Krabben in mijn aquarium

20190609_224633.jpg

Nu maakt ie met zijn lichaam een hoek van 90 graden want zijn poten staan tegen de achterwand maar hij kijkt me recht aan.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Btw, ik lees er net iets over maar wat blijven die klein zeg met zo n 1,5 cm. Is de eerste keer dat ik deze zie dus.

De mooiste dingen krijg ik niet op de foto. Ze klimmen bijv bovenop die stok en dan springen ze 10 omhoog om naar het wateroppervlak te komen en dat lukt dan niet en dan vallen ze spartelend naar beneden.

Soms zie je ze ook echt bewust naar beneden springen of vallen. Ze kunnen ook zwemmen wel heel kort 15 cm of zo. Ik wil er echt nog 3 bij.

Als ze hun poten helemaal uitstrekken zijn ze nu zo'n 5 cm van nagel tot nagel.

Ik heb op het wateroppervlak een eilandje met een soort jungle houtachtig terrarium spul maar daar zie ik ze nooit op is ook niet makkelijk om even snel te bekijken. Boven zie ik ze vaak op de drijfplanten of achter een stuk eheim slang. Ik heb ook pvc buis holletjes zowel onder als boven water naast alle hoekjes tussen stapeltjes stenen. Verschalen doen ze onder water in een hol. Althans daar heb ik 1 x bij mijn aquarium verhuis een zooi krab onderdelen gevonden.

geinig die thai micro krabben hebben geen land nodig
Klopt. Ik ga er nu nog even van dromen, maar ze komen nog wel in mijn bak... Eerst weer ff lekker sparen na de aanschaf van mn aquarium.... Gezien ze geen land nodig hebben zijn ze heel leuk in een aquarium. En ze zijn schattig klein. Door maffie en zijn krabben merkte ik hoe leuk ik zo vond :) dus ben ik op zoek gegaan naar een soort die wel in mijn kleine bak kan...

Let echt op zorg bij krab dat je bak pot en pot en pot dicht zit. Want niet alleen kunnen ze echt heel makkelijk ontsnappen het is ook het enige aquarium dier dat ik ooit heb meegemaakt dat echt per se wíl ontsnappen dat is heel duidelijk te merken aan het gedrag.

En ze zijn ook beresterk. Ik heb in mijn bak een stuk spiderwood (dat stuk op de foto hierboven trouwens ) van 40 cm lang en ik heb een krab dat een keer anderhalve cm zien optillen. Natuurlijk was t waarschijnlijk een soort wip idee en onder water dus lichter maar toch.

Er wordt op sites gewaarschuwd dat ze deksels kunnen optillen.

En moet je je voorstellen dat je even 30 meter rotswand moet beklimmen om een frisse neus te halen of dat je een val (of afdaling) van 80 meter maakt op een houten vloer en dat je dan weer vrolijk gaat rondrennen. Want zo liggen de verhoudingen ongeveer en dat laatste heb ik al meegemaakt.

En als er 1 ontsnapt en je merkt het niet dan is ie er dus geweest. En dat heb ik ook al een keer meegemaakt helaas.

Het beste wat je kan doen bij kans op ontsnappen is altijd een dingetje, bord of schaaltje, met water op de grond hebben want daar gaan ze dan inzitten heb ik ergens gelezen.

Laatst bewerkt:
Dit doet ie net wat m dan bezielt geen idee. Proberen er uit te stappen of zo. Of kopje duikelen. Ze springen ook echt. Soms denk je echt wat zit ie daar zielig hij is toch niet ziek of dood en dan poinggg zit ie ineens 30 cm verderop.
20190610_234632.jpg

Aqua(s)chat-room
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • TonHageraats:
    Anderkleurtje gebruikt :D
    Link
  • NicoleE:
    Ja ik zie wit op donkere achtergrond, en jij? Toch niet wit op wit?
    Link
  • TonHageraats:
    Ik zie jouw teksten als wit op wit, pas als ik selecteer kan ik het lezen.
    Link
  • NicoleE:
    Hmmm hoe zet ik dat terug naar standaard?
    Link
  • TonHageraats:
    Via settings, kleur aan klikken en het gummetje gebruiken.
    Link
  • NicoleE:
    Ik ga proberen, zoefkes... en bedankt!
    Link
  • NicoleE:
    Test test
    Link
  • TonHageraats:
    Prima zo :thumbs:
    Link
  • NicoleE:
    Dank je Ton
    Link
  • TonHageraats:
    Ik ga weer even wat doen. laters.
    Link
  • jessicapilon:
    Ja op de donkere ondergrond zag ik het wel goed :D :D
    Link
  • jessicapilon:
    avond allemaal
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    avond Stevy
    Link
  • Hoogheid:
    Een hele goede avond allemaal!
    :koffie:
    Link
  • jessicapilon:
    avond Hoogheid
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    Het is al wat aan het afkoelen gelukkig
    Link
  • Hoogheid:
    Ja, het begint eindelijk dragelijk te worden buiten. Wij hebben praktisch de hele dag volle zon in onze tuin, heerlijk maar vandaag wat warm. Dus ik heb de schaduw opgezocht onder een boom waar een koppeltje duiven een het bouwen is aan een veilig nestje vermoed ik. Het was een fijne dag vandaag.

Hoe zag jullie dag eruit vandaag?
    Link
  • jessicapilon:
    zoals elke dag zo ongeveer maar dan doen we alles een tandje langzamer met die warmte
    Link
  • jessicapilon:
    moge allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    middag allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    avond
    Link
  • DenDaFF:
    Hey, ben even niet actief geweest op het forum. Update ziet er goed uit! Paar puntjes die ik wel gemerkt heb hier: forum reageert hier opmerkelijk trager? Via smartphone krijg ik steeds (na enkele sec al) doorverwijzing naar reclame pagina. Nog mensen die dit hebben?
    Link
  • DenDaFF:
    verder, toppie ! :-)
    +1
    Link
    DenDaFF: verder, toppie ! :-) +1
    Bovenaan