Jorinde
Well-known member
- Lid geworden
- 21 juni 2013
De Echinodorussoorten groeien goed maar de oudere bladeren vertonen na verloop van tijd veel kleine gaatjes in het midden van het blad.
De gaatjes nemen toe zodat het hele blad verpest wordt.
Er zitten nu 1 jonge Ancistrus sf cirrhosus, 1 Panaque, Corydoras en een groepje Otocinclus vitt., Goerami's en kleine scholenvisjes in.
Dacht eerst dat de Ancistrus dit deed, maar die zie ik meer zitten op wanden, bodem, hout en zo af en toe op de Javavaren. En krijgt komkommer, courgette, algentabletten, diepvriesvoer ed. dus komt niet om van de honger.
De Oto's zitten meer op Vallisneria en ruiten.
Of het moet allemaal 's nachts gebeuren?
De bodem is JBL Manado, dus genoeg voeding voor planten lijkt me? Of moet er Profito bij?
Heb nog wel alg waaraan flink wat gedaan wordt.
(Ik zal nog wel een foto proberen te plaatsen van de plant).
De gaatjes nemen toe zodat het hele blad verpest wordt.
Er zitten nu 1 jonge Ancistrus sf cirrhosus, 1 Panaque, Corydoras en een groepje Otocinclus vitt., Goerami's en kleine scholenvisjes in.
Dacht eerst dat de Ancistrus dit deed, maar die zie ik meer zitten op wanden, bodem, hout en zo af en toe op de Javavaren. En krijgt komkommer, courgette, algentabletten, diepvriesvoer ed. dus komt niet om van de honger.
De Oto's zitten meer op Vallisneria en ruiten.
Of het moet allemaal 's nachts gebeuren?
De bodem is JBL Manado, dus genoeg voeding voor planten lijkt me? Of moet er Profito bij?
Heb nog wel alg waaraan flink wat gedaan wordt.
(Ik zal nog wel een foto proberen te plaatsen van de plant).