Krabben in mijn aquarium


Ik heb 3 soortgenootjes besteld bij Das Garnelio Team.

Ik hoop dat ze niet worden opgevroten door de andere 2 die zijn inmiddels behoorlijk stevig geworden.

Uiteindelijk wil ik van mijn huidige bak een brak water bak met land maken en dan alle vis verhuizen naar een nieuwe bak.
 

Bijlagen

  • IMG_20191117_222646.jpg
    IMG_20191117_222646.jpg
    37.1 KB · Weergaven: 80
Ok, ja ik ken deze niet en heb zelf alleen destijds de Vampierkrabjes gehad. het is in elk geval wel leuk spul om te zien.
 
Ik heb echt afschuwelijk nieuws ik vind het vreselijk. DHL kwam er aan na 3 dagen wachten met een doos van piepschuim en vulmateriaal en een zak met 3 dode krabben. Kijk ik overleef dit wel daar gaat het niet om maar ik vind het echt rottig voor die beesten. Er zat een folderbij waarin staat dat krabben door lage temperaturen en vervoer in shock kunnen raken. En dood kunnen lijken.

Echter de zak waarin ze 3 dagen hebben gezeten bevatte in het geheel geen water. Dus volgens mij zijn ze gewoon ordinair uitgedroogd.

Ik heb de zak gevuld met water en in mijn bak gehangen maar die beesten zijn dood dat is volgens mij duidelijk.

Ik snap ook niet dat die verzending uit Duitsland zo lang geduurd heeft. Het betreft garnalio.de. Dat leek mij een heel kundig en betrouwbaar bedrijf.

Ze zitten nu 4 u in die zak in mijn bak en ik heb idd wel eens eerder meegemaakt dat een krab 2u dood leek om vervolgens vanuit het niets keihard weg te rennen.

Dus ik wacht op morgen. Bijgaande foto niet geschikt voor zwakke krablievende magen.

Hoop duim of bid aub voor mij dat ze morgenochtend rondkrabbelen.
 

Bijlagen

  • IMG_20191121_231940.jpg
    IMG_20191121_231940.jpg
    26.1 KB · Weergaven: 94
Morgenochtend stuur ik ze dit op.

Ich habe 3 Krabben über eine sehr langfristige DHL-Sendung erhalten. Die drei Krabben sind alle tot. Ich finde das schrecklich. In der Tasche war kein Wasser. Ich glaube, sie sind unterwegs ausgetrocknet. Im Anhang ein Foto von letzter Nacht um 23 Uhr. Nach 4 Stunden mit Wasser im Beutel in meinem Auarium bei 25 Grad Celsius.
 
Kan iemand Duits dit is Google translate
 
Jeetje wat vervelend zeg..zou de zak lek zijn geweest?

Ik kan me goed voorstellen dat verhalen als deze de reden zijn dat het verboden is om bij PostNL levende vissen te verzenden.
 
Nee de zak was opgeblazen met lucht. Paar condensdruppeltjes.

Ik denk dat met water in de zak ze gewoon geleefd zouden hebben het zijn taaie beesten. Maar zonder water drogen ze uit. Ik vind het echt heel erg zielig voor die beesten.
 
Ze beloven een kosteloze nalevering. Ik ga ze wel vragen waarom zitten krabben zonder water hebben verstuurd, hoe dat komt.
 
Hopen dat het goed wordt opgelost en dat ze het water niet vergeten. Is wel een domme fout dan.
 
Garnalio. De zegt goede ervaringen te hebben met het op deze manier Verzenden van krabben en hebben nog nooit gehoord dat er water bij moet en filterwatten of iets dergelijks zodat ze ook uit het water kunnen klimmen. Maar ze hebben me beloofd om ze kosteloos na te zenden op deze manier. Vol verwachting klopt mijn hart.
 
Spannend. Ik weet niet precies hoe het normaal verstuurd wordt maar ik hoop dat alles goed gaat :)
 
Ik ook maar als het nu weer mislukt ga ik ze toch dringend adviseren een en ander nog een keer goed te bekijken qua leveren aan het buitenland.
 
jammer om te horen! hopen dat de volgende levering beter gaat, wel schandalig dat ze ze zonder water hebben opgestuurd..
 
Ik schrijf het steeds fout op maar het betreft dus dit bedrijf https://www.garnelio.de/

Dat kwam op mij heel betrouwbaar over. Maar alles is ter sprake gekomen. Water en of lucht, wel of geen spul erin zodat ze boven water kunnen komen, duur van de verzending, de temperatuur. Maar zij zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met deze manier van verzenden. Zij beloven de volgende zending op de door mij gevraagd manier te doen.
 
hedde echt ongelukt gehad zou je zeggen ze hebben veel goeden revieuws je hebt meerder van de duitste sites waar echt veel slechte revieuws op staan
 
Best lachen boven water hebben ze nu wat moeite om hun plek te vinden geloof ik want daar is natuurlijk niet veel ruimte. Dus ik hoor nu af en toe gekriebel en gekrabbel en zag net een kluwen krabben op een eheim slang.

Vwb het transport het volgende. Ze zaten dit keer per stuk verpakt in plastic bakjes samen in een zak. Met in ieder bakje een brok schuimrubber met water erin. Die kon ik uitknijpen en dan kwam er water uit.

Samen in een tempex doos met 3 heat packs er in. Vorige keer ook een tempex doos maar met 2 heat packs. De heat packs dit keer waren heel warm ik denk wel 30 graden. Vorige keer waren ze niet warm.

Het transport duurde dit keer 24u korter, met meer warmte en meer vocht dus.

Op deze manier zou ik het geen dierenmishandeling noemen maar te vergelijken met een vliegreis naar Australië voor mensen oid.

Gelukkig maar want als ze weer dood waren geweest zou ik me vreselijk schuldig gevoeld hebben.

Maar ze waren verre van dood ze renden zo mijn bak in. :D
 
Ik durf dat niet te zeggen. Het is iig DHL.

:(
Ik heb daar een vrij uitgesproken mening bij maar ik "durf" ze ook niet zeggen...
wtf

Op deze manier zou ik het geen dierenmishandeling noemen maar te vergelijken met een vliegreis naar Australië voor mensen oid.

Dude, echt waar... :stom:

Gelukkig maar want als ze weer dood waren geweest zou ik me vreselijk schuldig gevoeld hebben.

...
tss
 

Terug
Bovenaan