kweekbak


MalawiHC

Member
Lid geworden
1 november 2023
Berichten
10
Leeftijd
24
Hallo,

iemand een idee van wat goede aankopen zijn voor een tijdelijke kweekbak. Wat voor filter, welk verwarmingselement etc. Het is voor een malawi kweekbakje van 60x30x30cm

groet
 
Ik zou voor dat formaat eens kijken op marktplaats want daar kun je vaak voor weinig dat soort bakjes kopen. Filter hangt ook een beetje van de belasting af en of er een buitenfilter op kan.
 
het bakje zelf heb ik al. is een volglas bak van 60x30x30. maar weet dus niet zo goed wat voor filter handig is. Een sponsfiltertje al voldoende?
 
Hallo,

iemand een idee van wat goede aankopen zijn voor een tijdelijke kweekbak. Wat voor filter, welk verwarmingselement etc. Het is voor een malawi kweekbakje van 60x30x30cm

groet
Ik zou zeggen dat het niet zo veel uitmaakt. Het zijn er maar twee vissen neem ik aan? Of een extra vrouwtje. Ze zullen nog niet zo groot zijn denk ik ( ong. 7cm. ). Wel zo inrichten dat het
vrouwtje een beetje bescherming heeft als dat nodig is. Ook dat je snel in kan grijpen als het fout gaat. Verwarming is altijd goed, op dit ogenblik hebben mijn bakken
zonder verwarming een temperatuur van 23 graden. Dus 2 0f 3 graden bij verwarmen moet makkelijk te doen zijn. Je kunt in mijn Foto-album zien hoe ik een bak van
60x30x30cm heb ingericht als kweekbak. Ik gebruik javavaren wat goed is voor een vis die wil schuilen. Ik zal nu een foto maken als voorbeeld. Te zien in mijn foto-album.
 
het bakje zelf heb ik al. is een volglas bak van 60x30x30. maar weet dus niet zo goed wat voor filter handig is. Een sponsfiltertje al voldoende?
Dat kan. Zeker als het maar tijdelijk is. Ik heb foto`s op mijn Foto-album voor je gezet.
 
Een HMF is makkelijk in de hoek te plaatsen en kost vrijwel niets. Opvoer pompje erachter en klaar.
Volgens mij voldoet elk verwarmingselement wel en kan je er zo bij achter stoppen.
 
De bak wordt dus ook gebruikt om jonge vissen in op te laten groeien. Een sponsfiltertje zou denk ik dus een wat veiligere optie zijn ivm gevaar voor vissen die in het pompje terecht komen.
 

Terug
Bovenaan