Guppeman
Well-known member
- Lid geworden
- 13 juli 2018
- Leeftijd
- 61
In mijn guppenbak had ik een 1man en drie vrouwen witte rouwtetra's die als job hebben: het in toom houden van de jonge aanwas van de guppen.
(Wat ze uitstekend doen).
In de buitenbak waar ze 's zomers in zitten zag ik één van de vrouwtjes nooit meer, concludeerde dat ze dood was, zodat ik er een vrouwtje bij kocht.
Nu zitten ze in de overwinteringsbak in huis en zie ik waar de schoen wringt.
Dag/week/maand in en uit zit het arme beestje onder de cabomba's in de linker achterhoek vanhet aquarium.
En wee haar gebeente als ze er uit komt.
Dan wordt ze subiet terug gejaagd: "In de hoek, jij".
Dit is haar leventje.
Een stukje aquarium van een kubieke decimeter. (De andere rouwtetra's komen er nooit. Soms wel een Gup, maar die laten haar met rust.)
Ik vind het eigenlijk zielig.
Geen idee wat ik er aan moet doen.
Vandaar mijn vraag in de titel: zouden vissen de emoties eenzaamheid/ongelukkig voelen kennen?
Zo ja, dan heeft deze het vast heel erg.
(Wat ze uitstekend doen).
In de buitenbak waar ze 's zomers in zitten zag ik één van de vrouwtjes nooit meer, concludeerde dat ze dood was, zodat ik er een vrouwtje bij kocht.
Nu zitten ze in de overwinteringsbak in huis en zie ik waar de schoen wringt.
Dag/week/maand in en uit zit het arme beestje onder de cabomba's in de linker achterhoek vanhet aquarium.
En wee haar gebeente als ze er uit komt.
Dan wordt ze subiet terug gejaagd: "In de hoek, jij".
Dit is haar leventje.
Een stukje aquarium van een kubieke decimeter. (De andere rouwtetra's komen er nooit. Soms wel een Gup, maar die laten haar met rust.)
Ik vind het eigenlijk zielig.
Geen idee wat ik er aan moet doen.
Vandaar mijn vraag in de titel: zouden vissen de emoties eenzaamheid/ongelukkig voelen kennen?
Zo ja, dan heeft deze het vast heel erg.