Legoloco’s Scaper’s tank


ziet er toch prachtig uit! Zelf is mijn bak verre van perfect maar het leven in de bak is blij en ik ook. Dat vind ik persoonlijk belangrijk of je er zelf tevreden mee kan zijn!
 
ziet er toch prachtig uit! Zelf is mijn bak verre van perfect maar het leven in de bak is blij en ik ook. Dat vind ik persoonlijk belangrijk of je er zelf tevreden mee kan zijn!

Juist
 
Je moet soms keuzes maken en daarom heb ik vorig jaar ook veel bakjes weggedaan en je kan je dan beter toeleggen op minder zodat je er plezier inhoudt.

Juist John, sinds 1.5 jaar een met tijden hele drukke baan, een restauratie project in de garage en een eigen huis dus druk genoeg.
Normaal ga ik voor perfectie maar dat heb ik bij het aquarium laten varen.
 
Zo, het was weer voedertijd en ze zijn iig niet meer zo camera schuw.

5D6E861E-A7E9-47E1-BE13-A54060179CD8.jpeg
04D472BD-89E6-45E8-B1D1-74F8A208FBE7.jpeg
 
Mooi hoe die rotala achterin de bak wat meer oranje rood van kleur lijkt te worden naarmate hij dichter bij de lamp komt. :daisy:
 
Mooi hoe die rotala achterin de bak wat meer oranje rood van kleur lijkt te worden naarmate hij dichter bij de lamp komt. :daisy:
Jup, maar veel roder wordt hij niet dan zou ik nl op Co2 over moeten enzo.
 
Had vd week even paniek, staat er een lampje op mijn Dennerle verwarming te knipperen, het ledje bij 25 brand netjes maar dat op de 27 knippert...

Dacht die is kaduuk maar dat was gelukkig niet, hoort zo en is een waarschuwing dat de temperatuur hoger is als de ingestelde waarde.
 
Gelukkig dat je paniek voor niets bleek te zijn! En dat is wel een mooie functie op zich. Alleen dat knipperende lichtje gaat zeker pas uit als de temperatuur weer op- of onder de ingestelde waarde is? :juggle:
 
Gelukkig dat je paniek voor niets bleek te zijn! En dat is wel een mooie functie op zich. Alleen dat knipperende lichtje gaat zeker pas uit als de temperatuur weer op- of onder de ingestelde waarde is? :juggle:

idd, en ja gaat uit als weer normale temperatuur is maar het is gelukkig geen fel ledje. Niet storend dus.
 
De laatste dagen om de dag 10 en 20 ltr gewisseld voor koud water.
10 liter heeft als resultaat 1 graag zakken en 20 liter 2 graden.

Hoger als 28 is het nog niet geweest in de bak en de levende have houdt het iig nog goed vol.

Wel tot nu toe 3 zelfmoord garnalen gehad, denk dat ze schrikken vd Panda’s als die omhoogschieten...
 
Heeft de warmte er niets mee te maken want 28 is vrij hoog al zouden Neo s dat moeten kunnen verdragen.
 
Heeft de warmte er niets mee te maken want 28 is vrij hoog al zouden Neo s dat moeten kunnen verdragen.

Geen idee John, in de bak gaat het prima maar er is altijd wel een aantal dat op de hogere planten tegen het wateroppervlakte zit te poetsen enzo.
Ik denk dat die schrikken vd Panda’s die naar boven schieten en dus zo de bak uit springen.....
 
Ja dat zou kunnen en achteraf is dat ook moeilijk te zeggen Rob. Hopelijk blijft het bij deze 3.
 
Gisteren weer 2/5e water gewisseld en de bak is nu weer mooi op 24-25 graden.

Plantjes gesnoeid en wat geheveld tijdens de waterwissel.

langzaam wordt het wat, de Pogestomon rechts gaat nog naar de buurvrouw en daar komen de grasjes van John.
Die beginnen langzaam te vermeerderen.

Een paar plaatjes van vandaag,

DDD20B54-4623-428E-AE54-9967F21951F7.jpeg

59A5A456-F50F-4B59-A08D-9ADF65F2136D.jpeg
 
Staat er leuk bij Rob en welke grasjes bedoel je? Bedoel je de Blyxa Japonica?
 
Zo, daar ben ik ook weer eens een keer.

Na net voor de kerst besmet te zijn geraakt met het Covid virus ben ik nu gelukkig weer aan het werk, dwz op dit moment halve dagen in een opbouwende fase.

De bak had er ook behoorlijk onder geleden en is een week of 4 geleden drastisch aangepakt, alles eruit en opnieuw geplant.

zo staat hij er nu bij:

74B4418B-A245-455B-8CEF-5B4627B24A91.jpeg
 
Na net voor de kerst besmet te zijn geraakt met het Covid virus ben ik nu gelukkig weer aan het werk, dwz op dit moment halve dagen in een opbouwende fase.
En mensen maar zeggen dat het een griepje is...

Kleuren lijken alleen wat fletser nu in vergelijking tot je vorige foto’s, maar word vanzelf weer mooi ;)
 
En mensen maar zeggen dat het een griepje is...

Kleuren lijken alleen wat fletser nu in vergelijking tot je vorige foto’s, maar word vanzelf weer mooi ;)

idd, officieel was de werkelijke periode ook maar een flinke griep maar het herstel incl klachten is wat sommige echt opbreekt.
Geen smaak en ruik, geen energie, heel snel moe/buiten adem, hoofdpijn, concentratie problemen en zo kan ik nog even doorgaan.....

foto kan aan de Ipad liggen, zal morgen overdag even betere maken met de Samsung.
 
Rob, allereerst veel beterschap.

Wat niet lukt lukt niet, hoe jammer het ook is. Fijn dat je nou wat energie hebt om je toe te kunnen leggen op andere zaken dan herstel, zoals dit bakje.
 
Ja ik herken het en zn familie hier doet dat ook nog steeds Rob ;)
 

Terug
Bovenaan