Wat is er nieuw

Kweken van biofilm

De organische resten van plantaardige of dierlijke herkomst worden het eerst door bacteriën omgezet in bruikbare stoffen zodat de vissen en of garnalen het kunnen opnemen.
'Organische resten' bestaan uit koolstof- en stikstofverbindingen. Poep ook.
Het zelfde als bij een mens in onze darmen leven vele soorten bacteriën die ons voedsel omzet in vitaminen en verteerbare stoffen.
Afbreken is niet hetzelfde als omzetten.
Als een bacterie afval van poep of ander rommel tot zich neemt dan zal de desbetreffende bacterie niet gegeten worden door vissen en of garnalen.
De vissen en of garnalen krijgen bij mij verschillende soorten voer denk dat een ander vorm van bacterie zal kunnen ontstaan.
Ik geloof echt dat dit je reinste kolder is. Heb je hier bronnen voor buiten 'het staat op internet'?
 
Ik zit niet zo in de scheikunde maar is het niet zo dat afbreekbare stoffen door de heterotrofe bacterien in nh3/4 worden omgezet en daarna in no2 en weer in no3 door de nitrificerende?
Mij is niet bekend dat er meer stoffen vrijkomen bij de omzetting die planten of vissen kunnen geb

'Organische resten' bestaan uit koolstof- en stikstofverbindingen. Poep ook.

Afbreken is niet hetzelfde als omzetten.

Ik geloof echt dat dit je reinste kolder is. Heb je hier bronnen voor buiten 'het staat op internet'?
Door iets af te breken is de bacterie in staat om het om het om te zetten.
 
Mensen moesten zich niet zo kolderiek uitlaten over DE BIOFILM.Echt, elk zandkorreltje is ermee bedekt in een enigzins gerijpte bak. De film past zich al levende aan , bij de blootstelling aan opgeloste stoffen en dat wat er in vastplakt dat wordt binnen no time ook opgelost.

Ik vind, maar wie ben ik, dat den "film" de totale essentie betreft van een florerend aquarium.
Daar waar het om het levende geheel gaat.
 
Een biofilm met bacterien is ook erg belangrijk Edwin en ik denk dat iedereen dat wel beseft hoor.
 
Laatst bewerkt:
Edwin en John hebben allebei gelijk :r

Ben druk bezig met biofilm feiten :!
 
Het verhaal begint een beetje op een horrorfilm te lijken. :sorry:
 
Biofilm.

Het zijn allemaal laagjes van bacterien. En omdat dit een biologisch proces is, heet het biofilm.

De definitie (of subcategorie) bepaald specifiek waar we het over hebben.

In een aquarium is de biofilm gedefinieerd als een laag bacterien welke voornamelijk bestaan uit heterotrofe en nitrificerende bacterie stammen.
En waar die laag zit, maakt geen reet uit. Ze zoeken zelf de beste plaats uit.
En hoe meer ze het naar hun zin hebben, des te dikker de biofilm.

Dat daarna de aquariaan het daar niet mee eens is. Doordat ze gaan denitrificeten, of de slangen verdtoppen. Tja dat maakt het geen slechte biofilm.

In een biochemisch lab, worden ook uitstrijkjes op kweek gezet. Gewoon in een petrischaal op een medium.
Daar worden ze vertroeteld totdat het er zoveel zijn, dat wij ze kunnen zien.
En dan kunnen we bepalen welke infectie iemand heeft.

Biofilm.

Film (ongedefinieerd)

Bij videoland hadvje ook films. Heel veel. Allemaal films.
De een wat ongezonder dan de ander. Ligt aan de definitie die je hanteerd.
Daarom hebben ze categorien gemaakt. Thriller, humor, kids, adults, actie……..
Allemaal films…….

Zo ook biofilm.

E-coli of Staphylococcen. Heb je ook biofilm van. Niet zo prettig. Op de verkeerde plek.
Maar in je poepgat doet de e-coli toch nuttig werk.

Op je hamburger wat minder. Wordt je goed ziek van, want dan komt het op de verkeerde plaats.

Dus biofilm in een aquarium heeft een vaste definitie en maakt niet uit waar die zit.


En die moerbei. Dat wordt gegeten door de garnalen. Maar als een bacterie het eerst heeft gegeten. Dan blijft er bacterienstront over.
En of de garnaal dat nog lekker vind……….

Goede morgen John,

Dat denk ik niet hoor.
Omdat biofilm kan ontstaan door bacteriën van hout bladeren en of afval daarbij behorende bacteriën .
Zoals biofilm van bladeren bevatten voedingstoffen die van de bladeren afkomstig zijn.
En van hout cellulose .
De ene biofilm ruikt anders dan andere en sommige stinken gewoon !!

Ik kan aan het water ruiken hoe de toestand (vuil of te veel gevoerd ) is in een aquarium .

Klopt, dat ligt eraan wat ze te eten krijgen.

Jij ruikt ook niet lekker na 2 broodjes shoarma en knoflooksaus…..

Laatste zin ben ik het wel mee eens. Ik kan ook aan het aquarium ruiken hoe gezond het is.
Als alles goed verloopt, dan ruikt het ongeveer als verse bosgrond.

Maar als er iets niet klopt, dan kan het sterk ruiken. Waarschijnlijk wat extra zwavelverbindingen. Dan zit er toch wat verstopt of extra vervuild.
 
Kortom niet alleen in ons aquarium maken bacterien een biofilm aan. Weer wat geleerd dus.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan