Wat is er nieuw

Koekieboe's 100x50x50

Ik vind ze zo leuk die cory's 🤩 ze zwemmen door de hele bak toch? Ik twijfel tussen deze en de habrosus voor in mijn aquarium.

Beterschap!

Ik vind ze zo leuk die cory's 🤩 ze zwemmen door de hele bak toch? Ik twijfel tussen deze en de habrosus voor in mijn aquarium.

Beterschap!
De habrosus heb ik ook gehad voorheen, die zwommen ongeveer even graag door de bak als deze. Is inderdaad het leuke aan ze, naast dat ze mega cute zijn gewoon haha.

En dankjewel!

De habrosus heb ik ook gehad voorheen, die zwommen ongeveer even graag door de bak als deze. Is inderdaad het leuke aan ze, naast dat ze mega cute zijn gewoon haha.

En dankjewel!

Jaa zo cute en mini!

Mooie inrichting, ben benieuwd hoe het eruit ziet als je plantjes strakjes iets gegroeid zijn.
Die Cory's zijn inderdaad super cute!

Mooie inrichting, ben benieuwd hoe het eruit ziet als je plantjes strakjes iets gegroeid zijn.
Die Cory's zijn inderdaad super cute!
Dankjewel!

WhatsApp Image 2026-04-02 at 12.39.41.jpeg

Goed; zelf zijn we herstellende van een griepske maar ik was weer wat wakker overdag en mobiel dus even naar de LFS gereden en daar zijn, heeeel vervelend, toch wat zakjes met inhoud aan mijn vingers blijven plakken.
Links 10x japonia garnaal - waarvan er eentje een onstnappingspoging heeft gedaan bleek net, die lag bij de achterdeur. Heb daarom de hoekjes van de bak maar even met huishoudfolie afgedekt voor de eerste paar dagen. Dat schijnt te helpen bij een open bak.

Dan op 't midden 2 zakjes met in totaal 25 sundadanio axelrodi. Echt mijn favoriete vis, klein beetje jammer dat ondanks dat hoog en laag bewering dat dit de blauwgroene was bleek het toch de blauwrode - maar dat past wel mooi bij de rest. Er zijn er helaasch een paar van de allerkleinste gesneuveld omdat die de aanzuigbuis hebben geknuffeld. Ik heb inmiddels een simpele shrimp guard 3D ontworpen en geprint, alles wat je online kunt kopen kon me niet bekoren. Baal wel als een stekker, maar niks meer aan te doen. Had 't filter voorheen op 750 liter per uur staan ofwel 3x de inhoud, da's nu naar 2x gegaan. Bijkomend voordeel is dat ie minder hick-up's heeft van co2 wat ie weer aanzuigt. Ik denk dat ik met de volgende waterwissel wel de aanzuigbuis naar links achter in de hoek verzet, daar had ik een ietsje pietsje draadalg - gelukkig helpen de japonica's daar ook wel weer bij, maar toch.

Dan, als voorlaatste, mijn nieuwe Betta - Bertje. Of zoals zoonlief 'm noemt 'spiderman', want rood/blauw (en wit). Hier geen kamikaze acties, had zich eerste paar uur wel extreem goed verstopt - ik kon 'm níet vinden. Laat zich nu wel graag zien.
En als laatste de Chinese danio's longfin. Ook deze doen 't allemaal uitstekend. Ik moet zeggen, ik vond ze in het begin wat overweldigend, maar het begint wel te wennen. Ze zijn iets actiever dan ik gewend ben en ook groter dan de rest dus optisch al heel snel veel aanweziger. Heb nog de twijfel of ik niet een paar ervan terug breng (groepje van 15 nu) en daar weer wat sundadanio's of medaka's ofzo voor terugneem, maar dat besluiten we wel over het weekend.

Ik heb de otocinclus cocama in bestelling staan, er zat er nog 1 in de bak bij de LFS dus daar heb ik 'm nu nie op meegenomen.
WhatsApp Image 2026-04-02 at 14.53.34.jpeg

WhatsApp Image 2026-04-03 at 14.44.57.jpeg
WhatsApp Image 2026-04-02 at 21.31.51.jpeg

WhatsApp Image 2026-04-03 at 14.44.58(1).jpeg
WhatsApp Image 2026-04-03 at 14.44.58.jpeg

Als laatste, voor wie 't interessant vindt, de shrimp guard die ik gemaakt heb. Lijkt wat bol te staan - staat ie ook een bietje bij gebrek aan een ring in 't midden. Die zit wel in de laatste versie van 't ontwerp maar die hb k nog niet geprint om de simpele reden dat dit ook gewoon functioneert haha.

Wow gaaf! 🤩

Jammer van de gesneuvelden.

Love spiderman 😁👌🏻

WhatsApp Image 2026-04-09 at 19.23.25(3).jpeg

Weer een weekje verder; hier en daar wat groene pluis op de raampjes, maar dat is het enige. Plantjes groeien nog steeds goed, de rotala blood red begint tegen 't wateroppervlak te groeien bijna dus daar gaat de schaar binnenkort in. Het oogt minder rood op de foto dan 't al is, maar kan zeker nog een flink stuk roder.
whatsapp-image-2026-04-09-at-19-23-25-2-jpeg.395901

Alle vissen verder lijken het naar hun zin te hebben, ze zwemmen vrolijk rond. Ik heb geen verdere uitval gehad, godzijdank. Hier en daar trekt een japonica/cory eens een stukje gras los maar dat steken we wel weer terug. Met name de Utricularia graminifolia groeit anders dus die trekken ze zo los.
WhatsApp Image 2026-04-09 at 19.23.25(1).jpeg

En Bertje is aardig op kleur gekomen ook:
WhatsApp Image 2026-04-09 at 19.23.24.jpeg

Bijlagen

• WhatsApp Image 2026-04-09 at 19.23.25(2).jpeg
    WhatsApp Image 2026-04-09 at 19.23.25(2).jpeg
    371.3 KB · Weergaven: 0
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan