Wat is er nieuw

Juwel Vision 180 van Dangermind

• Onderwerp starter Onderwerp starter dangermind
  • Startdatum Startdatum
Kijk eens wat voor leuk kadootje ik vandaag kreeg!

IMG_20140222_143948_zpsfdxv3nsv.jpg

Weet iemand hoe dit soort heet? 🙂

Volgens mij de Corydoras trilineatus

Wat is het verschil tussen de julii en trilineatus?

Iets met stipjes en streepjes dacht ik. Ik ben er niet heel erg in thuis.

Ik heb de julii 🙂

Denk dat Albert gelijk heeft en dat je geen julii hebt, deze worden ook nauwelijks aangeboden. Men verkoopt ze wel onder die naam terwijl het een trilineatus is. Zie hier onder de verschillen. 🙂

Corydoras_trilineatus_diff.jpg

Ze lijken in ieder geval erg op elkaar.

IMG_20140222_152100_zpsekk2ay9v.jpg

Het is iig niet de trilineatus. die heeft strepen op zijn rug, mijne heeft geen strepen maar bij zijn kop wel een paar stipjes die aan elkaar vast zitten.

Moeilijk om exact zo vast te stellen, wetend dat er ca 140 soorten Corydoras zijn.

Vergeleken met de afbeelding die crash hier net neerzette zou ik zeggen leopardus. Die heeft strepen op zijn kop en stippen op zijn rug 🙂

Is en blijft inderdaad moeilijk bij dit soortje Corydoras. Ga er vanuit dat die je nu net hebt ook redelijk jong zijn, dus ook nog lastiger vast te stellen. Blijft altijd wel leuk een corydoras schooltje in je bak te hebben. 🙂

Moeilijk hoor,dezelfde soorten kunnen onderling ook nog iets afwijken wat tekening betreft maar denk zelf toch ook eerder de trilineatus afgaande van de grote zwarte plek op de rugvin oa.
Maar ze zijn wel heel mooi en daar gaat het om natuurlijk! 😉

Ze zijn mooi en een kado dus klagen mag ik niet haha 😀

Nog wat foto's van mijn nieuwe bewoners. Ze zijn zo mooi! 😀

IMG_20140222_154304_zpse4xbovly.jpg

IMG_20140222_154558_zpsilscqoib.jpg

IMG_20140222_154654_zpswi2eai0b.jpg

Hun kleuren zijn in mijn bak zoveel mooier als in de winkel!

Ze zien er ook goed uit,ga je veel plezier van beleven.

Ik zit de hele dag al voor het aquarium haha. Wat een leuk gedrag hebben die vissies! Ze vinden hun reflectie ook heel interessant haha. Wat ook wel leuk is is dat ze om de zoveel minuten omhooggaan om lucht te halen.

dangermind zei:
Vergeleken met de afbeelding die crash hier net neerzette zou ik zeggen leopardus. Die heeft strepen op zijn kop en stippen op zijn rug 🙂
Nu moet ik wel zeggen dat ik de foto van de leopardus die in de afbeelding van Crash staat niet echt vind overeenkomen met veel foto's van planetcatfish. De leopardus heeft daar een lange snuit en dat is een bijzondere groep Cory's. Op internationale fora lees ik regelmatig dat de zogenaamde 'long-nose cory's' er zelfs territoria op na houden.

De nieuwste foto's (15:54) doen mij aan de trilineatus denken.

~ Ivo

Ik denk dat het kruisingen zijn haha

Even een video voor jullie. Ik denk wel dat jullie kunnen snappen dat ik uren voor het aquarium zit te kijken 🙂

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_-bO44D2urg&hd=1[/video]

Is bekend gedrag,bij pas geplaatste corydoras. Gaat over,en dan zijn het rustige bodembewoners.

Weet ik 😉
Ze zijn nog wat gestrest door de nieuwe bak en dan zoeken ze graag soortgenoten op, en die zien ze alleen ze snappen niet dat het hun spiegelbeeld is haha. Moet zeggen dat ik nooit cory's heb gehad die rustig gedrag vertonen, ze zijn altijd heel actief geweest met het rondsnuffelen in mijn vorige bakken 🙂

Gaat goed hier! 🙂
Visjes zijn blij en amper alggroei 😀
Volgende maand komen er nog galaxy's bij en een ancristus soort waar ik nog niet over uit ben.

IMG_20140303_155018_zpsvyznsytc.jpg

Ganaaltjes snoepen van een vissnack. de cory's hebben nog niets in de gaten haha

IMG_20140303_155140_zpsrafszvd5.jpg

Wat zijn die galaxy's moeilijk op een foto te zetten zeg! Misschien als ik er binnenkort meer heb heb ik meer succes 🙂

Wat een fijne gezelligheid. Erg leuk om te zien als grotere groep.

Foto update tijd!

Ik heb een nieuw plantje en een koppel Ancistrus dolichopterus 🙂
Alvast sorry voor al het zweefvuil, had de vissen net gevoerd maar ze hadden niet zo'n honger 😱

IMG_20140308_001818_zpsdg5qigvm.jpg

Totaaltje

IMG_20140308_001846_zpso6ua0ttu.jpg

Ancistrus 1

IMG_20140308_001828_zpss3lvdvej.jpg

Ancistrus 2

IMG_20140308_002528_zpsnd0pxlv8.jpg

Ancistrus 2 weer

IMG_20140308_002051_zpsegzgrlq4.jpg

Nieuw plantje waarvan ik de naam niet weet

IMG_20140308_001956_zpsm3itzgom.jpg

Verstopte Cory 😀

IMG_20140308_002252_zpsvnbyjsd8.jpg

Galaxy Rassbora

IMG_20140308_002552_zpsvsz6thfr.jpg

Mega blauwe appelslak. Beest groeit nog harder als waterpest haha

Net even wat voedingstabletten kn de bodem gedrukt.

IMG_20140309_195023_zpsitaejcy6.jpg

Er zit FE in en dat is net wat de nieuwe rode plant nodig heeft volgensmij 🙂

IMG_20140309_195202_zpsgywsjqr4.jpg

Zoals je ziet is het water weer een beetje troebel. Dat komt omdat ik de voedingstabletten er eerst in drukte en toen pas een foto maakte. Oeps haha

Ik vond deze foto nog! Vergeten te uploaden 😛

IMG_20140307_150132_zpsylao9wax.jpg

Vlak voor ze in het aquarium werden gelaten 🙂

De ene heeft een veel langere snuit dan de ander, dus ik denk dat ik een man en een vrouw heb. Ze zijn nog jong en ik weet niet of de mannetjes bij dit soort ook stekels op zijn kop krijgt. Maar in de winkel had geen een stekels.

Nog een update dan maar. Ik heb even een waterwissel gedaan en bijgevuld met koud water en wat extra bijgevoerd. Eens kijken of de cory's zin krijgen om zich voort te planten 😀

IMG_20140310_161909_zps642hhw29.jpg

Water er uit.

IMG_20140310_162413_zpsamyet5er.jpg

Mijn kat Fritz vind het ook erg interresant! 😀

IMG_20140310_163635_zpsz4n2sqiw.jpg

En het water zit er weer in, met wat extra voer en profito 🙂

Foto update! 😀

IMG_20140312_194052_zpshrmtaxub.jpg

Totaaltje 🙂

IMG_20140312_195308_zpsofugvayd.jpg

Ancistus

IMG_20140312_200112_zpsxaokpf7d.jpg

Rasbora galaxy a.k.a. hemelse pareldanio

IMG_20140312_200323_zpsph5i2igo.jpg

Wonderbaarlijk genoeg heb ik een garnaaltje op de foto gekregen!

IMG_20140312_200406_zpsbmummxfl.jpg

Dit is toch echt wel mijn mooiste foto ever! Kijk dan hoe mooi! 😱

Moooi! 🙂
Je bak is heel helder dat is echt leuk om naar te kijken!
Bij mij hebben de cory's ook geen zin om zich voort te planten... Bij sommigen doen ze het wel, bij anderen niet...
Wel heel mooie vissen heb jij! Ik hou heel erg van de rosbora galaxy! Echt een prachtig visje.
En die laatste foto is inderdaad prachtig! 🙂
Ziet er echt heel goed uit!!!! Als nu de planten achter de stenen nog wat meer omhoog willen komen wordt je bak een echte topper! 🙂

Alexke zei:
Moooi! 🙂
Je bak is heel helder dat is echt leuk om naar te kijken!
Bij mij hebben de cory's ook geen zin om zich voort te planten... Bij sommigen doen ze het wel, bij anderen niet...
Wel heel mooie vissen heb jij! Ik hou heel erg van de rosbora galaxy! Echt een prachtig visje.
En die laatste foto is inderdaad prachtig! 🙂
Ziet er echt heel goed uit!!!! Als nu de planten achter de stenen nog wat meer omhoog willen komen wordt je bak een echte topper! 🙂

Die rooie staat er net een paar dagen in, denk dat deze bladeren eerst doodgaan en er dan nieuwe aan komen. Nog even geduld dus. Het naaldgras begint ook al te verspreiden, sprietje voor sprietje. Geduld moet je er maar voor hebben hoor haha.

Inderdaad, het duurt even voor de bladeren rood worden, maar wanneer ze het waren vond ik het echt een prachtige plant! 🙂
En geduld..... spijtig genoeg maakt dat zohard deel uit van deze schitterende hobby! 🙂

Alexke zei:
Inderdaad, het duurt even voor de bladeren rood worden, maar wanneer ze het waren vond ik het echt een prachtige plant! 🙂
En geduld..... spijtig genoeg maakt dat zohard deel uit van deze schitterende hobby! 🙂

Maar dat is het waard 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan