Killi georiënteerde 215ltr aquarium.(Zeebaars)


De Staurogyne sp blijft het twijfelachtig doen aan de rechterkant. Ik heb een stekkie van de groene lotus aan de rechterkant geplaatst. Tot nu toe slaat deze aan en heeft een nieuw blad aangemaakt. De Lobelia ga ik snoeien.
De grootste sjo is volop bezig met de vrouwtjes. De eieren zijn meestal nog niet goed bevrucht. Blijven oefenen dan maar.

[video]3dKOIZzhqgI[/video]
 
Begrijp me niet verkeerd hoor mooie bak en vissen!maar waarom niet wat meer planten erin?ik denk dat je zo nog heel lang kan wachten totdat de bak is dicht gegroeid. Een oppervlakte plant kunnen je killis ook wel waarderen.
 
Ik begrijp je reactie Lurensz66, Ik voeg niet veel voedsel toe en probeer het aquarium rustig aan uit te breiden met meer planten. De verlichtingsduur is met ��n uur vergroot. Kijken hoe de planten hierop reageren.
 
Ja geduld is ook een schone zaak!ik denk misschien dat 1 grote plant al wel heel veel verschil maakt. En je vissen zijn prachtig! :)
 
Geduld idd, Binnenkort ga ik een paar takken plaatsen met meer varens. Dit zal meer verticale werking geven.
:thumbs:
 
Fundulopanchax sjoestedti Niger Delta in het groen.

256184_0_82_dscn2652.jpg


325839_0_82_dscn2643.jpg
 
Wat een schitterende vis!!
 
Dank je
 
Kort een overzichtsfoto, planten voor de rechterkant wordt aan gewerkt.


994481_0_82_aquael4.jpg
 
Mooi bakje en vissen! Als je er belangstelling bij hebt, ik heb nog wel 1 of 2 stekjes rode Lotus en wat boomwortels/kienhout . Wil ze wel gratis weggeven als je interesse hebt.zijn mooie stukken, geen troep! Laat maar ff weten.
 
Lurensz66, ik had dit bericht nog niet gezien, bedankt voor het aanbod. Ik heb nu nieuwe planten en het hout is klaar om het te introduceren. Begint aardig vol te worden. Hoop binnenkort weer foto's te maken.
Helaas hebben mijn vissen last van wormen hopelijk helpt een kuurtje cerpofor dactycid.
 
Wat vervelend van die wormen...
Maar wat heb jij toch prachtige vissen :smitten:
 
Dank je Tijn. De vissen zijn een lust voor het oog en een niet zo moeilijke Killivis.
Maar kleine vissen passen wel in hun bek, echte veelvraten.

De wormen kuur met cerpofor lijkt goed aangeslagen. 1 vis apart gezet, die ziet er nog niet goed uit.

Eindelijk is het nieuwe hout gereed om in het aquarium te doen. Ik heb gekozen voor takken van appelbomen.
Verder aflaten sterven, de bast verwijderd. Vervolgens enige weken in water laten weken dan een paar weken helemaal laten drogen. Dit proces heb ik een paar maanden lang herhaald totdat er geen vuiligheid meer uit de bast kwam en het hout mooi hard was geworden.

Ik heb op ��n tak adventiefplantjes van de javavaren gebonden. Op de andere tak heb ik een anubias congensis gebonden. Nu iets meer werking in de hoogte van de bak aan de reachterkant. Weer langzaam groeiende planten. Weer geduld hebben :thumbs:

Ook langs de zijkant wat Bacopa crenata (monnierii) geplant. Dit moet nog meer bosjes worden, maar de groei zit hier al aardig in.
Deze wil ik uiteindelijk ook in verschillende hoogtes bosjes tussen door planten. Nadeel is wel dat deze plant door snellere groei iets meer onderhoud vergt. Maar ik ga het gewoon proberen.

De oudere planten doen het mooi. De uitlopers van de Valisneria plant ik telkens terug om links achter een mooie bos te krijgen en de reactor uit het zicht verdwijnt.

Ik heb ook een JBL Proflora Taifun CO2 reactor aangeschaft ipv omgekeerd bakje en links onder de uitblazer geplaatst. Doet het goed, tot nu toe wel tevreden.

956524_0_82_dscn2819.jpg
[/img]

633489_0_82_200515.jpg
[/img]
 
Ai succes met kuur! Bakje gaat er steeds beter uit zien!
 
Dank je Jeffrey, de Belgisch groen, Bacopa australis, Echinodorus tenellus zijn voorlopig in een ander aquarium geplaatst. Het Belgisch groen begint aan een tweede leven. :oops: De Lotus is niet gelukt.

