L
liekeklaassen
Guest
Sinds vanmiddag hebben wij wederom een kempvis in het aquarium zitten. Nadat de vorige keer een kempvis vrij snel overleed, hebben we nu er w��r ��ntje gekocht, omdat ze natuurlijk erg mooi zijn. We hebben foto's gemaakt toen hij eenmaal los zwom, maar nu heeft hij na een uur al heel wat vinnen eraf. Even in de gaten gehouden, en nu blijkt dat hij aangevallen wordt door een kempvis vrouwtje. Hiervan hebben we er 2 in het aquarium zitten, op aanraden van de persoon die ons de vorige keer de kempvis verkocht. Na even gezocht te hebben op internet, blijkt dat soms mannetjes als vrouwtjes verkocht worden. Ik twijfel nu dus of het niet meerdere mannetjes bij elkaar zijn.
Voor nu heb ik het agressieve vrouwtje als noodoplossing in een zakje in het aquarium drijven. Het andere vrouwtje zwemt rustig om de man heen en valt niet aan. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om te kijken of het echt vrouwtjes zijn of niet.
Het gaat om deze vissen:
Het mannetje
E�n van de vrouwtjes
Kan iemand mij helpen of het wel een man en een vrouw is, of toch twee mannetjes? En mochten het wel een man en vrouw zijn, wat moeten we dan doen om het wel te laten slagen?
Voor nu heb ik het agressieve vrouwtje als noodoplossing in een zakje in het aquarium drijven. Het andere vrouwtje zwemt rustig om de man heen en valt niet aan. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om te kijken of het echt vrouwtjes zijn of niet.
Het gaat om deze vissen:
Het mannetje

E�n van de vrouwtjes

Kan iemand mij helpen of het wel een man en een vrouw is, of toch twee mannetjes? En mochten het wel een man en vrouw zijn, wat moeten we dan doen om het wel te laten slagen?