Wat is er nieuw

Kleine modderkruiper (Cobitis taenia) in tropisch aquarium?

Daacuso

Well-known member
Lid geworden
20 maart 2009
Iemand ervaring met de kleine modderkruiper (Cobitis taenia) in een tropisch aquarium? Bij het vangen van rivierkreeften hebben we nu ook al een aantal keer een aantal kleine modderkruipers gevangen. Eigenlijk wil ik eens proberen om dit mooie visje in een trposiche bak te houden. Maar wellicht dat iemand al ervaring hiermee heeft.

Met de kleine modderkruiper wel in het aquarium , ik heb ze gehouden tussen de 7 en 20 graden . Met een lange koude periode .
Niet zo een makkelijk viske in 't aquarium vanwege zijn voedselvoorkeuren/dieet .
Toen ik ze in de vijver heb losgelaten zijn ze 2a3 keer zo vet geworden .
Wel mooi viske 😊

Gezien het feit dat ze enkel in gematigde klimaten voorkomen, denk ik dat een onverwarmde bak het beste voor ze is. Hoe hoger de gemiddelde temperatuur, des te sneller hun batterijtje op zal raken. Dus ik zou ze hooguit op kamertemperatuur doen?

Ik zou ze niet in het aquarium houden omdat ze erg moeilijk te voeren zijn. In een verwarmd aquarium hebben ze een snellere stofwisseling waardoor ze nog meer voedsel nodig hebben.

Dank voor de reacties. Ik ga ook gelijk even het linkje doornemen. Vermoed dat het net als met een Chinese Weeraal is. Hoe hoger de temperatuur, hoe korter de levensverwachting.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan