang gebruiken en daarnaast gooi je al gauw zon 50-70 euro de afval bak in als ie het nog werkt zou wel even de co2 verdeler in een bak je water liggen
 
Zou zonde zijn Johnny zeker als je co2 wilt gang gebruiken en daarnaast gooi je al gauw zon 50-70 euro de afval bak in als ie het nog werkt zou wel even de co2 verdeler in een bak je water liggen
Moet ik dat ding dan nu al in een bak met water leggen Jaap zodat het soepel blijft ofzo ?
 
Die bak ziet er goed uit zeg!

Wat betreft het licht. Ik heb zelf ook Aquatlantis verlichting, of dat dezelfde is die jij hebt weet ik niet maar die geeft me toch een bom licht joh. Ik heb het licht 25% gedimd. Je zou het gewoon eens uit moeten proberen tijdens het indraaien.



Het is een plaatje dat erin klikt. Misschien Juwel eens mailen of zij er een voor je hebben (te verkopen) of bij een Juwel dealer navragen in je omgeving of ze los te bestellen zijn.
Ben net terug van een aquariumwinkel in Lochristi en daar hadden ze in hun achterkot nog zo'n plaatje liggen dat normaal weg gegooid ging worden en ik heb het gratis gekregen,heb een flesje opstart bacterie van 250ml mee gebracht en heb daar supermooie bakken zien staan,een Eheim bak volgroeid met mos plus een heel groot en hoog stuk kienhout erin volgroeid met beplanting en de bak vol met kardinaal tetra's en wat zalmpjes en paar corydora's man man man wat was dat prachtig.
 
Ben net terug van een aquariumwinkel in Lochristi en daar hadden ze in hun achterkot nog zo'n plaatje liggen dat normaal weg gegooid ging worden en ik heb het gratis gekregen,heb een flesje opstart bacterie van 250ml mee gebracht en heb daar supermooie bakken zien staan,een Eheim bak volgroeid met mos plus een heel groot en hoog stuk kienhout erin volgroeid met beplanting en de bak vol met kardinaal tetra's en wat zalmpjes en paar corydora's man man man wat was dat prachtig.


Fijn dat je een plaatje hebt gekregen John. Maar waarom heb je opstartbacterieën gekocht. Als ze al werken, met een beetje voer en tijd gaat het ook en kost geen drol op die manier.
 
Fijn dat je een plaatje hebt gekregen John. Maar waarom heb je opstartbacterieën gekocht. Als ze al werken, met een beetje voer en tijd gaat het ook en kost geen drol op die manier.
Ik start altijd mijn bakken op deze manier op Nicole maar goed ik heb het nu dus ik zal het dan maar opgebruiken he.
Bak staat er prima bij en compleet nu, nu is het wachten op de leveringen van het zand , hout en planten.
 
Spannend! En “never changement een winning team”.
Waar heb je de planten besteld en welke?
 
Spannend! En “never changement een winning team”.
Waar heb je de planten besteld en welke?
Planten die ik besteld heb bij aquariumplanten.com zijn deze:

Als voorgrondplant:
Staurogyne Porto Vellio.
Helanthium Tenellum (echinodorus tenellus).

Als voor - middenplant:
Groene tijgerlotus.
Rode tijgerlotus.
Micrsorum Pterogus Trident.
Bacopa Compact.

Als middenbeplanting:
Nesaea Pedicallata Golden 3 stuks.
Hygrophla Difformis.

Als midden - achterbeplanting:
Pogostemon Yatabeanus.
Eleocharis Vivipara.

En een stuk spiderwood (spiderwood 1 ) 43 x 20 cm 214gr.
 

Terug
Bovenaan