Wat is er nieuw

Juwel Vision 180 van Dangermind

• Onderwerp starter Onderwerp starter dangermind
  • Startdatum Startdatum
Tijd voor een update 🙂
Vandaag even de bak schoongemaakt:

DSC_0080_zpspcic2s11.jpg

Zo was de bak. Werd tijd dus 😛

DSC_0082_zps5pc3ki18.jpg

Waterwissel, ramen krabben en planten snoeien/verplaatsen.

DSC_0083_zpsmdwsy16i.jpg

En zo ziet die er weer uit nu 🙂 Heb de bodem wat naar achter geschoven, vandaar dat het water wat 'mistig' is.

Voor de rest niet veel nieuws ofzo. Krijg veel complimenten van bezoek en hun kinderen zitten er graag voor. Lekker rustig dus 😀

Ik was ook zo als kind, en in dat opzicht ben ik niet veel veranderd, nog steeds een grote bewondering voor het onderwater leven.
Bak staat er prachtig bij!

Danku

Even wat foto's van mijn visjes 🙂

DSC_0099_zps25kcf5b1.jpg

DSC_0102_zpsw7mchyye.jpg

DSC_0103_zpsspn7exuy.jpg

DSC_0104_zpsie8peoof.jpg

DSC_0105_zpsflfzkoih.jpg

Mooi om de veranderingen in de loop der tijd te zien. Inspiratie voor een beginnende aquariaan!

Kijk wat een prachtplant. Hij doet het super sinds de co2 diffusor er naast staat en ik profito toevoeg???
Bleheri mag wel een laterietbolletje,hoor.

Bertus zei:
Kijk wat een prachtplant. Hij doet het super sinds de co2 diffusor er naast staat en ik profito toevoeg???

Heb bij elke plant ook een bolletje toegevoegd een tijd terug 🙂 Waren voedings tabletten die vanalles bevatten.

dangermind zei:
Bertus zei:

Heb bij elke plant ook een bolletje toegevoegd een tijd terug 🙂 Waren voedings tabletten die vanalles bevatten.

:thumbs:

Ik heb wat nieuwe grote dragon stones aangeschaft om de bak wat mooier te krijgen. Morgen foto update want het ligt is nu uit in de bak 🙂

Zo nu even de beloofde foto dan.

Ik heb niet echt de moeite genomen om er iets moois van te maken want ik heb er op dit moment niet echt tijd voor. We zijn namelijk ook nog in en om het huis aan het klussen 🙂

DSC_0023_zpsm0nxjgjp.jpg

De foto is een beetje scheef, haha.
Ik denk dat ik over een tijdje hier een hele mooie scape van kan maken 🙂

Vandaag een co2 setje gehaald. Was in de aanbieding voor 125 euro dus had ik maar gelijk gedaan 🙂

IMG_20140803_184207_zpstur11a9u.jpg

Er zat ook een continu test bij. heb de handleiding gevolgd en hem in de bak gehangen. maar naar een uur nog geen kleurverschil. Vind het ook best gek dat er bij de kleurvloeistof geen water komt. doe ik het wel goed?

IMG_20140803_184220_zpsaiemy1iz.jpg

geen idee, zit zelf ook sterk te twijfelen om er een aan te schaffen (of 2, voor beide bakken 1).. dus ik ben benieuwd hoe het gaat, kan ik weer wat van leren 🙂

Kreeg op een ander forum te horen dat ik het goed deed 🙂 Duurt alleen wat langer als verwacht voordat de kleur veranderd.

Het bolletje heeft enkele uren nodig voordat hij verkleurt. Het werkt door de waterdamp namelijk.
Hier duurt het rond de 3 a 4 uur voordat hij een beetje de juiste kleur heeft aangenomen.

Moet ik de co2 flipper zo hoog mogelijk, zo laag mogelijk of in het midden plaatsen voor de meest effectieve co2 opname?

De co2 staat nu op 1 bel per seconde en de co2 test slaat eindelijk groen uit 🙂

IMG_20140805_131554_zpsrti0rwgw.jpg

Fotoupdate!

IMG_20140810_194058_zpsx8nhaxld.jpg

Galaxy's!

IMG_20140810_193852_zps5jb9gnor.jpg

Beetje spelen met focus 🙂

IMG_20140810_193619_zpsukzicgi1.jpg

Garnaaltje!

Mooie foto's hoor, bak ziet er pico bello uit!

Danku,
De foto is met een 20,7mp sensor gemaakt. Nadeel is dat de foto's vierkant worden, maar wel een strakke kwaliteit 😀

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb dus bij deze even een whatsupdate 🙂
Ik ben begonnen aan een nieuwe studie (Engels leraar 2e graad) En dit vergt veel tijd dus ik heb niet meer veel tijd voor mijn hobby 🙁 Maar nog wel "wat" tijd gelukkig 😀

Alles gaat goed in de bakken, niks bijzonders en niks ernstigs ofzo 😉

Foto's:

IMG_20140928_191459_zpsbepcnlzs.jpg

Cory's 🙂

IMG_20140928_191438_zpsruchlist.jpg

Gourami's

IMG_20140928_191429_zpstajf0p4w.jpg

Galaxies

IMG_20140928_191453_zpsnqeuevsb.jpg

Interessante alg-soort dat op het hout groeit

IMG_20140928_191416_zpstzckmv1g.jpg

Totaaltje

En nog een leuke bijkomstigheid.
Ik heb een gesigneerd boek gekregen van Oliver Knott! Ik volg hem al een tijdje op facebook. Deze man heeft skills 🙂

IMG_20140925_164949_zpsrbdfg3vf.jpg

je "Interessante alg-soort dat op het hout groeit" heb ik ook in mijn bak gehad. Voor dat ik het wist zat alles eronder en was de bak geen gezicht meer.. planten aangetast, achterwand het hout alles..
heb inmiddels de bak helemaal leeg gehaald en opnieuw ingericht om er van af te komen..
zag laast dat het weer een klein beetje opkwam op een stuk hout, heb met een doseerspuitje easyCarbo erop gespoten en nu is het weer weg. (gewoon in het aquarium, niet meer dan de maximale dagelijkse dosis).

Na wat zoeken op het forum en googlen kwam ik er achter dat dit niet zo'n leuke alg is en ik het beter helemaal weg kan halen. Dus vandaag grote schoonmaak en dan gelijk maar wat inrichtingswijzigingen gemaakt 🙂

IMG_20140929_193750_zpsrdehlbca.jpg

IMG_20140929_193744_zpsiun56kyc.jpg

IMG_20140929_193738_zpsgcgnvgus.jpg

Vanaf vandaag zijn de visjes verkocht. Ik was op het aquarium uitgekeken en dat merkte ik duidelijk aan de verwaarlozing van het aquarium. Ik ben aan het ori�nteren wat ik met mijn aquarium kan doen en ik zat te denken aan een cichliden biotoop.
Elders op het forum heb ik om informatie gevraagd daarover in een nieuwe topic. Maar tips en idee�n zijn hier ook welkom. 🙂

De bak is maar leeg zonder vis, steen en maar een paar plantjes.

DSC_0001_zpsyeaguwip.jpg

Er is nog wel genoeg leven in de bak zoals je kan zien 🙂

DSC_0002_zps61rvdlzw.jpg

ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen

Zoals jullie weten heb ik een paar weken terug mijn vissen weggedaan.
Nou zat ik net aandachtig te kijken naar mijn planten die het zo goed doen en zelf zuurstof bubbels loslaten. En zie ik ineens iets heen en weer zwemmen. Babyvisjes! Ze zijn echt inimini klein, nog kleiner dan een zandkorrel. Ik heb er 2 tegelijk gespot dus er zijn er tenminste twee.

Ik ben benieuwd van welke vis ze kunnen zijn, ik heb geen eitjes gezien, alleen wat hoornslak eitjes (geloof ik)

DSC_0016_zps1kc6cikk.jpg

Nouja, het leeghalen van de bak moet dus nog even wachten tot de visjes oud genoeg zijn en ik ze kan weggeven aan iemand. 🙂

Even een update, heb een tijdje niks gepost omdat ik heel druk ben met mijn studie.
Ik heb de bak leeg gehaald, alle planten en vissen verkocht.

De bak staat nu ook op een andere plek, hij mocht van mijn vriendin van de eetkamer naar de woonkamer (yess).
Nadeel is dat ik nu met emmer moet gaan slepen, of een hele lange slang halen 😛

De bak staat nu al een maandje leeg omdat ik aan het sparen ben om er een Malawi bak van te maken.
Hierin ga ik Pseudotropheus Saulosi en Lodotropheus Sprengerae houden. Van elk soort 2 man en 4 vrouw.
De bodem word filterzand medium korrelgrootte van Wildkamp en ik ga waarschijnlijk grijze breukstenen gebruiken voor wat schuilplekkies.

Het zand heb ik al aangeschaft, tempex voor onder de stenen ook maar de breukstenen moet ik nog halen.
Geld is op dus daar moet ik nog maar even op wachten 🙂

DSC_0089_zpswcczljml.jpg

ik ben benieuwd!
Malawi.. sparen dan maar!

Jup! Maar over 2 maand heb ik een financiele mazzel (Geld terug van gas en licht, LED lampen ftw)
Dus dan gaat er sowieso iets gebeuren, hoop voor die tijd al wel mijn bak ingedraait te hebben en ben al druk opzoek naar gratis breuksteen 🙂

In plaats van een externe heater zat ik dus te denken aan een externe filterpomp met een heater er bij in. Hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, welk merk?

Ik heb nu een eheim classic 2214, die oudere versie. Nu kan deze net iets te klein zijn voor een malawi bak.

Dus in plaats van een grotere filterpomp en een externe heater kan ik beter voor een combi gaan denk ik?

Even een grote update!
Heb een tijdje niks gepost, maar de laatste dagen is er vanalles gebeurd! 😀

Postertje gevonden die er realistisch uit ziet!
DSC_0111_zpsasfes9kn.jpg

Steentjes aangeschaft:
DSC_0120_zpsoxmsbb9v.jpg

Ik ben begonnen met het inrichten, wat vinden jullie van deze opstelling? 🙂

DSC_0125_zpsbztgjbld.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan