M
MarlonnekeW
Guest
Vorige week zaterdag heb ik op vivarium een bosje Cabomba gekocht. Omdat ik weet dat je met deze plant voorzichtig moet zijn met garnalen, heb ik hem eerst 5 dagen in een grote vaas gezet en elke dag het water ververst om eventueel gif eruit te spoelen. Afgelopen donderdag heb ik 2 takjes in mijn aquarium gezet, waar ook Crystal red garnalen inzitten en in eerste instantie merkte ik niets geks. Gisteren heb ik twee dode garnalen gevonden en vanochtend is er weer een garnaal overleden.
Ik heb wel eens te maken gehad met vergiftiging (door anti-tekenmiddel voor honden, wat blijkbaar nog aan mijn handen zat), maar dan zie je de garnalen door het aquarium stuiteren. Dat zie ik nu totaal niet; de rest ziet er nog heel normaal uit. Is vergiftiging door nieuwe planten anders/minder acuut en kan het daar toch aan liggen of is het waarschijnlijk puur toeval dat deze garnalen nu doodgegaan zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb wel eens te maken gehad met vergiftiging (door anti-tekenmiddel voor honden, wat blijkbaar nog aan mijn handen zat), maar dan zie je de garnalen door het aquarium stuiteren. Dat zie ik nu totaal niet; de rest ziet er nog heel normaal uit. Is vergiftiging door nieuwe planten anders/minder acuut en kan het daar toch aan liggen of is het waarschijnlijk puur toeval dat deze garnalen nu doodgegaan zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp!