Tiny_25
Well-known member
- Lid geworden
- 17 januari 2013
Ik heb sinds twee weken een knol van de Rode lotus.
Er zaten al enkele kleine blaadjes aan.
Sindsdien zijn er alleen maar kleine blaadjes bij gekomen,.. nog geen mooie grote zoals je op plaatjes/foto's ziet.
Ik las al hier-en daar dat het vaak even tijd nodig heeft.
Voor voeding heb ik er twee voedingsbolletjes bij gedaan van Dennerle en een ijzertabletje van Dennerle.
Verder staat de Rode lotus op een lichte plek in het aquarium.
Voor plantenvoeding gebruik ik EasyLife Carbo en EasyLife Profito.
Indien nodig ( druppeltest), vul ik aan met Dennerle NPK.
Extra ijzer heb ik eventueel ook nog ( van JBL) ,indien de druppeltest aangeeft dat er een ijzer tekort is.
Maar in Profito zelf zit dacht ik ook al voldoende ijzer toch?
Omdat er maar één TL8 buis in kan ( Juwel Rekord 600), heb ik laatst een reflector gekocht.
Om zo hopelijk voor meer lichtsterkte te zorgen.
Heb nog meer planten in mijn aquarium staan die ook wel wat extra licht willen, dus denk dat de reflector wel een goede keus is geweest.
Komen de grotere blaadjes vanzelf bij de Rode lotus?
Ik bedoel geen hoge blaadjes,.. maar gewoon grotere blaadjes.
De blaadjes die er nu aan zitten zijn net speldenknopjes,.. om het zo maar even uit te leggen.
Er zaten al enkele kleine blaadjes aan.
Sindsdien zijn er alleen maar kleine blaadjes bij gekomen,.. nog geen mooie grote zoals je op plaatjes/foto's ziet.
Ik las al hier-en daar dat het vaak even tijd nodig heeft.
Voor voeding heb ik er twee voedingsbolletjes bij gedaan van Dennerle en een ijzertabletje van Dennerle.
Verder staat de Rode lotus op een lichte plek in het aquarium.
Voor plantenvoeding gebruik ik EasyLife Carbo en EasyLife Profito.
Indien nodig ( druppeltest), vul ik aan met Dennerle NPK.
Extra ijzer heb ik eventueel ook nog ( van JBL) ,indien de druppeltest aangeeft dat er een ijzer tekort is.
Maar in Profito zelf zit dacht ik ook al voldoende ijzer toch?
Omdat er maar één TL8 buis in kan ( Juwel Rekord 600), heb ik laatst een reflector gekocht.
Om zo hopelijk voor meer lichtsterkte te zorgen.
Heb nog meer planten in mijn aquarium staan die ook wel wat extra licht willen, dus denk dat de reflector wel een goede keus is geweest.
Komen de grotere blaadjes vanzelf bij de Rode lotus?
Ik bedoel geen hoge blaadjes,.. maar gewoon grotere blaadjes.
De blaadjes die er nu aan zitten zijn net speldenknopjes,.. om het zo maar even uit te leggen.
Laatst bewerkt: