Wat is er nieuw

Juwel Vision 180 van Dangermind

• Onderwerp starter Onderwerp starter dangermind
  • Startdatum Startdatum
Trichogaster leeri, goerami's zijn sowieso wat schuwere vissen.
trekken zich veel terug als er veel drukke vissen in de bak zitten.

Prachtige vissen!

Even wat nieuwe kiekjes van mijn nieuwe vissies 🙂

IMG_20140502_200414_zpsbzwtsxi5.jpg

IMG_20140502_200415_zpsxrxb9fmm.jpg

Garnaaltje wou er ook bij op 😀

visjes zijn mooi op kleur gekomen 🙂

Zo, weer even een update 🙂
Mijn appelslak is helaas heengegaan 🙁 hij is 3 jaar oud geworden en heeft in 3 verschillende aquaria van mij gewoond. Zijn huisje is maarliefst 7cm geworden!

Nu even wat leukere foto updates:

IMG_20140512_183605_zpswqte0sij.jpg

Het gras begint mooi te groeien!

IMG_20140512_183617_zpsdgkp90oj.jpg

De galaxy's zijn lekker aan het eten 🙂

IMG_20140512_183646_zpskspeiuxp.jpg

De gourami's zijn mooi op kleur gekomen. De ander wou niet op de foto 😛

IMG_20140512_183731_zpsrailduzy.jpg

Totaaltje (Heb ze hier net gevoerd)

Mooie visjes :thumbs:

maar ik weet zeker dat je vissen en vooral je gourami's wel wat meet schuilplekken kunnen waarderen, je bak is echt erg kaal.

smaken verschillen, gourami's doen niet liever dan bovenin onder mijn drijfplantjes zwemmen 🙂
De javavaren links moet nog wat groeien, maar hij wil niet echt, er gaan alleen maar bladeren dood

Smaken verschillen inderdaad en daar is helemaal niets mis mee, maar volgens mij bedoelt Zwits voornamelijk dat het voor je vissen wel erg kaal is en dan kun je je afvragen of dat is te rechtvaardigen met 'smaken verschillen'. Je leerii's kleuren ook nog niet zo fraai als ze kunnen en dat vind ik persoonlijk bijzonder jammer. De javavaren is sowieso al een trage groeier, verwacht niet dat deze de linkerkant vinnen afzienbare tijd zal vullen. Welke variant is het? Want als mijn ogen me niet in de steek laten is het ook nog eens een variant die de neiging heeft lager te blijven. Misschien (tijdelijk) een snelle groeier erbij plaatsen?

Dit alles natuurlijk constructief bedoeld, bak en bewoners met heel veel potentie!

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Smaken verschillen inderdaad en daar is helemaal niets mis mee, maar volgens mij bedoelt Zwits voornamelijk dat het voor je vissen wel erg kaal is en dan kun je je afvragen of dat is te rechtvaardigen met 'smaken verschillen'. Je leerii's kleuren ook nog niet zo fraai als ze kunnen en dat vind ik persoonlijk bijzonder jammer. De javavaren is sowieso al een trage groeier, verwacht niet dat deze de linkerkant vinnen afzienbare tijd zal vullen. Welke variant is het? Want als mijn ogen me niet in de steek laten is het ook nog eens een variant die de neiging heeft lager te blijven. Misschien (tijdelijk) een snelle groeier erbij plaatsen?

Dit alles natuurlijk constructief bedoeld, bak en bewoners met heel veel potentie!

~ Ivo

precies, constructief bedoeld. maar had het ook al eerder in je album gezegd dus wou er niet al te diep weer op in gaan.

Moet zeggen dat ik de foto's met een oudere telefoon maak en de kleuren dus grotendeels niet kloppen.

Tips voor leuke planten en waar zijn altijd welkom. Weet wel dat de bedoeling is dat de voorgrond een grote grasmat moet worden.

Over 3 dagen mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken en dit word er een met een degelijke camera (voor een smartphone dan) Zit te denken aan de xperia Z2.

Ik zie het rood van je vuurtjes er wel uit springen, dus denk zelf dat ik van de kleuren een goed beeld krijg.

Qua planten is dan eigenlijk mijn vraag: moet het uit een bepaald land/werelddeel komen?
Van je javavaren dacht ik dus dat het een Microsorum pteropus 'windelov' is en die blijft wat lager. Als je die nu eens tussen de stenenstapel links klemt met de worteltjes dan heb je daarachter in die hoek plek voor een leuk stengelplantje, of zie ik dat verkeerd?

Xperia Z2 is een mooie. Schijnt met zijn niet afgeronde hoeken wel een 'broekzak-killer' te zijn 😉

~ Ivo

Ik heb zelf de Xperia z1, kun je redelijke tot prima foto's mee maken 🙂 (ook leuk om mee in het aquarium foto's te maken)

Ik weet niet of het idd uit een bepaalde streek moet komen, maar ik denk dat een mooie bos met hygrophila difformis niet zou misstaan, kunnen de visjes ook lekker in schuilen. misschien een rode lotus linksvoor en een stengelplant achterin links van het midden?

ik roep maar wat hoor. ik kijk zelf altijd op de 2 bekende aquariumplanten sites om daar inspiratie op te doen.

Plantjes hoeven niet uit een speciaal gebied te komen.
Maar ik zit te denken om de hele bak om te gooien. Ik zat te denken aan een soort eiland met het gras er omheen en valisneria erachter. En tussen de stenen hier en daar een leuk rood struik-achtig plantje.

Ik zie zoveel leuke voorbeelden als ik ff google haha.

Ik ben benieuwd dan wat je ervan gaat maken.

Heel mooi die Diamanten. Maar een Vision 180 is toch 90 cm lang? Is dat niet te klein voor die toch wel grote vissen? Wat is jouw ervaring?

Klopt de bak is 90cm breed. Overal waar ik het kon vinden was dat diamantjes vanaf 80cm gehouden kunnen worden.
Nou is een vision ook nog een stuk breder vanwege de gebogen voorruit. En heb ik geen andere grote vissen die de bak domineren in mijn aquarium zwemmen.

Ze gedragen zich alsof ze de baas van de bak zijn en pronken de hele bak door met hun kleuren. Nouja vooral de man dan, de vrouw die zwem er achteraan (Normaal is het omgedraaid toch?)

Het mannetje heeft veel hormonen want die zit regelmatig achter de vrouw aan. Lijkt mij ook een goed teken 🙂

Ja, ze zijn echt prachtig hoor.
Leuke plannen ook voor de bak, ik blijf nieuwsgierig 😉

Tijd voor een update!
Heb mijn aquarium compleet anders ingericht. En ik heb mijn nieuwe telefoon binnen! De Sony Xperia Z2. Dus even uitvogelen hoe die werkt en dan ga ik er wat foto's mee maken van de nieuwe inrichting 🙂

Zo, ff wat foto's gemaakt. Poeh wat een verbetering zeg!
Zoals ik al zei heb ik de bak opnieuw ingericht. Het water is nog ver van helder maar dat krijg je als je de hele bak hebt omgegooid. Het naaldgras moet ik er nog opnieuw in zetten. Dat doe ik morgen of overmorgen 🙂

DSC_0001_zpscogq2f8f.jpg

Totaaltje zoals het nu is. 🙂

DSC_0004_zpsg8btkpak.jpg

Cory's moeten nog even wennen. 😱 De rest zit goed verstopt tussen de stenen en planten.

DSC_0006_zpsyl1yjbqk.jpg

Poging tot galaxy's op foto's zetten 1.

DSC_0005_zpsmljr04he.jpg

Poging tot galaxy's op foto's zetten 2.

DSC_0002_zpslsb0ufqx.jpg

Gourami vrouw.

DSC_0003_zpsjvz1k0ys.jpg

Gourami man.

Ik denk dat Cabomba of wat waterpest ook niet zou misstaan. E�n bosje is al genoeg (als je budget niet zo groot is), want die groeien best hard en daar kun je uiteindelijk nog meer bosjes van maken.Die kan je bijvoorbeeld voor je verwarmingselement doen. En misschien een cryptocoryne op de voorgrond? Is ook gelijk ook een dankbare schuilplaats voor je jonge garnaaltjes.

In een emmer met water. Vandaag eens de boel uitzoeken, stekjes maken en het gras planten 🙂

Het water is al wat helderder

DSC_0017_zpsa053c0ff.jpg

DSC_0016_zps8c3f7e85.jpg

Gave bak zo zeg...
Mooi ingericht. Misschien wel wat drijfplanten erbij voor de goerami's.
Als je wilt, heb ik er wel wat voor je (over een week of 2, je betaalt dan de verzendkosten).
Ook de tip van cabomba en cryptocorine is een hele goeie..
De voorkant oogt nog wat kaal...

Er drijven al drijfplanten 🙂
De voorkant is kaal omdat het naadlgras er nog ingezet moet worden.
Daar ben ik nu mee bezig. Alleen veel van het naaldgras heeft de wortels rot. dus een hele karwei om de goeie stukjes uit te zoeken.

ik vind het sowieso al een hele verbetering 🙂

He hout verkleurd het water wel een beetje.

DSC_0008_zpsa49xmlax.jpg

Erg mooi hoor.
Lekker rustig!

Foto update! 😀e
Heb vandaag even wat water vervangen en het naaldgras weggehaald. Begon dood te gaan wat ik eigenlijk al verwacht had.

DSC_0023_zpscx277mci.jpg

Totaaltje

DSC_0022_zpst1f4eybo.jpg

Gourami 1

DSC_0021_zpsyvkewhuo.jpg

Gourami 2

DSC_0020_zpsahbbr9ya.jpg

Garnaaltjes aan het eten

DSC_0015_zpsb5aowaha.jpg

Garnaaltjes 1 en 2

DSC_0017_zpsa4w3fyoj.jpg

Garnaaltje 3

Aangezien ik een nieuwe telefoon heb, dacht ik laat ik eens kijken hoe die filmt 🙂

Hier dus een filmpje, en jaja in 4K! 🙂

[video]https://www.youtube.com/watch?v=NCQ2CkjWDAk[/video]

Ja, een beetje te rustig, jammer van je grasmatje 🙄

Bak ziet er mooi uit. De drijfplantjes die ik opgehaald heb bij je groeien als kool, de vissen zijn er blij mee. Zo ook de garnalen trouwens

Killerfish zei:
Bak ziet er mooi uit. De drijfplantjes die ik opgehaald heb bij je groeien als kool, de vissen zijn er blij mee. Zo ook de garnalen trouwens

Mooi te horen 🙂
Minder last van het eendenkroos als mij hoop ik?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan