Wat is er nieuw

Juwel Vision 180 van Dangermind

• Onderwerp starter Onderwerp starter dangermind
  • Startdatum Startdatum
Zwits zei:
ik vind de opstelling van de stenen mooier zo :thumbs:

Toen ik taart wou kopen kwam ik een mooi stukje javavaren tegen voor een prikkie!

verkopen ze in Almelo Javavaren bij de bakker joh? 😉

Nee er naast bij de lfs haha

Even een totaaltje update 🙂

IMG_20140330_184941_zpsj1wm4mrj.jpg

Even wat fotootjes voor jullie.

IMG_20140331_151825_zps3qh9lufj.jpg

Zag ineens wat nieuwe drijfplantjes. En best veel ook. Lijkt veel op eendenkroes, misschien meegekomen met de javavaren? Spul groeit dan wel heel snel 😱

IMG_20140331_151757_zpstdeidev1.jpg

Garnaaltjes 😀

IMG_20140331_151916_zpsxbwlqvmk.jpg

Nog een garnaaltje 🙂

Het grootbladerige groene plantje ging telkens weer drijven. Nu wou ik hem net weer terug zetten, en toen had ik ineens 3 plantjes! Kan ik ze beter verdelen, helemaal niet erg dus. En hoe kleiner de plant, hoe minder drijfkracht. 😀

IMG_20140401_203927_zps3ca1ftn8.jpg

Ziet er leuker uit als 1 grote groene plant vind ik 🙂

IMG_20140401_204007_zpsc1pj7duz.jpg

De cory's zijn lekker aan het snuffelen tussen het substraat 😀

IMG_20140401_204021_zpssre67fkd.jpg

De galaxy's zitten voortdurend in het javamos. Vinden ze echt leuk om in te verstoppen blijkbaar 😀

Als het goed is word ik deze week teruggebeld door een galaxy kweker! hopelijk heeft hij er dan 20 beschikbaar voor mij. Kan niet wachten 😀

Ziet er weer goed uit weet je al wat er nog meer in komt

Staat niks in de planning. Ik zie wel wat de toekomst brengt 😀

Even een updateje.
Heb even met de sce instellingen op mijn telefooncamera lopen spelen 🙂

IMG_20140402_131325_zpsc8wprz00.jpg

IMG_20140402_131347_zpskgznsjsu.jpg

bak ziet er mooi uit zeker eens alles goed begint te groeien , alleen voor mij persoonlijk iets te weinig planten maar ik zie graag goed volg geplante bakken

Ik hou meer van een bak met wat houd en meer planten

Ziet er netjes uit. Ben benieuwd hoe het eruitziet als je voorgrond is volgegroeid.

planten worden vanzelf meer als het beginbt te groeien, eerst even de andere zaken regelen zoals nieuw licht en co2.

zeker rustig aan doen, maar met alleen naaldgras lijkt het me nog steeds kaal ogen.. maar dat heb ik al eerder gezegd 😛
maar goed, blijven je volgen 🙂

Ik kreeg net een belletje. Mijn galaxy visjes zijn binnen! 20st. 😀 ik ga ze vanmiddag ophalen en dan zal ik snel foto's met jullie delen 🙂

Ziet er fijn uit. Ik ben wel geen fan van het naaldgras, maar eens dit aanslaat kan het wel een mooi matje worden.

Ja, toch als dat naaldgras uitgroeit geeft het wel een mooie natuurlijke bodem, het begint echt wel wat te worden!

Visjes zijn er!
Eindelijk, na maanden lang wachten. 23 Galaxy's erbij!
Had er 20 besteld maar ik kreeg er 23 voor de prijs van 20. Altijd leuk 😀

Mijn vriendin kon de auto van haar ouders lenen. Scheelt weer want een half uur in de bus en 20min lopen vinden de visjes vast ook niet fijn.

IMG_20140403_172133_zpsiyug3yho.jpg

Zo kreeg ik ze 🙂

IMG_20140403_174108_zpsm4ses2sk.jpg

FF wennen aan de temperatuur en het andere water.

IMG_20140403_174103_zpslkdpp4fh.jpg

Hier zitten er 8 in!

IMG_20140403_174441_zpscbc62p9d.jpg

Hier 15 🙂

IMG_20140403_174633_zpsjphmfiyf.jpg

De baas van de bak (appelslak) is nieuwsgierig!

IMG_20140403_175245_zpsr4inr3g4.jpg

Veel stress en druk aan het onderzoeken

IMG_20140403_175252_zps0jwzihry.jpg

Me camera heeft wat moeite met deze hoek, lijkt heel groen!

Nu hopen dat de visjes snel wennen en op kleur komen. Ze zijn ook nog heel jong en de helft kleiner dan de 5 galaxy's die ik al had. Morgen komen er meer foto's als ik tijd heb. Misschien vanavond al wel. Ze zijn nog erg schuw en zijn (nog)moeilijk op de foto te zetten.

Nog steeds heel bleek.
Morgen vast wel 🙂

Bak ziet er mooi uit. Idd hopen dat ze snel op kleur komen. Zijn super visjes om te zien, hier in de buurt alleen erg duur 🙁

Deze waren 2.75 p.s.
Goedkoopste die ik kon vinden in nederland waren 2.50 p.s. maar dat was niet bepaald in de buurt ofzo.

Foto wou niet echt, dus hier een filmpje 🙂

[video]https://www.youtube.com/watch?v=q1oUB0EtP1g&feature=youtu.be[/video]

Wel ff in HD kijken 😀

Eens kijken of een gifje hier werkt 🙂

GIF_20140411_114108_zpsxxdwhtps.gif

Hallo iedereen!
Sorry dat ik zo lang niet meer op het forum ben geweest! wegens priv� omstandigheden heb ik niet echt met mijn aquarium en met het forum bezig kunnen zijn.

Met het aquarium gaat het super! De visjes doen het goed en hebben hele mooie kleuren! Helaas kan ik dat niet zo goed op foto zetten omdat ik geen degelijke camera heb 🙁

Heb wel even 2 foto's gemaakt 🙂

IMAG0131_zpscxmmws5j.jpg

Totaaltje van mijn bak nu. Je ziet dat er wat alg op de bodem is gegroeid. Hoe dit is gekomen weet ik niet, maar ik vermoed dat het komt omdat de bio co2 een tijdje op was en ik hem niet gelijk kon navullen.

IMAG0132_zpsxgwtaqab.jpg

Het naaldgras is zich eindelijk aan het verspreiden. Ik zie steeds meer nieuwe sprietjes omhoog schieten 🙂

Mooi!

Dat naaldgras gaat goed zo! Als de eerste uitlopers er eenmaal zijn gaat het vrij snel.

Met een onstabiele co2 waarde gaat het helaas trager als gehoopt. maar geduld is ene schone zaak 😀

Komt goed , het begint aardig te groeien, wel leuk een grasmat, ik ben benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen!

Ik heb nieuwe visjes gekregen!
En vind ze best leuk ook 😀

Volgens mij zijn het wildkleur gourami's.
IMG_20140429_175703_zpssjhocucq.jpg

Morgen ga ik ff een foto maken als ze in de bak rond zwemmen. Hopelijk zijn ze dan niet meer zo wit haha 😛

zijn het niet gewoon 2 hele bleke diamantgoeramies?

ben benieuwd als ze bij je in de bak zwemmen 🙂

Zwits zei:
zijn het niet gewoon 2 hele bleke diamantgoeramies?

ben benieuwd als ze bij je in de bak zwemmen 🙂

Zou zo maar kunnen! Heb geen flauw idee. Alleen dat ze in een zakje van de Intratuin zaten. En het is een mannetje en vrouwtje! Lucky me 🙂

Ze zijn nog erg schuw en zitten de heletijd onder de drijfplanten en tussen de valisneria.
Ze zijn de grootste in de bak dus ik snap niet waar ze zo bang voor zijn.

Mooi op de foto zetten wil dus ook nog niet.

Mijn beste shot:
IMG_20140430_122928_zpsxjbrde70.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan