Wat is er nieuw

Juwel Vision 180 van Dangermind

• Onderwerp starter Onderwerp starter dangermind
  • Startdatum Startdatum
Hey jaap, daar ziet er goed uit! Even tussen twee haakjes: zie ik daar cabomba in je bak staan? Als je garnalen houdt, kun je deze er beter uithalen. Deze plant neemt gifstoffen in zich op en laat deze vervolgens langzaam weet los in het water. Dit kan dodelijk zijn voor garnalen. ...

Dat wist ik niet, wel las ik dat sommige kwekers en slakkengif op doen en dat dit dodelijk is voor de garnalen. Maar als dat er op zat waren de garnalen al lang dood aangezien de planten er al een hele tijd instaan

Heb je topic helemaal door genomen. Mooi aquarium hoor. Leuk om zo te zien hoe dat vorm krijgt.

Hoi! Ik zat even je foto's te kijken en weet wel bijna zeker dat je ancistrussen geen ancistrussen zijn maar twee Pterygoplichthys joselimaianus, en die worden zo'n 30 cm groot....

Petra WM zei:
Heb je topic helemaal door genomen. Mooi aquarium hoor. Leuk om zo te zien hoe dat vorm krijgt.

Danku 🙂

SaschaR zei:
Hoi! Ik zat even je foto's te kijken en weet wel bijna zeker dat je ancistrussen geen ancistrussen zijn maar twee Pterygoplichthys joselimaianus, en die worden zo'n 30 cm groot....

Ja dat is de L001, L022 toch? of word ik nou gek 😛
Ze zijn in iedergeval onder de verkeerde naam verkocht. Ik kan er nu niks aan doen dan iemand vinden dieze wil overnemen, Er zit geen haast bij gelukkig want ze zullen niet binnen 2 maand volgroeid zijn lijkt me toch? 🙂

Oh ok�, je wist het al. L001 inderdaad. Nou over dat niet zo snel groeien.... Dit zijn die van mij toen ik ze kocht (dacht ook ancistrus toen):

318937_0_82_324884_0_82_algeneters.jpg

En nog geen jaar later (ruim 20cm):
594725_0_82_dsc09786.jpg

Ik had er ook twee en heb er ��n gratis op mp gezet, kreeg ik heel veel reacties op. Succes met een nieuw huisje vinden voor de vissen!

Danku, heb misschien al wel iemand die ze wil overnemen 😀

Geen grote update nu, heb het filter schoongemaakt want er kwam amper nog water uit.
Nadat ik hem weer aansloot spoot dat ding allemaal troep in me bak, lekker troebel water weer dus 😛
Heb de verwarmingsstaaf weggewerkt achter de stenen, en de uitstroom heb ik horizontaal aan de achterkant van de bak bevestigd.

Foto komt zo!

Hier dan de foto's!

IMG_20140316_194438_zpss3bz9tuj.jpg

Water is nog een beetje troebel, en de vooruit moet ik ff schoonmaken.

IMG_20140316_194227_zpsuprywhtc.jpg

Garnaaltjes hebben een mooie felle kleur! 🙂

Zo, even een boodschappenlijstje gemaakt.
En nu sparen! 😛

aqua_zpsfb673fbe.gif

Nieuw totaaltje voor jullie

IMG_20140319_202926_zpsmgvbifvz.jpg

Vergeleken met aquaria van andere mensen verspreid mijn naaldgras zich heel slecht.
Ik vraag me af waar dat mee te maken is. Misschien te weinig co2 of misschien moet ik de drijfplanten eruit halen zodat het gras meer licht krijgt.

Binnenkort krijg ik een co2 drukfles systeem. Hiermee kan ik het co2 beter op peil houden dan met een bio setje. En ik zit nog te twijfelen of ik de EI methode ga toepassen op mijn bak. Ik ga sowieso eerst mijn flesje profito opmaken.

ik heb de ervaring met naaldgras dat het soms wel even duurt voordat het aanslaat. soms wordt het zelfs eerst geel voordat er uberhaupt wat groei in komt.. en het moet ook nog wel heel veel oppervlak gaan bedekken...

weet niet of het aan het (gebrek aan) naaldgras ligt, maar ik vind je bak nog bijzonder kaal ogen.

De Echinodus ozelot "red" moet nog groeien en de vallisneria moet zich nog wat verbreden.
En als het naaldgras dan nog wat wil groeien ziet het er al een stuk kaler uit 🙂

dangermind zei:
De Echinodus ozelot "red" moet nog groeien en de vallisneria moet zich nog wat verbreden.
En als het naaldgras dan nog wat wil groeien ziet het er al een stuk kaler uit 🙂

nog kaler? 😛

Voller haha! Oeps

Vanochtend ging het licht aan in mijn bak en toen gingen alle mannetjes galaxy ineens achter de vrouwtjes aan. Interesant om dat parings ritueel te zien. De mannetjes gaan helemaal trillen en als het vrouwtje wil dan kronkelen ze in elkaar. Heel interesant om te zien!

Verder heb ik de bak iets veranderd.

Fotootje:
IMG_20140323_123810_zpsggwpuuig.jpg

even een middenacht foto update! Ik hoop dat die nu wel gezien word haha 😀

De foto's zijn gemaakt met de telefoon van mijn vriendin, die heeft een iets betere camera als mij.

IMAG0076_zpsglw0g7mk.jpg

Een garnaaltje is verveld!

IMAG0077_zpskhvntxtv.jpg

Het bleke garnaaltje die net is verveld 😛

IMAG0078_zpsi7qp1tyh.jpg

mij viel ineens op dat er nieuwe sprietjes naaldgras waren. Gaat het naaldgras zich nou eindelijk verspreiden? 😀

IMAG0083_zpsl2gq876x.jpg

Totaaltje

Ziet er goed uit Jaap! Planten groeien al goed zo te zien! Ben benieuwd als het straks echt vol gegroeid staat.

Ik zit te denken om iets te veranderen in mijn bak.
die stenen staan in het midden en misschien is het iets mooier om de stenen wat naar achteren te plaatsen.
Dan lijkt het aquarium wat groter en zitten alle vissen niet voortdurend achter de stenen en zie ik ze misschien nog een keer 😛

Wat denken jullie?

Misschien als je het wat minder in het midden legt maar bijvoorbeeld links wat grote stukken en dan iets rechts ernaast een kleiner stuk plaatst het al een heel ander gezicht is. Ik zou geloof ik niet te ver naar achter gaan plaatsen want dan lijkt het weer zo leeg aan de voorkant...

Ja dat is het nadeel vna een gebogen voorruit. Je hebt al veel ruimte vooraan.
Maar je bedoeld dat ik het wat meer a-semetirsch moet maken zodat het wat natuurlijker lijkt?

Ja inderdaad, probeer ik zelf ook een beetje te doen.

Heb het aquarium anders ingericht. Maar het water is zo troebel dat een foto haast niet mogelijk is.
Nog even geduld dus 🙂

Het water is nog lang niet in de buurt van helder, maar hier alvast een foto.
Later vanavond zal ik er nog een maken zonder lichtreflectie van buiten en dan is het water ook vast wat helderder 🙂

IMG_20140326_143559_zps8ltiiktl.jpg

Water is nog niet echt helder.
Wel ff een foto update voor jullie.

IMG_20140326_224121_zpszrvepzj7.jpg

Totaaltje

IMG_20140326_224158_zpseoyqqjfs.jpg

Echinodus ozelot "red"

IMG_20140326_224236_zpsvui60e7x.jpg

Cory zonder hoogtevrees 😛

Ik ben morgen jarig dus waarschijnlijk horen jullie pas overmorgen weer wat van me, met een update en een foto met wat helderder water 🙂

Ik kon de verleiding toch niet weerstaan om op mijn verjaardag de bak toch nog wat aan te passen.
Toen ik taart wou kopen kwam ik een mooi stukje javavaren tegen voor een prikkie!

IMG_20140327_182412_zpsq82voimh.jpg

Stenen iets aangepast 🙂 Een leuk afdakdingetje gemaakt, de cory's vinden het geweldig! Wel jammer dat ze schrokken van mijn hoofd en camera 😛

IMG_20140327_182335_zpsxcc43qgu.jpg

Hier de nieuwe javavaren, hij zit op een stukje kokosnoot schelp dus blijft mooi en stevig liggen 🙂

IMG_20140327_182145_zpscoemmub6.jpg

Totaaltje, Zoals je ziet heb ik best wat veranderd weer. De stenen lagen toch nog wat te veel in het midden. Ik heb de afzuiging ook verplaatst naar rechts. Nu kan ik alles mooi wegwerken met 1 plekje vallisneria 🙂

Toen ik vanochtend naar de stenen keek dacht ik nog steeds dat het er goed uitzag dus heb ze er maar ingezet. 🙂

IMG_20140328_120308_zpszckajkti.jpg

Dit is de beste tot nu toe vind ik. Door de stenen deels in te graven heb ik een iets natuurlijkere look kunnen krijgen.

Wat vinden jullie?

ik vind de opstelling van de stenen mooier zo :thumbs:

Toen ik taart wou kopen kwam ik een mooi stukje javavaren tegen voor een prikkie!

verkopen ze in Almelo Javavaren bij de bakker joh? 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan