B
Biologist
Guest
50 watt is prima te doen op een 60cm bakje hoor. Vaak zit daar echt niet meer dan een liter of 45 in. Ik heb er zelf in ieder geval een 50 watt op hangen en nooit gemerkt dat deze het niet trekt. Ik koop zelf liever een heater die wat aan de kleine kant is. Mochten ze kapot gaan en aan blijven staan is mijn bak iets minder snel op het kookpunt.
Maar kijk even wat je bak doet qua temperatuur. Ik heb een heater van jbl die de bak de temperatuur geeft die ik ingesteld heb. Ik heb er ook een van superfish die ik op 28 graden moet zetten om de bak op 22 graden te krijgen. Kijk dus even wat je bak qua temperatuur doet na 1 dag en is deze te laag dan draai de heater wat warmer.
Maar kijk even wat je bak doet qua temperatuur. Ik heb een heater van jbl die de bak de temperatuur geeft die ik ingesteld heb. Ik heb er ook een van superfish die ik op 28 graden moet zetten om de bak op 22 graden te krijgen. Kijk dus even wat je bak qua temperatuur doet na 1 dag en is deze te laag dan draai de heater wat warmer.