Wat is er nieuw

Juwel rio

• Onderwerp starter Onderwerp starter hygrophila
  • Startdatum Startdatum
H

hygrophila

Guest
Bij mijn juwel rio 450, laat bij een van de stabilisatiebalken de kit een deel los, de bak is nog maar twee en een halve maand oud, kan dit kwaad? En zo ja kan ik dit zelf kitten? Ik heb niet zo’n zin om de hele bak opnieuw op te moeten starten.
DD236B1A-1F64-4F58-80E8-523615604E71.jpeg
85B4A459-C944-4495-86DC-48F19F8C36AC.jpeg
8E5012F4-398F-4F40-8946-9E4BE98B0B83.jpeg

Lijkt me beter om opnieuw op te starten dan 450 liter te moeten dweilen. En hierna alsnog opnieuw te moeten opstarten.

Daar ben ik het helemaal mee eens, toch blijf ik het vervelend vinden.

de winkel zegt dat het omdat het nieuwe model bak betreft geen kwaad kan, en dat ze er niets mee willen doen. Omdat het plastic Is samengesmolten met de rest van het frame zou dit stukje kit wat nu mist geen extra risico geven.

juwel zelf heb ik ook gemaild, maar moet zo als ik klaar ben met werken nog wat foto’s naar hun toemailen, kijken wat zij aangeven.

Daar ben ik het helemaal mee eens, toch blijf ik het vervelend vinden.

de winkel zegt dat het omdat het nieuwe model bak betreft geen kwaad kan, en dat ze er niets mee willen doen. Omdat het plastic Is samengesmolten met de rest van het frame zou dit stukje kit wat nu mist geen extra risico geven.

juwel zelf heb ik ook gemaild, maar moet zo als ik klaar ben met werken nog wat foto’s naar hun toemailen, kijken wat zij aangeven.
Beetje raar dat ze dat zomaar zeggen..
Ben wel benieuwd waar juwel mee komt

Mijn bak, een Rio 180 heeft hetzelfde euvel. Op zich doet die kit ook niet veel, bij mij zit er nauwelijks nog iets tussen. het is inderdaad zo dat deze tussenstukken uit een stuk bestaan met de bovenrand van de bak. Wel ben ik benieuwd naar de reactie van Juwel maar ik denk dat die gelijk zal zijn aan datgene wat je Lfs al vertelde.

Heb je toevallig al antwoord gehad van Juwel? Ik heb hier precies hetzelfde met twee stabilisatiebalken van mijn Juwel rio 400. Hier zijn de voorste twee kit bevestigingen van de balken los van het glas en hangt hij ook enkel aan de kunstof rand....
20200706_201043.jpg
20200706_201032.jpg
20200706_201048.jpg
20200706_201026.jpg

Ondertussen nog verder gezocht op internet omtrent dit probleem en het volgende gevonden op Aquaforum:

Antwoord gekregen van Juwel rondom hun nieuwe aquaria en de strip die dus los lijkt te zitten, ik heb ze een foto gestuurd van wat er is gebeurd en dit is het antwoord :

Dear Mr Wolf,

Thank you very much for sending the picture. But we can reassure you. These expansions have no effect on the stability of your aquarium.

Our aquariums are manufactured in accordance with the German Industrial Standard for the production of glass frame aquariums.
The upper frame has been converted from hand-sawn to a one-piece injection-moulded upper frame, so that it is no longer possible to tear off the interception strut. It is additionally fixed to the glass to support the shaping. If this additional fixation is no longer completely on the glass, it expands.
Only float glass is used for the production of JUWEL aquariums. This glass quality is characterized by high load-bearing capacity, all glasses used have this glass quality. The aquariums can only break due to mechanical damage, but not due to expansion, because the aquariums, as already mentioned, are equipped with a firmly glued upper and lower frame.
So you need not worry and can continue to enjoy your hobby.

Best regards,

Juwel Aquarium AG & Co. KG
Karl-Göx Str.1
D-27356 Rotenburg

Van het volgende topic: https://aquaforum.nl/threads/rio-300-stabilisatie-strips.36251/

vind het geen fijn idee, maar zou mij dus geen zorgen hoeven te maken.

Vandaag ook zelf reactie gehad van Juwel met het volgende antwoord:

Dear Mr,

many thanks for sending the further photos. As we can see everything looks absolute flat. Therefore you can use it without problems.

These little loosing from the strap are absolutely normal. These changes are harmless and within typical tolerances. We are using floatglass. This glass quality stands for high load capacity and scratch-resistance. A bending will not have any impact on the stability because the aquarium is glued with an safety top and bottom frame.

If you need further information do not hesitate and contact me again.

Best regards,

Ik kreeg inderdaad dezelfde reactie van juwel, ik laat het er voor nu maar even bij

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan