Wat is er nieuw

juwel rio 180 Z-A (sander058)

Ja hij zit op het randje wel aan de goede kant. Maar als ik de KH bijv verlaag hoef ik dan minder co2 toe te voegen voor hetzelfde resultaat?

Op het randje??? 30 mg/l is het randje!

De KH verlagen geeft als resultaat dat de pH sneller zakt met minder CO2.

Daarnaast zorgt een lagere KH ervoor, dat er meer CO2 in de beschikbare vorm voor planten blijft.
Niet lager gaan dan KH van 3.

Op het randje??? 30 mg/l is het randje!

De KH verlagen geeft als resultaat dat de pH sneller zakt met minder CO2.

Daarnaast zorgt een lagere KH ervoor, dat er meer CO2 in de beschikbare vorm voor planten blijft.
Niet lager gaan dan KH van 3.

Als ik de tabel kh/ph mag geloven zit ik goed en mijn continu test is ook gewoon groen

Ik zie nu ik op google zoek hele andere tabellen waaruit ik ook hele andere dingen aflees en ik ook zie dat ik te hoog zit sus zal de co2 wat gaan verlagen

Dom dom heb helemaal verkeerd gekeken heb gelijk de co2 iets terug gezet.. bedankt voor het opmerken van de hoge waarde!

Ik denk dat de visjes dat ook wel prettig vinden.

Daar is vrij weinig aan te merken geen sloom gedrag geen happen naar lucht zwemmen normaal in baantjes heen en weer in een groepje eten goed zijn actief.

Ook is het bolletje met vloeistof om co2 te meten gewoon groen deze hangt tegenover mijn co2 systeem is gewoon groen groen niet geel groen zoals je ziet bij net iets teveel toevoegen

Bolletje is echte CO2 waarde. Dus daar naar kijken. Dan is die andere waarde onzin.

Waarschijnlijk zit er nog een ander zuur in je bak. Dan klopt de tabel ook niet meer!

Ik heb die tabellen al lang opgegeven, behoorlijk onnauwkeurig wanneer de ph/kh ook door andere dingen wordt beïnvloedt.
Kijk naar de vissen en het co2 ei en je weet of het juist is!

Weer even een updatje:

Alle vissen doen het goed! Alleen weet iemand ook hoe je kan zien of het een vrouwtje/mannetjes lichtjesvis is?

Ook heb ik nog wat planten gehaald om alles lekker op te vullen. En een mooi beplant awuarium te krijgen.

IMG_5539.JPG
IMG_5540.JPG
IMG_5541.JPG
IMG_5542.JPG
IMG_5543.JPG
IMG_5545.JPG
IMG_5546.JPG
IMG_5547.JPG

Hierbij weer even een update hoe mijn bak er voor staat na een lang weekend weg en geen voesing gegeven te hebben aan de planten een klein beetje bruin alg op de bladeren voor de rest is de bak aardig dicht gegroeit!

IMG_5612.JPG

Na een aantal weken niet gepost te hebben hier weer een update, nadat ik op vakantie geweest ben heb ik eerst maar eens flink gesnoeid en stenen besteld. Ook is er nog een stuk spider wood en mos onderweg wat rechts in het aquarium komt. Bedoeling is dat het nog dicht groeit maar de planten zijn uitgedunt dus dat duurt weer even. Ondertussen wel nieuwe bewoners erbij waaronder 3 apistogramma's borelli's opal 1 m en 2 v en 1 rineloricaria sp red (l010a). Deze zitten nu bij de 25 kardinaal tetra's en de 10 licht visjes in. Hieronder wat plaatjes:

IMG_5871.JPG
IMG_5872.JPG
IMG_5873.JPG
IMG_5874.JPG
IMG_5876.JPG
IMG_5877.JPG
IMG_5878.JPG
IMG_5879.JPG
IMG_5880.JPG

Staat er weer keurig bij Sander!
Ik kijk zelf eigelijk ook nooit op de tabel voor mijn Co2, ik kijk hoe de vissen erop reageren en of de planten symptomen geven van te weinig Co2.

Maar even een keer tijd maken deze week om je topic door te lezen! Ziet er zo even snel door dr foto's gekeken heel gaaf bij nml!

Staat er weer mooi bij.

Dankje, ben er ook tevreden over nu de planten weer even laten uitgroeien.

Staat er weer keurig bij Sander!
Ik kijk zelf eigelijk ook nooit op de tabel voor mijn Co2, ik kijk hoe de vissen erop reageren en of de planten symptomen geven van te weinig Co2.

Dankje, daar ben ik ook maar mee gestopt er zijn ook zoveel tabellen en alle tabellen verschillen.

Maar even een keer tijd maken deze week om je topic door te lezen! Ziet er zo even snel door dr foto's gekeken heel gaaf bij nml!

Dankje, succes met lezen denk dat het aquarium in dit topic al regelmatig verandert is doordat ik bij andere mensen steeds ideeen zie en denk ja dat is mooi dus hup weer veranderen of toevoegen

Prachtig Sander! En dan kom je van het verkeerde goudvissenpad net als ik op het mooie tropische bakkenpad😀

Vandaag de stukken hout binnen gekregen 1 stuk erin geplaatst de ander in een emmer omdat ik niet precies weet hoe ik en waar ik die moet plaatsen hieronder een overzicht:

IMG_5888.JPG

IMG_5887.JPG

Mooi aquarium hoor, dat de althernanthera rosefolia het zo lang goed bij jou blijft doen.
Bij mij zijn ze na enkele maanden verslijmd en kan ik ze eruit gaan halen.

Mooi aquarium hoor, dat de althernanthera rosefolia het zo lang goed bij jou blijft doen.
Bij mij zijn ze na enkele maanden verslijmd en kan ik ze eruit gaan halen.

Ik moet ze gewoon regelmatig snoeien. En ze zijn super van kleur. Ik volg de ei methode en voeg co2 toe en klei bolletjes bij de wortels verder eigenlijk niets

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan