Kweek: Aanbod thuiskwekers?

Lid geworden
16 jan 2019
Indd

Hoofdfora Hobbykwekers
- Lnummers
- Corydoras
- Maanvissen/Discus
- levendbarend
- JessicaPilon
- tertras
- danios
- Labyrint
- Bertus
- slakken
- zalmen

Etc etc

Laatst bewerkt:
Lid geworden
31 jan 2015
Moet er wel voor oppassen dat je niet allemaal prive-sub-forums creeert die na een openingspost stilvallen.
Ik zou de sub-forums dus niet op voorhand aanmaken, maar pas als de indruk is dat er daadwerkelijk een groep gebruikers is die deze gaat lezen en vullen.

Lid geworden
16 jan 2019
Moet er wel voor oppassen dat je niet allemaal prive-sub-forums creeert die na een openingspost stilvallen.
Ik zou de sub-forums dus niet op voorhand aanmaken, maar pas als de indruk is dat er daadwerkelijk een groep gebruikers is die deze gaat lezen en vullen.
Ik denk dat men wel weet waar het meest mee.gekweekt wordt.

- Lnummers
- Labyrinten
- Discus/Maanvissen
- Corydoras
- Levendbarenden

Dus zou dat liever zo wel willen zien.

Ik kan het nog mis hebben dat ik wat vergeten ben.

Lnummers moet je denken aan Ancistrussen etc
Labyrinten aan bettas gouramis etc

Ga zo maar door

Lid geworden
16 jan 2019
Ik kan je nu al verklappen dat met die soort niets te beginnen is en je zult daar weinig plezier aan beleven:p
Naja jij bent nog vredelievend.

Als je de rest kijkt. zoals anderen soms dan heb je wel een iets agressievere soort :P :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Lid geworden
2 mei 2019
Leeftijd
20
Lamprologus Multifasciatus f1 in regio Capelle aan den IJssel.
Heb ze nu beschikbaar en meestal op latere stadia ook weer nieuwe.

Lid geworden
14 aug 2016
Ik heb Heterandria formosa beschikbaar. Maar niet zo veel, want ze kweken niet heel snel.

Lid geworden
6 mei 2003
Website
www.aquainfo.nl
Een tijdje terug was een complete website waar hobbykwekers hun vissen konden aanbieden, allemaal netjes verzameld naar provincie.......na de aanmelding hoorde en zag je van 99 van de 100 kwekers helemaal niets meer. Klinkt leuk maar het staat of valt met de medewerking van de kwekers en het af en toe terug komen om hun soortbestand bij te werken.

Lid geworden
31 jan 2015
Een tijdje terug was een complete website waar hobbykwekers hun vissen konden aanbieden, allemaal netjes verzameld naar provincie.......na de aanmelding hoorde en zag je van 99 van de 100 kwekers helemaal niets meer. Klinkt leuk maar het staat of valt met de medewerking van de kwekers en het af en toe terug komen om hun soortbestand bij te werken.
Mee eens. Ik had op die site ook al een account aangemaakt :-)
Sluit ook een beetje aan bij mijn eerdere opmerking dat je dit niet te groot moet maken (sub-fora ieder met 1 kweker die 1x post.)
De vraag is voor wie de info bestemd is. Kwekers onderling zou kunnen. Die weten het te vinden. Iemand die wat zoekt zal al gauw naar de LFS en marktplaats kijken.

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 aug 2011
Leeftijd
65
Mee eens. Ik had op die site ook al een account aangemaakt :-)
Sluit ook een beetje aan bij mijn eerdere opmerking dat je dit niet te groot moet maken (sub-fora ieder met 1 kweker die 1x post.)
De vraag is voor wie de info bestemd is. Kwekers onderling zou kunnen. Die weten het te vinden. Iemand die wat zoekt zal al gauw naar de LFS en marktplaats kijken.
Klopt wel Peter, de echte kweker die met een doel en gericht kweekt komt vanzelf in contact met anderen.

TS
LPC98
Lid geworden
17 sep 2018
Leeftijd
49
Aangeboden:

Xiphophorus Maculatus bumble bee

Mijn 2 vrouwtjes en 1 mannetje (Xiphophorus Maculatus bumble bee) hebben het goed naar de zin.
Er zwemmen al een stuk of 10 - 15 nakomelingen rond, van verschillende "worpen"
De jongen zijn nu tussen de 3 en 1,5cm.

Het levert nog geen probleem op, maar als de voortplantings drang zo door blijft zetten heb ik niet voldoende ruimte meer in mijn RIO125.

Dus:
Wil er een aquariaan wat Xiphophorus Maculatus bumble bee's dan kunnen die gratis afgehaald worden bij mij (Woonplaats ten zuiden van Eindhoven)

Lid geworden
11 apr 2012
Leeftijd
18
Zoals mijn naam al doet vermoeden... Kweek ik Lnummers :)

Heb onderstaande soorten momenteel in mijn bezit, meeste zijn kwekende groepen:

L002
L46
L66
L134
L181
L397
Pseudohemiodon apithanos "chameleon"

En dan heb ik nog opgroei dieren van: L136 (eigen kweek) en L260.
Van de L134 en L002 heb ik bijna altijd nog wel jongen zitten.. dus als iemand interesse heeft.

Lid geworden
2 mei 2019
Leeftijd
20
Kweek niet bewust maar heb wel een boel jonkies

lamprologus Multifasciatus
Julidochromis transcriptus
Aantallen op vraag

Lid geworden
12 nov 2019
Leeftijd
52
zijn er ook corydoras kwekers bekend in het noorden van nederland ?

Bovenaan