Juwel Rio 180 van Altispinosa.


Ik ben benieuwd, veel planten die ik niet ken maar je gaat er beslist iets moois van maken.
We gaan het zien :)
 
Leuke planten Johnny en je kan er altijd nog mee schuiven.
Zeker John ik ga ze toch zodanig zetten dat ik een mooie helft van de bak open heb en de andere helft zo goed als vol.
 
De Nesaea Pedicallata Golden, met name, vind ik een mooie plant. Hij is wel behoorlijk wat licht nodig. Bij licht tekort worden de onderbladeren zwart en de overige bladeren blijven dan kleiner. Je moet ze daarom niet te kort op elkaar planten zodat het licht zo ver mogelijk kan doordringen. Het plantje houdt van wat zuurder water, voedselopname komt bij deze plant vooral uit de grond.
 
De Nesaea Pedicallata Golden, met name, vind ik een mooie plant. Hij is wel behoorlijk wat licht nodig. Bij licht tekort worden de onderbladeren zwart en de overige bladeren blijven dan kleiner. Je moet ze daarom niet te kort op elkaar planten zodat het licht zo ver mogelijk kan doordringen. Het plantje houdt van wat zuurder water, voedselopname komt bij deze plant vooral uit de grond.
Dank je Ben ik ga deze 3 niet te dicht bij elkaar zetten.
Deze gouden soort zal een zeer mooi contrast zijn met de groene planten en de rode tijgerlotus.
 
Nou. Wel. Euhhh

Ik heb een keer samen met Ton proberen uit te leggen hoe de tc420 werkt.
Dat was een lange en intensieve avond.
Het was makkelijker om even naar Liedekerke te rijden.
 
Nou. Wel. Euhhh

Ik heb een keer samen met Ton proberen uit te leggen hoe de tc420 werkt.
Dat was een lange en intensieve avond.
Het was makkelijker om even naar Liedekerke te rijden.
Hahahaha je bent altijd welkom Marcel.Koffie en gebak zullen klaar staan.;)
 
Nou. Wel. Euhhh

Ik heb een keer samen met Ton proberen uit te leggen hoe de tc420 werkt.
Dat was een lange en intensieve avond.
Het was makkelijker om even naar Liedekerke te rijden.
Dat was inderdaad een intensieve avond. Was was ik blij dat ik uiteindelijk het licht zag (no pun intended). Maar ik bedoel maar, als hij mij dan uiteindelijk lukt moet het iedereen toch lukken met of zonder hulp? :D
Deze keer ben ik graag vrijwilliger ;) maar Liedekerken is me toch wat te ver hoor.
 
Dat was inderdaad een intensieve avond. Was was ik blij dat ik uiteindelijk het licht zag (no pun intended). Maar ik bedoel maar, als hij mij dan uiteindelijk lukt moet het iedereen toch lukken met of zonder hulp? :D
Deze keer ben ik graag vrijwilliger ;) maar Liedekerken is me toch wat te ver hoor.
Begrijp ik Nicole maar u bent ook altijd welkom hoor.:thumbs:
 
Met teamviewer en wat geknutsel zal het vast zonder een concreet bezoek aan Liederkerke goed komen, maar zover zijn we nu nog niet
 
En nu foto's want anders zou het geen foto album zijn he.
Ik wil er wel bij vertellen dat ik geen super fotograaf ben maar dat wisten jullie wel al denk ik he.
Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 006.JPG

Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 007.JPG

Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 008.JPG

Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 009.JPG

Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 010.JPG

Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 011.JPG

Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 012.JPG
Links voor staat de groene tijgerlotus en daarnaast de rode tijgerlotus en daarnaast 2 voorgrondplanten die klein blijven.
Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 001.JPG

Het stukje spiderwood hout wat ik ook mee heb besteld van bij aquariumplanten.com maar dat schiet als een pijl recht naar de oppervlakte pffff benieuwd hoelang dat moet inwateren.
Intussen op zoek naar ander hout, kienhout.
Juwel Rio 180 opstart op 3 Aug 2018 002.JPG
 
En voila, daar is de start van de bak :) Goed bezig geweest Johnny en ik moet zeggen dat het een prachtig stuk hout is!
 
Goed bezig, ben echt benieuwd hoe het gaat worden. Persoonlijk vind ik het best fijn om eerst de hardscape te plaatsen en daarna de planten. Ben je wat vrijer is het schuiven, draaien en proberen, maar gaat vast goed komen bij jou!
 
Goed bezig Johnny. Misschien een tip maar zelf zou ik de stengelplanten wat meer uit elkaar plaatsen zodat er voldoende licht bij de stengels kan komen;)
 
En voila, daar is de start van de bak :) Goed bezig geweest Johnny en ik moet zeggen dat het een prachtig stuk hout is!
Vind je dat een prachtig stuk hout Nicole ? Toen ik het zag op de site van aquariumplanten.com was ik er helemaal weg van en ik moest en zou het hebben maar bij aankomst toen ik het uit de doos haalde viel het enorm tegen,veel te klein en veel en veel te licht.
 
Even een tip, Johnny: Je kunt de planten beter eerst uit elkaar halen en dan planten. Er zitten in een pot meerdere planten, als je ze uit elkaar haalt en die op ongeveer 2cm van elkaar plant heb je sneller een dikkere bos/tapijt.
Bij de achtergrond planten moet je elke stengel apart planten. Wat er nu gaat gebeuren is dat ze als een omgekeerde kegel gaan groeien, waardoor de onderkant geen licht zal krijgen.
 
Goed bezig, ben echt benieuwd hoe het gaat worden. Persoonlijk vind ik het best fijn om eerst de hardscape te plaatsen en daarna de planten. Ben je wat vrijer is het schuiven, draaien en proberen, maar gaat vast goed komen bij jou!
Dank je Steven ik wacht op paar mooie stukken kienhout en dan ga ik het pas kunnen inrichten zoals het moet.
 
Even een tip, Johnny: Je kunt de planten beter eerst uit elkaar halen en dan planten. Er zitten in een pot meerdere planten, als je ze uit elkaar haalt en die op ongeveer 2cm van elkaar planten heb je sneller een dikkere bos/tapijt.
Bij de achtergrond planten moet je elke stengel apart planten. Wat er nu gaat gebeuren is dat ze als een omgekeerde kegel gaan groeien, waardoor de onderkant geen licht zal krijgen.
Ik heb die nogthans gekocht per stuk dus dat betekend dan dat ik er meer heb als ik ze uit elkaar ga zetten.
Bedankt voor de tip Christian en John.:petjeaf:
 
Even een tip, Johnny: Je kunt de planten beter eerst uit elkaar halen en dan planten. Er zitten in een pot meerdere planten, als je ze uit elkaar haalt en die op ongeveer 2cm van elkaar planten heb je sneller een dikkere bos/tapijt.
Bij de achtergrond planten moet je elke stengel apart planten. Wat er nu gaat gebeuren is dat ze als een omgekeerde kegel gaan groeien, waardoor de onderkant geen licht zal krijgen.
Wat is het beste dan ? Naast elkaar planten of in een soort cirkel zodat een grote bos kan bekomen worden.
 
Je moet ongeveer bladlengte tussen de stengels in vrij houden Johnny.
 
Vind je dat een prachtig stuk hout Nicole ? Toen ik het zag op de site van aquariumplanten.com was ik er helemaal weg van en ik moest en zou het hebben maar bij aankomst toen ik het uit de doos haalde viel het enorm tegen,veel te klein en veel en veel te licht.

Ja ik vind het een prachtig stuk, dit hout wordt eens ingewaterd vanzelf donkerder en als het wat langer in de bak staat wordt het nog donkerder.

Dit stukje hout was net zo licht als het jouwe nu is.

johnny.jpg
 
Wat is het beste dan ? Naast elkaar planten of in een soort cirkel zodat een grote bos kan bekomen worden.
Gewoon planten in de vorm die jij wilt. Zolang je zo'n 2cm tussen twee stengels laat is het goed.
Ik zou wel minstens twee lagen maken zodat je de achtergrond niet tussen de planten kunt zien.
 
Dank je wel John , Nicole en Christian ik ga meteen aan de slag om tot het beste resultaat te komen.
Maar ik ga ze nu naast elkaar planten zodat ik het glas van de achterwand zoveel mogelijk kan bedekken.
Later kan ik dan nog zien om een paar andere nieuwe plantjes aan te schaffen en erbij te zetten.
Net de 2de zak zand geleverd die ik mooi ga weg zetten voor als ik hem later mocht nodig hebben.
Zij die gaan werken groeten u.:thumbs:
 
De planten idd uit elkaar halen en dan poten. Is het ook niet zo dat je een klein stukje van de wortels moet knippen zodat, ik denk dat ze dan wat sneller gaan groeien.
Het hout vind ik er wel mooi uitzien. Je moet er wat mee spelen totdat je tevreden bent met hoe het er uit ziet. Mijn ervaring met spiderwood is dat het maar enkele dagen duurt voordat het gaat zinken.
 
De planten idd uit elkaar halen en dan poten. Is het ook niet zo dat je een klein stukje van de wortels moet knippen zodat, ik denk dat ze dan wat sneller gaan groeien.
Het hout vind ik er wel mooi uitzien. Je moet er wat mee spelen totdat je tevreden bent met hoe het er uit ziet. Mijn ervaring met spiderwood is dat het maar enkele dagen duurt voordat het gaat zinken.
Ik heb de lange wortels al bijgeknipt en dat doe ik altijd voor een snellere groei klopt.
Ik ga straks het hout in een emmer gooien (zachtjes ) en dan er iets zwaar op leggen zodat het onder water blijft.
 
Jeetje Johnny. Let ik even niet op.

Staat er ineens een aquarium gevuld met planten.:thumbs:

Ik hoop dat alles goed aanslaat.

Neem de tips over de planten ten harte.

En verdeel je aquarium in 9 stukken. De kruispunten zijn sterke punten. Probeer hier een blikvanger te zetten.
 
Goed bezig Johnny

Dat spiderwood is met een weekje wel ingewaterd.
 
Jeetje Johnny. Let ik even niet op.

Staat er ineens een aquarium gevuld met planten.:thumbs:

Ik hoop dat alles goed aanslaat.

Neem de tips over de planten ten harte.

En verdeel je aquarium in 9 stukken. De kruispunten zijn sterke punten. Probeer hier een blikvanger te zetten.
Hoe bedoel je dat eigenlijk de aquarium verdelen in 9 stukken Marcel ?
Kruispunten ? Wat is dat ? Sorry maar heb nog nooit hiervan gehoord.

Een blikvanger ja graag maar heb je dan wat tips voor mij ?
 

Terug
Bovenaan