Ja jammer van de kuur, wist ff geen andere oplossing en natuurlijk de mooiste sjo die het het zwaarste heeft. Zwemt nu apart, ben bang dat die het niet gaat redden.

Opvallend dat een andere vis gelijk zijn plek overneemt en de vrouwtjes achterna gaat. Daarvoor keek hij er veel minder naar om.
 
Ah zonde van de lotus! Was ook best een klein dingetje. Hopelijk gaat de rest het wel goed!

Iig goed om te zien dat er weer leven (lees: vrouwenjacht) in de bak is! Hoeveel zitten er eigenlijk in?
 
Welke kleur lotus wil je? Hier wellicht wat over als je ge�nteresseerd bent.
 
Ja Jeffrey zonde, in het begin sloeg de lotus aan maakte nieuwe blaadjes, maar hij is een paar keer uit de bodem los gekomen en opeens was het over en uit.
Er zitten nu 4 man en vier vrouw sjo in en 2 vrouw van L-144. Ik heb nog meer sjo in kweekbak.

@ Mascha&Ivo, Rode lotus zou geweldig zijn voor rechts achter.
 
Ah zonde man! Als de wortels eenmaal wegrotten is het over en uit met die lotussen!
 
Rode moet lukken!
 
Geweldig Mascha&Ivo
 
Ik heb nieuwe hout omgewisseld. De "boom" met Anubis meer naar achteren en de tak met de kleine javavaren bladen wat meer naar rechts. De nieuwe plantjes lijken goed aan te slaan.
De Co2 met nieuwe reactor gaat ook goed.

Vissen lijken het gelukkig weer na de zin te hebben na de kuur.
Toch wat meer genieten op deze manier.

888165_0_82_untitled3.jpg
[/img]
 
Zo dat is een tijd geleden dat ik foto's geplaatst heb. De groei zit er nu goed in. De vissen doen het prima.
Voor het eerst ook een beetje draadalg op de Valisneria. E�n en ander een beetje verschoven en gesnoeid om de verhoudingen weer goed te krijgen.

756938_0_82_aquaelglossy.jpg


[video]G8xH4VaDvcY[/video]
 
Mooi!!planten zijn goed gegroeid!
 
Ziet er mooi uit Andr�.De reuze vallisneria is ook flink aan de maat geworden!
Het lijkt alsof de bolbitus het niet zo naar de zin heeft (of komt het door de foto?).
Die fijne vallisneria naar achteren is een mooie oplossing!
Groeit goed allemaal!

Groetjes John.
 
Dank je Lurensz66 en John.
De Bolbitus heeft lichtere plekken in de bladeren maar groeit ook flink John.
Binnenkort de rechterkant weer wat snoeien.
Bij de Valisneria kan er wekelijks wat blad verwijderd worden, geeft wel een mooie afdekking van de oppervlakte.
Erg leuk met het voeren van de fruitvliegjes. Die kruipen op de Valisneria maar worden toch ontdekt door de Sjo. Dan ontstaat er een leuk kat en muis spel.
Ik heb toch maar de verlichting weer een uurtje minder aan i.v.m. de draadalg.
 
Ziet er prima uit en een hoop interessante informatie in dit album terug te vinden.
Zal ik de komende periode eens voor gaan zitten.
 
Ik heb een nieuw mannetje ge�ntroduceerd in het aquarium. Het is een jong van een volgende generatie. E�n mannetje, het meest dominante heb ik verplaatst naar een kweekbak waar hij voor mooie eitjes mag gaan zorgen.
Vrij snel begonnen de (schijn) gevechten om de macht in de bak. Hier belaagd het jonge mannetje ��n van de al langer aanwezige mannetjes.

url]


url]


url]


url]


url]
 
Klein overzicht van de huidige situatie.
Waterwaardes zijn goed, water schoon en stabiel.
Planten groeien goed, wel draadalg.
Ik heb ��n van de buisjes van de uitstroom gedraaid zodat de gaatjes in de richting van de diffusor blazen om de Co2 beter te laten oplossen.
Overweeg een nieuwe plant, Ludwigia mullertii voor aan de achterkant. Hopelijk blijft de kleur een beetje rood voor iets contrast van kleur.
De specs van de plant zijn:
Hoogte: 20-50 cm
Licht: Normaal
Temperatuur: 18-27�C
Water hardheid: Zacht/Medium
pH: 6-8
Plaats: Achtergrond, middenzone


Dit lijkt me geschikt voor mijn bak.
Denk dat ik hem maar eens probeer

225967_0_82_dscn3661.jpg
 
Ziet er erg mooi uit Andr�!
Het vakmanschap druipt er vanaf!

Groetjes John.
 
Thanx John,
Ben benieuwd hoe alles zich verder gaat ontwikkelen.
 

Terug
Bovenaan