Levendbarenden en andere vissen buiten: 2020


Iemand ervaring met het buiten houden in het voorjaar/zomer van de otocinclus vittalus? Of us dat geen goed idee?
 
Iemand ervaring met het buiten houden in het voorjaar/zomer van de otocinclus vittalus? Of us dat geen goed idee?
Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien het v.w.b. temperatuur geen probleem zou moeten zijn en in een bak buiten algjes genoeg te vinden zijn.

Heb de kuipjes inmiddels al een aantal weken staan met wat viviparus slakken en diminitus kreeften erin. Zie dat de wanden al aardig wat aanslag hebben.
 
Dat dacht ik idd ook. Bakken staan bij mij nu sinds februari maar krijg de temperatuur nog niet boven de 14 graden:eek:
 
Nog interessante ontwikkelingen met het bijzonder natte zomerweer? :)
 
Nou ja hierzo, zitten mijn vissen nog steeds buiten ondanks het zomer/herfst weer wat er momenteel speelt. Ze reproduceren wel goed ondanks het wisselende weer. Maar de druivenstruik in de tuin ziet er momenteel dusdanig uit alsof de herfst al goed bezig is. Veel druiventrossen eraan maar het ziet er naar uit dat het de eerste keer wordt dat de trossen niet geweldig te noemen zijn. De zomer weet niet wat het wil... Zelfs het paviljoen dat ik ieder jaar opzet, ligt nog in delen in de schuur. Met die flinke windvlagen elke keer, zag ik het niet zitten om het paviljoen op te gaan zetten. En ik had me al zo verheugd op een mooie zomer...
En wat deze zondag betreft, had ik graag m'n verjaardag in de tuin gevierd. Doch met dit weer toch maar binnen gehouden. Geen bbq helaas...
 
Met mijn vijvertje buiten gaat het prima dit jaar. Ik heb er, behalve in het voorjaar wat bladeren verwijderd helemaal niets aan gedaan. Eind van de herfst bleek dat het uitvangen van de Chinese Danios ook niet ging lukken zonder het geheel te ontmantelen en heb maar besloten de beestjes te laten zitten. Van het voorjaar bleek dat ze de winterperiode, ondanks een redelijk dikke laag ijs en sneeuw te hebben overleefd. Vorige week zag ik zelfs een hele zwerm jonkies zwemmen dus dat is prima gegaan (y)

Hij staat staat er nu zo bij:
IMG_1685.jpg
 

Terug
Bovenaan