Kaylee_D's Incorrecte Zuid-amerika biotoop (Rekord 800)


Nu:
2vwiDapTa0Dhv3suIVuHo2jJVdZoj5cU.jpeg

De instellingen etcetera is hetzelfde als de vorige foto.
 
Dank je Alex. Ik ben er ook heel erg blij mee :D

Binnenkort ga ik 6 cory pygmaeus kopen.

De garnalen vinden zowel het hout en maaskeien erg leuk en ik zie de kuhlii's veel op en onder de maaskeien m
 
En vandaag:
hBpE3VszRTh4zj6Z4v5VaSQno2ILnitR.jpeg


Zaterdag 6 pygmy's halen. Kan niet wachten :D
 
5IXCWCX-CE7AG-R5AmkFrFMmTJqodL6i.jpeg


Mijn aquarium nu.

Ik heb een stuk eikenbladvaren en javavaren op het hout gebonden, de garnalenbuis achter de linker maaskei gezet. en een beetje ververst + ruiten schoongemaakt
 
Mini-japonica garnaal, Deze was een beetje roodachtig ( :S ) gekleurd:
Z5vJPf7Pd5FnSM7gDyiYzr23kKv8hUVQ.jpeg


nog een mini-japonica:
Z5vJPf7Pd5FnSM7gDyiYzr23kKv8hUVQ.jpeg


Verstopt:
Z5vJPf7Pd5FnSM7gDyiYzr23kKv8hUVQ.jpeg


4 op een rij (3 zwanger, 1 niet):
Z5vJPf7Pd5FnSM7gDyiYzr23kKv8hUVQ.jpeg


Mosbal:
Z5vJPf7Pd5FnSM7gDyiYzr23kKv8hUVQ.jpeg


Vieze raam wordt schoongemaakt:
Z5vJPf7Pd5FnSM7gDyiYzr23kKv8hUVQ.jpeg


Helemaal:
Z5vJPf7Pd5FnSM7gDyiYzr23kKv8hUVQ.jpeg


Van schuin-boven:
Z5vJPf7Pd5FnSM7gDyiYzr23kKv8hUVQ.jpeg
 
Leuk h� ;)

Zojuist vissies gehaald :D

PeiCnaWIlO-BHOYtaVVMiacaj8xLZcbk.jpeg
 
Dat zijn leuke visjes hoor en ook erg bewegelijk. Zul je best plezier aan gaan beleven.
 
Ben er tot nu toe inderdaad erg blij mee. Toen ik ze uit de zak haalde na het druppelen zaten ze gelijk m'n hele aquarium te verkennen :D

Zit alleen nog even te denken hoeveel ik er nog bij neem, zit te denken tussen de 6 en 9 (12 tot 15 in totaal)
 
Mooi bakje hoor!
Die pygmaeusjes zijn inderdaad erg leuk.
 
Ik ben er erg blij mee inderdaad. Heerlijk wakker worden nu.
 
Weer wat foto'tjes:
TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg


Kan je zien dat ze vaak in een groepje zwemmen:
TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg

TqxQ5RpFp4Pe9Kwc3StRRaLpPBwDUrUo.jpeg
 
En een foto'tje van vandaag:
aqua2_zpsd201ad5e.gif
 
Gister 2 platy's uit moeten vangen omdat ze verkocht zijn.
Nu kon ik de 2de dame niet vangen dus moest het hout, stenen en keramische dingen eruit.
Eindelijk gevangen moest ik alles weer terugplaatsen. Het ziet er iets anders uit.
Ik wil de oppervlakte planten veranderen voor limnobium laevigatum, en ik wil er sowieso nog naaldgras bij op de voorgrond. Ik zit nog te twijfelen of ik er ook weer de alternanthera reineckii erin plaats en of ik een kleinblijvende echinodorus op de voorgrond plaats.

aqua_zps9e797040.gif
 
En weer een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=uTgy_PEvbE0

Weer wat info over de bak:
Vissenbestand:
- 3 Xiphophorus maculatus (platy's). verder een aantal jongen.
- 19 Paracheirodon innessi (neon-tetra)
- 3 Pangio kuhlii's
- 15 Corydoras pygmaeus
- x aantal mini-japonica garnalen.
- 1 appelslak
Binnenkort ook nog een harempje Apistogramma borelli.

Plantenbestand:
- Vallisneria Spiralis
- Waterpest
- Braziliaanse klimop
- Echinodorus junglestar nr 14 tornado
- Naaldgras
- Cryptocoryne wendtii
- Javavaren (Hoort er eigenlijk niet in omdat het Aziatisch is, maar de garnalen vinden het fijn.)
- Javamos (Hoort er eigenlijk niet in omdat het Aziatisch is, maar de garnalen vinden het fijn.)
- Pistia Stratiotes

Techniek:
1 Eheim 2213 externe filter, met als filtermateriaal: filterwatten, filtermatten en Siphorax.
1 Superfish Aqua-flow 800, met als filtermateriaal: Filtermat, filterwatten en turf.
In totaal wordt er 1200 liter per uur ververst.
Verder 2 philips lampen, 830 en 840 T8 18 watt.
Verder gebruik ik geen techniek, behalve in de winter een thermostaat van Trixie, uit m'n hoofd 150 watt.

Daarnaast krijg ik vanavond ook een nieuwe bak, deze wordt ingericht als azie bak en daar komt 1 betta halfmoon man en vuurgarnalen in.
 
Wordt steeds mooier hoor :)
 
Inderdaad, dat vind ik ook. Ik ben er ook heel blij mee. Heel rustig.

Vanavond m'n andere bakje halen. De maten zijn 35*23*31.
Het bestand wordt:
1 betta
X aantal vuurgarnalen.

en dan aziatische planten. In ieder geval Limnophilia sessiliflora en javamos. Dit is dan m'n 3de bakje. heb ook een bakje van 31*21*21 waarin ik planten kweek
 
Dadelijk geen ruimte meer over haha :D
 
Inderdaad ;) Dit bakje komt in m'n boekenkast te staan, daarna kijken of m'n plantenbakje erbij kan staan en anders blijft die op m'n bureau staan.
 
Leuk bakje zeg.
 
Al een tijd geen update gedaan. Dit is m'n bakje nu (in een filmpje, met m'n andere bak erbij, sorry voor de beweging, dat heb ik altijd bij filmpjes :S ):
het filmpje

en een foto:
groot_zpsesbi5xre.gif
 
Ziet er goed uit kaylee
 
Ik ben er ook erg blij mee ;) Ik zoek alleen nog een mooie "volle" zuid-amerikaanse stengelplant, maar weet even niet welke. Verder ga ik in de zomervakantie een koppeltje schaakbordcichliden halen, omdat ik die erg leuk vind.

Het bestand is op dit moment:
19 neon-tetra's
5 platy's (er komen nooit meer jongen :S )
15 corydoras pygmaeus
3 pangio kuhlii
x aantal mini-japonica garnalen
10 vuurgarnalen
1 appelslak (die ik op een of andere manier alweer nergens kan vinden, was de vorige keer ook al met een appelslak die ik had overgenomen)

Daar komen dus 2 schaakbordcichlides bij :D
 
leuke bak zo hoor!
 
Dank je ;)

Inmiddels heb ik helaas 1 v/d neon tetra's er even uit moeten halen, ivm zwemblaasproblemen zover ik kan zien. Die zit dus in een klein bakje met wat water.
 
Hopen dat dat visje het gaat halen. Je hebt een leuke bak om te zien.
 
Ik hoop ook dat het visje het gaat halen, ik probeer in ieder geval alles ervoor te doen. Genoeg mensen zouden zeggen "afmaken", of door het toilet spoelen, nou... dat ga ik nooit doen als een visje ziek is :O

Verder ben ik inderdaad erg blij. Er moet alleen nog een mooie stengelplant in en bladeren (moet kijken of er beukenbomen of eikenboom in de buurt staan) en dan de schaakbordjes en dan is het "klaar". Dan wordt het nog af en toe veranderen.

Verder ga ik binnenkort overstappen op EI, omdat ik niet tevreden ben met alleen profito (fosfaat, ijzer en nitraat blijven erg laag: 0,1 - 0,1 - 0). Maar daarvoor moet ik eerst alles kopen. Ik ga dan dagelijks toevoegen (behalve in het weekend) en dus ook dagelijks het maken. Dan doe ik 25% verversen op maandag en dus ook de helft van alles wat aangeraden wordt.
 
leuk die piggeltjes, hier blijven ze maar schuw, ze zitten met 11 maar zie ze eigenlijk nooit
 
Zijn inderdaad leuk.


Het gaat weer wat beter met het visje, maar hij zit nog wel alleen in een bak van 31x21x21 met aquawater (uit de bak waar hij uit komt), wat waterpest, wat pistia stratiotes en een luchtpompje. Helaas zag ik net dat de volgende neon-tetra begon :(
 
kaylee_D zei:
Ik ben er ook erg blij mee ;) Ik zoek alleen nog een mooie "volle" zuid-amerikaanse stengelplant, maar weet even niet welke. Verder ga ik in de zomervakantie een koppeltje schaakbordcichliden halen, omdat ik die erg leuk vind.

Het bestand is op dit moment:
19 neon-tetra's
5 platy's (er komen nooit meer jongen :S )
15 corydoras pygmaeus
3 pangio kuhlii
x aantal mini-japonica garnalen
10 vuurgarnalen
1 appelslak (die ik op een of andere manier alweer nergens kan vinden, was de vorige keer ook al met een appelslak die ik had overgenomen)

Daar komen dus 2 schaakbordcichlides bij :D

Bedoel je de Dicrossus filamentosus?

Zo ver ik weet zijn dat geen vissen die echt een koppel vormen. Denk persoonlijk dat de bak ook iets te druk voor ze is.
 
De Bleheri kan een mooie volle plant worden en veel Echino s ook wel hoor. Een echte stengelplant die jij denk ik bedoeld is natuurlijk maar een enkele stengel en door zelf een mooie bos ervan te vormen kun je dan wel een mooie volle bos cre�ren.
 

Terug
Bovenaan