Kaylee_D's Incorrecte Zuid-amerika biotoop (Rekord 800)


Dank je ;)

weer wat foto's (niet de beste, zeker v/d 2 kleine bakken)
Grote bak (8 neons, 3 kuhlii's, 3 platy's, x aantal mini-japonica garnalen + vuurgarnalen)
groot%2017-8_zpshnr1wxgi.jpg


Middel bak (1 betta man, mini-japonica garnalen)
middel_zpsvhe5ei1y.jpg


Kleine bak (endlers)
klein%2017-8_zpssrbrf7fi.jpg


Ik zet alles nu gewoon hier neer, vind dat fijner dan in aparte albums
 
m'n bakjes:
aqua-30 (betta en mini-japonica garnalen)
aqua-30_zps4t4fjdqr.jpg


31x21x21 endler bak:
endler%20bak_zpsttfpoiax.jpg


31x21x21 met 5 kuhlii's en 3 platy jongen (hier komt nog meer beplanting in, deze zagen er nog goed uit en gedragen zich ook normaal, daarom zitten ze nu hier in).
kuhlii%20bak_zpsuq7riu7l.jpg


M'n lege rekord 800 (inmiddels volledig leeg, ik heb er helaas moeten kiezen voor het euthaniseren van de platy's en neon's, en ga nu m'n hele bak schoonmaken en ontsmetten. en dan over een aantal maanden ga ik hemm opnieuw opstarten, al doe ik er natuurlijk wel al water in, zodat de kit niet uitdroogt):
grote%20bak%2024-8-2015_zps65bl1hqf.jpg
 
Wat foto'tjes van de bakken en vissen:

m'n 2 31x21x21 bakken, links de kuhlii bak, rechts de endler bak:
beide_zpsz3mnydhb.jpg


Endler bak:
endler%20bak_zpsssfvcyhq.jpg


Endlers:
P8260036_zps1u0yzcmn.jpg

P8260041_zpsteffmbj4.jpg

P8260042_zpsklrmzrpz.jpg

P8260053_zpsyhoe8qzw.jpg

P8260072_zpskwmgfjey.jpg

P8260081_zpsjeyjgecu.jpg

P8260091_zpsk2ifrvpu.jpg

P8260098_zps5rw6p411.jpg


De kuhlii bak:
kuhlii_zpsqeotbs1t.jpg


Kuhlii's:
P8260054_zpsc8zuv0nr.jpg

P8260058_zpszozvhpin.jpg

P8260101_zpsjpifs3rk.jpg


Betta:
P8260062_zpswyclb8yd.jpg


De grote bak is helemaal schoon:
grote%20bak%20schoon_zpsmw07wqyv.jpg
 
Mooie Endlers Kaylee. Gaat dat goed met de Betta en de garnalen?? Je hoort nog weleens dat de Betta wel een garnaaltje lust namelijk.
 
Het gaat bij mij zeker goed met de combi betta + garnalen, maar ik heb dan ook een erg rustige betta.

Weer wat foto'tjes:
betta bak:
betta_zpsljprvcdj.jpg


Kuhlii bak:
kuhlii_zps8wkbmwko.jpg


Endler bak:
endler_zpsghiswkuq.jpg


die lichten onderaan bij de kuhlii en endler bak is de tl die erachter licht, de lichten bij de betta bak komt door het bureaulampje.

tips/idee�n zijn welkom ;)
 
Vandaag garnaaltjes gehaald en kreeg er ook plantjes en helena's bij.

Foto'tjes:
De planten:
plantjes_zpsuiocfnmh.jpg

vallisneria_zps2na1dwig.jpg


Garnalen:
garnalen%202_zpsua8pgvgw.jpg


Helena's:
helenas_zpspql6ifm8.jpg


Betta bak, deze heb ik gelijk helemaal onder handen genomen, helaas kon ik niet zien wat ik deed tijdens het inrichten. De garnalen zitten hier inmiddels in, hij is nog wel mistig:
betta_zps6w6lxtc8.jpg


Kuhlii bak, planten en een helena slak erbij:
kuhlii%20bak_zpsodmpglqs.jpg


De endler bak, hier is alleen het onbekende plantje bijgekomen en een helena slak:
endler%20bak_zpspycyykij.jpg
 
Zeker leuk, vanochtend was ik benieuwd naar hoe de kleuren waren, maar de kleuren zijn beter dan ik dacht (was bang weer van die vuurtjes met weinig rood)
 
gezellige bakjes Kaylee!Je guppen zijn ook mooi!
 
Dank je :D

Tips zijn natuurlijk ook welkom.

Inmiddels kan ik niet wachten tot ik m'n rekord800 weer kan starten, maarm oet eerst hout gaan kopen daarvoor.
 
een foto'tje van m'n betta bak nu hij is opgeklaard:
P9090126_zps817rcjoe.jpg


en eigenlijk moet dan natuurlijk ook m'n endler en kuhlii bak:
Endler bak:
edler%20bak%20laat_zpsirwywov2.jpg


Kuhlii bak:
kuhlii%20bak%20laat_zpsmdgbpbbj.jpg


Deze 2 foto's zijn gisteravond gemaakt, de betta bak vanmiddag
 
fototjes van de endlermannen die ik heb zitten (iedere foto is een aparte man):
tiger%201_zpsjhdnnjpc.jpg

filigraan%201_zps2kblqhk6.jpg

filigraan%202_zpspoo6z1zo.jpg

filigraan%203_zpsez98mu2i.jpg

filigraan%204_zpsrckczkyk.jpg
 
De 4 platy jongen die ik heb zitten:
1_zpsd14fs0o9.jpg

2_zps4bmmolxd.jpg

3_zpsy9lnkho0.jpg

4_zps0eibeclv.jpg
 
Vandaag m'n grote bak opgestart om voor nu m'n endlers in te doen. Het is nog niet naar m'n zin, er komen sowieso nog meer planten bij.
groot%20heel_zpsfvublxud.jpg
 
Bakken vandaag:
Rekord 800, morgen komen er meer planten bij
20151002_123618_zpsvczijg4p.jpg


Kuhlii bak:
20151002_123722_zpslt2yfgxw.jpg


endler bak (deze gaan naar de rekord 800, net zoals de jonge platy's in de Kuhlii bak):
20151002_123718_zpsxielgzw6.jpg


Betta bak:
20151002_123707_zpsvptm8lup.jpg
 
Vanochtend nieuwe planten gekocht en na grondig schoonmaken de planten in de bak gezet:
grote%20bak_zpsgvmqlhp0.jpg
 
Inderdaad ;) Maar dat zal wel lukken denk ik :p
 
Leuke foto's en mooie guppen.
 
Het zijn zeker mooie guppen.

Updateje:
Al even geen update gedaan. Gister een nieuw stuk hout gekregen en een plantenpincet. Natuurlijk moet ik gelijk het hout in de bak plaatsen en heb ik de plantenpincet getest, ideaal zo'n pincet. Verder heb ik een aquascape demo bijgewoond, waar ik ook weer aardig wat heb geleerd.

Foto'tje van m'n grote bak:
aqua%2012-10_zpsnnyxxmbm.jpg


Naast dit heb ik vandaag weer wat minders meegemaakt, 4 v/d 5 kuhlii's zijn vandaag overleden, het ging al een paar dagen minder, maar vandaag had ik 4 doden. Ik had het al verwacht, dus de kuhlii's zaten nog steeds in een aparte bak, maar vind het toch "opeens", zeker nadat er 2 maanden niets aan de hand was.
 
Helaas heb ik nog maar 2 bakken, m'n Rekord800 en Aqua-30. De laatste kuhlii is vandaag overleden en de endlers zitten al in m'n grote bak. In februari komt er een 60*30*30/35 bak erbij, dit wordt een scape. Over een aantal weken komt er in m'n oude endlerbak een koppeltje panda guppen, in november ga ik nog wat plantjes kopen voor m'n Rekord800 en in Februari ga ik ook vissen voor m'n Rekord800 erbij kopen. Tot die tijd zitten in de Rekord800 alleen endlers en platy's en in de Aqua-30 heb ik het gehele bestand: vuurgarnalen, mini-japonica garnalen en dan m'n betta.

Op dit moment ben ik druk bezig om een mooi bestand voor de Rekord800 en de nieuwe 60*30*30/35 bak te maken.

Foto'tjes van m'n bakken vandaag:
Rekord800, vanavond gaat de echinodorus toch in de hoek achter de stenen, voor de waterpest ga ik een nieuwe plek verzinnen. Verder komt er nog een stuk hout in:
16-10%20groot_zpsiycb6n9p.jpg


Aqua-30:
16-10%20aqua-30_zpsmsbp4rvk.jpg
 
Vandaag heb ik een nieuwe bak gekregen van m'n ouders(5de, maar 1 v/d plastic bakken wordt een q-a bak en de andere wordt in februari vervangen voor een 60*30*30), een 30*20*20 glazen bak. Ben 'm nu aan 't testen op lekken, als hij overmorgen nog helemaal gevuld is, ga ik hem inrichten. Ik zit nog te twijfelen of ik er een kweekkoppel panda guppen in ga doen of een koppeltje/harempje killi's. Er zit geen deksel op.
 
foto'tjes van de aqua-30 en de rekord800:
18-10-2015%20groot_zpsgzmzuljr.jpg

18-10-2015%20klein_zps2fstwz7p.jpg


Hebben jullie toevallig leuke idee�n voor in m'n nieuwe bak (30*20*20). Ik dacht zelf een koppeltje/harempje killivisjes (niet de seizoensvisjes, dat vind ik nog te hoog gegrepen), maar twijfel enorm.
 
Maar 'n foto'tje, het is nog niet naar m'n zin, maar laat 't voor nu even groeien en hij is nog een beetje wazig, maar dat komt wel goed:
21-10%2030-20-20_zps2chpeukm.jpg


En m'n grote bak:
21-10%20rekord%20800_zpsanaqsp9a.jpg


Van de betta bak kan ik geen goede foto's maken, omdat hij erg donker is. De grote bak gaat binnenkort nog een beetje veranderd worden, de echinodorus komt op een andere plek, er komt een stuk hout in en de waterpest komt op een andere plek. Maar dan moeten m'n enkels eerst over zijn.
 
bakkies vandaag:
22-10%2030-20-20_zpsxlbphjhb.jpg

22-10%20rekord800_zpss08utffx.jpg

22-10%20rekord800%20schuin_zps0m9lxfxe.jpg


Betta bak staat niet op de foto, omdat die te donker is. De quarantaine bak met mini-japonica garnalen staat ook niet op de foto, maar die is helemaal leeg op water, garnalen en bubbeltjes na.
 
Leuke bakken hoor..

Ik zou geen killies doen in een bak zonder deksel. Kans dat ze eruit springen, is veel te groot.. Zeker met killi vissen.
 
Ik heb er inmiddels een deksel op zitten, dus ze kunnen er niet uit springen ;)
 
ik wilde al een tijd killi's, dus heb daarom al het een en ander gelezen, waaronder dat ze wel 'ns kunnen springen, dus was gelijk van plan om een deksel erop te maken. Nu nog uitzoeken welke killi soort ik neem. Daarnaast ben ik nog aan 't kijken voor een soort corydoras voor m'n grote bak en ik denk dat ik er nog een soort levendbarende in doe, die niet kruist met platy's en endlers.
 
M'n bakjes vandaag:
Grote bak (hier zitten dan 9 endlers en 4 platy's in, er komen nog 8 corydoras panda in en nog een soort levendbarende die NIET kruist met endlers en platy's, maar moet nog kijken welke dan in de erbij kunnen)
27-10-2015%20groot_zps0rmgyazy.jpg


betta bak:
27-10-2015%20betta_zpsqe5zhtzb.jpg


30*20*20 bak (killibak, soort weet ik nog niet)
27-10-2015%2030-20-20_zps8w9pdazu.jpg
 
Is die bak niet een beetje te klein voor killis?
Minder als 12 liter vind ik wel klein om vissen in te houden, en killimannen jagen hevig achter de vrouwtjes aanjagen. Ik weet niet of de vrouwtjes dat overleven in zon kleine bak.
 
remcovoortman zei:
Ik weet niet of de vrouwtjes dat overleven in zon kleine bak.

Dat betwijfel ik ook ja. Is wel erg klein hoor, mijn ervaring met killi's is dat mannetjes erg kunnen 'jagen' achter vrouwtjes.
 
Die bak is te klein voor vissen. Garnalen of slakken zou prima kunnen.
 
Ik twijfel nog of ik een koppeltje/harempje neem of dat ik kies voor bijv. 2 dames. Maar ik ben ook met een aantal die veel meer van killi's weten aan 't overleggen hoe en wat.
 

Terug
Bovenaan