1. Bezoekt u, behalve onze SERA hoofdsponsor ook even de andere onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?
    Ontzet Notitie

Killivissen in vijver

Discussie in 'Killivissen' gestart door tomansky, 3 jun 2017.

View Users: View Users
  1. tomansky

tomansky

Lid geworden:
    6 aug 2011
    Ik ben aan het overwegen om enkele jongen van mijn Fundulopanchax Gardneri in mijn vijver te zetten. Het is een afgesloten gedeelte dus ze zitten niet bij goudvissen en de elritsen.

Het idee is dat ze de komende maanden buiten op kunnen groeien en weer naar binnen gaan als het kouder word. Ik heb ook wel eens guppen in dit vijvertje gehad en die groeide prachtig en gezond op, ik weet alleen niet of killi's wel voldoende voedsel zullen vinden, omdat dit carnivoren zijn in tegenstelling tot de guppen die veel algjes enzovoort konden eten.

Heeft iemand ervaring met killivissen in de vijver in de zomer?

Alvast bedankt

2. jeffrey

jeffrey

Lid geworden:
    5 sep 2004
    Ik weet dat Asgard enTuinfluiter Aphanius in de vijver hebben [gehouden]. Weliswaar een ander soortje. Maar toch denk ik wel dat het prima haalbaar is.

3. TS
    TS
    tomansky

tomansky

Lid geworden:
    6 aug 2011
    Ik ga het gewoon proberen. Mijn vijver water is overdag 20 graden of meer dus ik denk dat de vissen geen problemen ondervinden. Ik voer ze de komende tijd wel wat bij.

4. Tuinfluiter

Tuinfluiter

Lid geworden:
    25 mrt 2005
    Het blijft niet 20C. Met koel weer zakt de temperatuur flink en 's nachts zakt de temperatuur ook. Bedenk wel dat het een laaglandvis is die voorkomt in de buurt van de evenaar. Met een warme zomer kun je geluk hebben, maar ik zie er niets in.

5. Ruben01

Ruben01

Lid geworden:
    22 aug 2016
    Zitten ze in de vijver? Zoja, gaat dat goed?;)