kosten service eheim


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Omdat de eheim 2080 toch wat problemen geeft wil ik hem na laten kijken. Hiervoor wil ik heb na laten kijken bij Eheim centrum.

Weet iemand waar deze zit en heeft iemand een idee wat de kosten zijn van een service beurt voor een eheim 2080
 
Een service beurt voor een Eheimpomp,wat zijn de problemen,nog nooit van gehoord een service beurt.. Voor een Eheim pomp.?.
 
Tegenwoordig loopt het via Smulders, die is het nederlandse punt voor Eheim.

Wat heb je voor problemen?

Redelijk normaal is:
- vervangen aanzuigknop
- vervangen rotor rubbers
- evt. nog andere rubbers of de rotors als dat nodig is

Voor zover ik begrepen heb kan je alleen via een tussenhandelaar contact hebben met Smulders, niet rechtstreeks als particulier.

Op basis van wat research eerder denk ik dat je op ongeveer 100 euro moet rekenen, maar vraag het via je lokale LFS, die moet contact met Smulders opnemen
 
Ik heb de volgende problemen:

1 Motor geluid is storend geworden
2 zuigt soms valse lucht af en toe aan
3 Soms lekt hij

Wat ik allemaal al heb gedaan
1 Hier heb ik niets aan kunnen vinden omdat de ene keer hoor ik de brom wel en de andere keer niet
Ik zit er aan te denken om de

2 Rubbers en drukpilaar zijn vervangen en ik heb alles nagelopen maar kan verder niets vinden
De eheim adapter krijg ik niet meer los en deze rubber zijn dan ook niet vervangen.

3 Wanneer ik het water heb verwisseld merk ik dat uitstroom niet goed is ondanks dat ik diverse x de lucht eruit druk werkt dit niet.
Dit heb ik opgelost door het water van de slang in de afzuig te duwen en de lucht boven eruit te laten lopen, dit doe ik aan beide kanten.
Omdat de pomp in een bak staat merk ik dat deze de ene keer wel een beetje lekt en de andere keer niet, de lekkage is niet veel en stop meestal na een dag of 2
 
Rubbers adapter.krijg je niet los.
Kan zij wat droog.
In Eheim vet vochtig houden.
En met zachtjes heen en weer wrikken , zou het moeten lukken.
 
Denk dat het beter is om de pompkop op te laten sturen.

De ontluchtknop onderdelen eorden niet los verkocht.

Tevens worden de overige rubbers ook vervangen.


Bij mij is dat destijds nog in de garantie periode gebeurd. Dat dit uberhaupt nodig was, heeft mijn vertrouwen behoorlijk geschaad.
Ik heb nu classic Eheims. Alles kun je zelf reviseren. En ze zijn veel degelijker.
 
De ont-luchtknop is reeds enkele jaren geleden al vervangen.

Bertus de link die je gaf was nieuw voor mij ga van de week toch even proberen om het ontkoppelingsysteem los te krijgen.
 
Onderrdelen kosten geen drol. Service onderhoud wel.
En die knop ook. .
 
Vreemd, Eheim is een tijdje geleden overgenomen door een andere partij. Vanaf die tijd is de legendarische kwaliteit van zowel de pompen als de service dramatisch geslonken. Dat zeg ik niet zomaar. Vanaf de types, die NA de Classic series komen is het vaak kommer en kwel. Ik heb langjarig 2 droognat filters van Eheim ( 2229 en 2227) gehad en een daarvan heb ik na 10 !! jaar aangeboden aan Ehiem via LFS in BRD. Deze heeft hem opgestuurd naar Eheim en ik kreeg toen een nieuwe kop en een excuusbrief....! Maar ja dat was in 2009.....!
Ik hoef in elk geval geen "moderne" filters van Eheim...Je kunt nog beter op MP 2 oude modellen kopen en daar wat nieuwe onderdelen in zetten, gaan ze weer TIG jaar mee....!
Ik heb ook nog een 2213....'t arme ding staat al meer dan 20 jaar BUITEN in weer en wind te tandakken op een regenton, en het enige wat ik elke paar jaar vervang is de O -ring tussen kop en pot....!
In dit geval durf ik geruist te stellen, vroeger was alles beter!
 
Ja, dat is zo. 2011-2013-2015-2017 . Ecco. en de 2026-28.

Blijven werken, zonder extra poespas.

En van MP.af. allemaal.
 
Vreemd, Eheim is een tijdje geleden overgenomen door een andere partij. Vanaf die tijd is de legendarische kwaliteit van zowel de pompen als de service dramatisch geslonken. Dat zeg ik niet zomaar. Vanaf de types, die NA de Classic series komen is het vaak kommer en kwel. Ik heb langjarig 2 droognat filters van Eheim ( 2229 en 2227) gehad en een daarvan heb ik na 10 !! jaar aangeboden aan Ehiem via LFS in BRD. Deze heeft hem opgestuurd naar Eheim en ik kreeg toen een nieuwe kop en een excuusbrief....! Maar ja dat was in 2009.....!
Ik hoef in elk geval geen "moderne" filters van Eheim...Je kunt nog beter op MP 2 oude modellen kopen en daar wat nieuwe onderdelen in zetten, gaan ze weer TIG jaar mee....!
Ik heb ook nog een 2213....'t arme ding staat al meer dan 20 jaar BUITEN in weer en wind te tandakken op een regenton, en het enige wat ik elke paar jaar vervang is de O -ring tussen kop en pot....!
In dit geval durf ik geruist te stellen, vroeger was alles beter!

Vergeet je helemaal gelijk te geven Wim!!


Dit is geheel off topic. En geld niet alleen voor Eheim.

Reeds decennia geleden is de trend van duurzaam produceren doorbroken.

Het moet sindsdien alleen maar vernieuwend zijn, goed in de markt liggen, goedkoop te produceren.
Nutteloze nieuwigheden worden de hemel in geprezen.
De consument moet geprikkeld worden om nieuwe spullen te kopen.
De normaal geachte levensduur is niet meer relevant. Want voordat dit bereikt is, moet er weer nieuw verkocht worden.

Voorbeeld. De TV. Vroeger ging deze 10+ jaar mee. De laatste maanden met een flinke klap op de bovenkant.
Nu moet om de 3 jaar de TV vervangen worden omdat, er een is met ledjes, er een grotere is, er een is met meer pixels, etc.

Er zit namelijk geen winsmodel in iets wat 10+ jaar mee gaat. Alles is nu korte termijn winst en aandeelhouders tevreden houden.

Gek genoeg is de term duurzaam heden ten dagen nog nooit zoveel misbruikt.

We moeten duurzaam omgaan met spullen, wordt van ons verwacht. Dus moeten we zo snel mogelijk onze niet duurzaam geproduceerde meuk weer weg smijten.

Tot zover weer een stukje over duurzaamheid.


—>boodschap van algemeen nut<—
 
Mijn breedbeeld Philips staat al 8 jaar. , dus ik klop het af.
Senseo is minder, 5 jaar.

Printer. Inkt duurder.?
Hup, andere printer. Nu wel nieuwe inkt gekocht.
 
Mijn ervaring met Eheim :

De 2224 uit 1998 kan ik nog steeds inzetten indien nodig
De 2228 uit 1997 kan ik nog steeds inzetten indien nodig

In 2009 de 2075 gekocht , deze vond ik niet prettig in gebruik en dan met name het ontluchting systeem.
Buiten de garantie kreeg ik problemen met lekkage via de kop en dit is via de lfs door de importeur keurig opgelost.
Heel veel pompen hadden hier last van en de meeste zijn allemaal keurig netjes door de importeur afgehandeld.
Nog een tijdje gebruikt maar toch weer teruggegaan naar de 2228

Vanwege mijn ovegang weer naar cichiden nog even gekeken of de 2075 was in te zetten , maar het leek er op dat hij de opbrengst niet haalde.
Ik was dit model zo beu dat ik er afscheid van heb genomen en heb ingeleverd bij de milieudienst.

Met het aanschaffen van een nieuwe pomp nog even gekeken voor een Eheim , maar de meeste met een paar extra`s er bij waar ik niet veel vertrouwen in heb.
En dan wil ik het niet over de prijzen hebben.

Gekozen voor een JBL 1502 en daar ben ik tot nu toe tevreden over
 
Met het aanschaffen van een nieuwe pomp nog even gekeken voor een Eheim , maar de meeste met een paar extra`s er bij waar ik niet veel vertrouwen in heb.
En dan wil ik het niet over de prijzen hebben.???? ZEI JIJ???



50 euro plus 10 verzend. PLus de inlaatslang en buis.

MP/

En een pomp naar de stort??? is nou ook niet handig, en is jouw naam geen Harry?

2228.jpg


Slangtule erop. pomp leeg gehaald. half vol water gezet, toen om gedraaid.
Geen druppel.
 
[QUOTE="Bertus,]

50 euro plus 10 verzend. PLus de inlaatslang en buis.

MP/
Slangtule erop. pomp leeg gehaald. half vol water gezet, toen om gedraaid.
Geen druppel.[/QUOTE]

Bertus , dat is jou keuze , maar ik ga dan liever voor nieuw.

Wat de pomp naar de stort brengen betreft : misschien had ik dat niet moeten doen en had ik er iemand anders blij mee kunnen maken.

Maar op dat moment kon ik niet meer tot 10 tellen en was ik de pomp beu.
 
Oke, jij voor nieuw.
Ik voor Bijna nieuw..
Eheim is gewoon een goed merk.

En staan met bosjes op marktplaats. geef geen 250 euro uit, als 50 ook kan, voor goed filter.

Heb er nog meer staan, van eheim.
Alle typn .

Heb 2 veemde eenden. aqua pro. en tetratec. Allebei nog prima filters.
 
Enerzijds fijn dat er zoveel mensen zijn die mijn verhaal onderschrijven, en anderzijds een duidelijk teken aan de wand voor Eheim….!!
 
[QUOTE="Bertus,]

50 euro plus 10 verzend. PLus de inlaatslang en buis.

MP/
Slangtule erop. pomp leeg gehaald. half vol water gezet, toen om gedraaid.
Geen druppel.

Bertus , dat is jou keuze , maar ik ga dan liever voor nieuw.

Wat de pomp naar de stort brengen betreft : misschien had ik dat niet moeten doen en had ik er iemand anders blij mee kunnen maken.

Maar op dat moment kon ik niet meer tot 10 tellen en was ik de pomp beu.[/QUOTE]

Tja, bij mij is het zo, niet goed, uit elkaar, en kijken.o begon ik vroeger met een berini bromfiets, zelf reparen. sinds die tjd gaat alles eerst uit elkaar. Afvalhoop is groot genoeg.
 
Tja, bij mij is het zo, niet goed, uit elkaar, en kijken.o begon ik vroeger met een berini bromfiets, zelf reparen. sinds die tjd gaat alles eerst uit elkaar. Afvalhoop is groot genoeg.
Hier ook, kijken is gratis..
9/10 keer is het vrij simpel te fixen voor weinig.
 
Van deze topics hou ik wel,eerlijk en oprecht,en onderbouwd met jarenlange ervaring door vele van ons en door ons gebruikt.
Maar JBL maakt er ook maar wat van.Zoals eerder vermeld heb ik 2 weken geleden een JBL solar effect gekocht behoorlijk prijzig maar goed.

Als je een dergelijke led zoals ikzelf in de winkel koopt dan vraagt niemand vooraf in de winkel of we de garantie voorwaarden even mogen doorlezen.Maar daarin staat dat de garantie-periode na registratie verlengd wordt door JBL naar 4 jaar.Nou goed toch.

Maar iets verder staat er geschreven dat het uitvallen van maximaal 5 % van de led's niet geld als defect.Dat is toch geen aanbeveling van een best wel duur produkt.Als ze de laatste opmerking achterwege hadden gelaten dan was ik misschien iets meer tevreden en misschien merk ik het niet eens op als er na 2-3 jaar 5% uitvalt,maar alleen de vooraankondiging al,niet goed.

Ook al eerder vermeld in een ander topic,dat een door eheim ( via de aquariumwinkel) geleverde scubaline 450 liter ( mijn huidige maar vervangde bak) van voor naar achteren 1 cm. scheef gelijmd was,ik kwam erachter omdat de lichtkap niet goed paste en snapte er toen niks van,totdat ik een grote winkelhaak heb gekocht bij de gamma en er zo achter kwam.

Tja en zo krijg je hier en daar toch wat vertwijfeling in de betrouwbaarheid van de grote merken.
 
Hallo Boy en Girls

Bedankt voor jullie helderheid maar even on topic.

Eheim service is voortaan in ulestraten en wel bij de Firma Smulder wholesale, https://smulderswholesale.nl/nl/.

Ik heb vandaag contact opgenomen en servicebeurt etc kost excl materialen en BTW ca. €65,00., helaas kan je niet als particulier hier terecht.
 
Hallo Boy en Girls

Bedankt voor jullie helderheid maar even on topic.

Eheim service is voortaan in ulestraten en wel bij de Firma Smulder wholesale, https://smulderswholesale.nl/nl/.

Ik heb vandaag contact opgenomen en servicebeurt etc kost excl materialen en BTW ca. €65,00., helaas kan je niet als particulier hier terecht.


Tja, is een schroevendraaier set toch goedkoper,. plus wat rubbers en vet.
 
Tja, is een schroevendraaier set toch goedkoper,. plus wat rubbers en vet.
klopt ook wel. Maar zie het zo, je weet dat je auto niet "lekker" loopt en je hebt hem nieuwe bougies gegeven, alleen één hiervan kan je er niet uitkrijgen
 
Krijg ik er altijd uit. <et inductie over de bougie. verhitten.

Af laten koelen, en hoppa.


Versnellingsbak. lekker rijden. ineen geen 1 en 2 meer.

Wat doe je dan?
 

Terug
Bovenaan