Krasje in glas buitenkant aquarium


Benjamin010

Well-known member
Lid geworden
26 november 2018
Berichten
213
Leeftijd
44
Locatie
Vlaardingen
Beste forum leden.

Ik ben nieuw hier en bezig om mijn eerste aquarium op te zetten.
Het is een juwel primo 70.
Vandaag heb ik de achterkant (buitenkant) in de derde laag schoolbord verf gezet en moet zeggen dat ik het resultaat best mooi vind.
Echter zag ik aan de achterkant ( in de zijwand) in het hoekje een oppervlakkig krasje zitten. Het krasje zit in het midden van de foto.
Aan de binnenkant voel ik hem niet. Buitenkant voel ik hem redelijk met mijn nagel al denk ik niet dat hij diep is.
Kan dit kwaad? Ik denk namelijk dat ik het krasje uiteindelijk niet ga zien daar hij in een hoekje zit en ik hem kan bedekken met de bodem bedekking.

Bvd,
Benjamin

626EF7CE-2325-4302-A543-DC7783FD049F.jpeg
 
Kwaad zal zo n krasje niet kunnen denk ik want het is geen scheur. De meeste aquaria krijgen krasje na verloop van jaren.
 
Beste forum leden.

Ik ben nieuw hier en bezig om mijn eerste aquarium op te zetten.
Het is een juwel primo 70.
Vandaag heb ik de achterkant (buitenkant) in de derde laag schoolbord verf gezet en moet zeggen dat ik het resultaat best mooi vind.
Echter zag ik aan de achterkant ( in de zijwand) in het hoekje een oppervlakkig krasje zitten. Het krasje zit in het midden van de foto.
Aan de binnenkant voel ik hem niet. Buitenkant voel ik hem redelijk met mijn nagel al denk ik niet dat hij diep is.
Kan dit kwaad? Ik denk namelijk dat ik het krasje uiteindelijk niet ga zien daar hij in een hoekje zit en ik hem kan bedekken met de bodem bedekking.

Bvd,
Benjamin

Bekijk bijlage 263102
Zie ik hier nu iets vreemds op de foto? Rechts onderaan de foto lijkt het of het glas niet aansluit op de onderrand? Hopelijk zie ik het fout anders zou je een lekke bak hebben...
 
Dat zegt mijn gevoel ook. Al merk ik wel dat ik erg voorzichtig ben.
Vorige week de eerste aquarium ook al omgeruild vanwege een lekkage en nu dit krasje. Baal wel een beetje dat ik het niet eerder gezien heb. Nu inmiddels de laatste laag verf erop en wilde hem juist morgen of overmorgen gaan inrichten.
 
Benvo.
Aquarium is niet lek. Hij is aan de binnenkant gekit. Dat zwarte is een soort frame erom heen. Al vind ik dat hij in de hoeken beat wat beter aan had mogen sluiten.
 
Vergeef me mijn stuntelige paint kunsten maar Ben heeft het over het vreemde in cirkel 2.
Neem aan dat jij de kras in 1 bedoelde toch?

626EF7CE-2325-4302-A543-DC7783FD049F.jpg


Lijkt me ook iets van een kras.
 
als 1 een diepe kras is. is die 25 cm.

Gewoon inrichten.
 
Klopt ik heb het over kras in cirkel 1.
Bertus. Wat bedoel je met 25 cm?
 
bij 2. loopt het streepje verder door. tot ong 20-25 cm.

Bk geoon met water vullen.
 
Als dit een nieuwe bak is met kras(jes) dan zou ik hem weer ruilen hoor.
 
Zal niet meer gaan met schoolbordenverf vermoed ik.
 
Dat weet ik niet want als een gebrek pas later opvalt dan heb je denk ik nog wel recht op garantie. Maar ja ik ben geen jurist.
 
Dat ga je helaas niet meer kunnen bewijzen als je er al vanalles aan hebt aangepast. Voor hetzelfde geld is het gebeurd met schilderen/verplaatsen. Maar dat terzijde, ik denk niet dat dat krasje uitmaakt.
 
Ja dat is zo Noa maar op zich kan een krasje geen kwaad. Als dat zo was dan zouden de meeste leden hun bak moeten wegdoen want wie heeft er nou geen krasje op zn ruit?
 
Het is idd een nieuwe bak. Bij de vorige was ik eigenwijs en kwam ik er pas achter dat hij lekte nadat ik hem ging inrichten en de achterkant ook al zwart was. Hornbach deed totaal niet moeilijk toen ik hem ging ruilen en keek alleen even in de doos of alles erin zat.
Deze heb ik eerst water in gedaan om te kijken of hij lekte en ben daarna pas gaan verven.
Ik snap niet dat het mij niet eerder opgevallen was. Normaal ben ik redelijk precies en voorzichtig met die dingen.
Weet zeker dat ik tijdens het verven de zijkant niet heb geraakt.
Zit eraan te denken om hem in te richten en te kijken hoe het gaat. Hij moet toch een tijdje indraaien.
 
Met zoiets krijg je echt geen lekkage hoor en kun je hem gerust inrichten als je hem gaat houden.
 
Ja dat is zo Noa maar op zich kan een krasje geen kwaad. Als dat zo was dan zouden de meeste leden hun bak moeten wegdoen want wie heeft er nou geen krasje op zn ruit?
Zeg grapjas weet je wel hoe zwaar die 250 is :D:D
Wat Ts betreft inrichten en gewoon doorgaan met ademhalen :thumbs::D:D
 
@flipper34.
Ben aan het inrichten. Bodem zit er in en is gevuld. Filter draait. Straks verder spullen halen om verder in te richten maar voor nu draait hij alvast.
Thnx voor jullie hulp. Heeft mij toch wat gerustgesteld.

B5F93836-AEBA-4B62-A394-6D13CC6AF16C.jpeg
 
Als je het kan, doe dan gelijk dat binnenfilter eruit en vervang deze voor een externe, nu moet je toch nog indraaien.
 
Helemaal eens met Ton beter en is gelijk dat spuug lelijke ding uit het zicht
Ga je niet zo eenvoudig weg werken
 
Dat is idd wel een punt. Ik ga op onderzoek uit.
 
Ik snap de opmerking van de andere leden maar dit betreft een simpele 60cm en ook ik heb in alle 60cm bakjes een intern filtertje draaien en dat is opzich voldoende. Als je daar een plant voorzet dan zie je deze vaak amper nog. Op deze bak zou een kleine buitenfilter ook goed werken maar vaak moet je dan weer uitsparingen in de kap gaan maken.
Het oogt wellicht wat mooier zonder zo n binnenfiltertje maar goed zelf stoor ik mij daar niet aan en is het aan jouw of je deze wil vervangen of niet.
 
Nou John ik zou dit geen binnenfiltertje noemen maar een binnen filter :D
verhoudingsgewijs is het filter erg groot ten opzichte van het bakje waar die in hangt of de foto moet vertekenen :juggle::D
 
Dan zal hij zijn werk ook goed doen, he.
Dan beter groter dan een kleine.

Enne, beetje onderhoud kan geen kwaad.
 
Nou John ik zou dit geen binnenfiltertje noemen maar een binnen filter :D
verhoudingsgewijs is het filter erg groot ten opzichte van het bakje waar die in hangt of de foto moet vertekenen :juggle::D

Ja moeilijk zo te zien en hij lijkt wel iets forser dan de Aquaflow 100.
 
Even een update.
Vandaag verder het aquarium verder ingericht.
Ik vind trouwens het buiten filter wel een optie alleen nu nog even geen budget voor.
Ik zet er tot die tijd een plantje voor.
Heb alleen het idee dat de verwarming defect is. Hoorde gisteravond een soort van pets geluid. Heb mijn verwarming nu op 24 staan maar hij blijft rond de 19 graden hangen.
Hij is nu verder aan het indraaien. Heb een beetje voer verkruimeld en toegevoegd.
Heb mijn ramen aan de binnenkant schoon gemaakt met filtermateriaal maar blijf nog witte wazige strepen zien. Iemand een idee hoe ik deze weg krijg?
Heb ook nog een stukje spiderwood gekocht maar kijken nog of ik deze toevoeg. Staat nu in een emmer met water.

9C6FA4DB-B4A9-444B-B1F5-D1750A476FF5.jpeg
 
hoeveel watt is de thermostaat? asltie de bak niet op temperatuur krijgt istie of te laag in wattage of kapot
 
Hij is 50 watt. En ik zie nu toch de temp langzaam stijgen.
 
Dat kan je ook 100 watt maken. is dan sneller opgewarmd

Is in verbruik het zelfde, of minder.
 
Hij is 50 watt. En ik zie nu toch de temp langzaam stijgen.

Meestal zie je wel een lampje branden als ie aan het verwarmen is, dat de temperatuur nu iets stijgt kan ook komen door de kamertemperatuur en /of je pompje.

Heel erg lang zou het niet moeten duren om die bak op 24 graden te krijgen, sowieso binnen één dag.
 
Dat het lampje brand, weten we .
Doe er gelijk warm water bij. uit de geijser.
Is goedkoper dan stroom.
 
50 watt is te klein denk ik, kun je beter een 75 watt nemen of 100 watt (beter iets te zwaar dan te klein)
 
.
Doe er gelijk warm water bij. uit de geijser.
Is goedkoper dan stroom.

Warm water uit de geiser is echt niet aan te raden, warm water bevat aanzienlijk minder zuurstof en vaak is het te warm wat je toevoegd, slecht advies Bertus
 
Dat het lampje brand, weten we .
Doe er gelijk warm water bij. uit de geijser.
Is goedkoper dan stroom.
Valt mee, gas is qua energiewaarde net zo duur als elektrisiteit
Maar ik meng het altijd op temperatuur en stop het dan in m’n bak
 

Terug
Bovenaan